حمله انتحاری به یک دانشکده پلیس در کابل

پلیس و وزارت کشور افغانستان اعلام کردند در حمله به دانشکده پلیس، حداقل 20 نفر کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس و وزارت کشور افغانستان شامگاه جمعه از وقوع یک حمله انتحاری به یک دانشکده پلیس در شهر کابل خبر دادند و اعلام کردند در این حمله حداقل 20 نفر کشته شدند.
نجیب دانش، سخنگوی وزارت کشور افغانستان در بیانیه ای وقوع این حمله انتحاری را تایید کرد.
براساس این گزارش، هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. کمتر از بیست و چهار ساعت قبل، انفجار یک کامیون بمب گذاری شده در مرکز شهر کابل، پانزده نفر کشته و دویست زخمی بر جای گذاشته بود.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان در پیامی، مسئولیت حمله انتحاری شامگاه جمعه به یک دانشکده پلیس در کابل پایتخت افغانستان که در آن حداقل بیست نفر کشته شدند را بر عهده گرفت. عبدالرحمان رحیمی، رئیس پلیس کابل در این باره گفت: "یک عامل انتحاری عضو طالبان در هنگام بازگشت تعدادی از دانشجویان افسری به این دانشکده، خود را میان آنها منفجر کرد." 
ظرف بیست و چهار ساعت گذشته، این برای دومین بار بود که حمله ای چنین خونین در پایتخت افغانستان روی داد. پیش از آن، در انفجار یک کامیون بمب گذاری شده در مرکز کابل دستکم پانزده نفر کشته و بیش از دویست نفر زخمی شدند.
یک مقام امنیتی افغان گفت در حمله انتحاری به دانشکده پلیس، بیست نفر کشته و بیست تن دیگر زخمی شدند. یک مقام پلیس هم از کشته شدن بیست و پنج نفر در این انفجار خبر داد.
براساس این گزارش، احتمال اینکه تعداد کشته های این حمله بیشتر از میزان اعلام شده باشد، زیاد است زیرا دانشجویان افسری در ساعات پایانی روز تعطیل جمعه به دانشکده بازمی گشتند و عامل انتحاری هم خود را در میان گروهی از آنها منفجر کرده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار