ساماندهی مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار با تصویب طرح دو فوریتی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تحت پوشش قرار گرفتن زنان سرپرست خانوار و قشر آسیب پذیر جامعه که هیچ منشا درآمدی ندارند خبر داد.

مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه  اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به ساماندهی مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار اظهار کرد:طبق قانون 23 برنامه پنجم توسعه توانمند سازی زنان سرپرست خانوار از  جمله وظایف مرکز امور زنان و خانواده است که با ارائه تسهیلات مانند دادن وام به آنها زمینه‌ی فعالیت‌ در خانه را برایشان فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نماینده ناظر از سوی مجلس در ستاد ساماندهی مشاغل خانگی است تاکید کرد: مشاغل خانگی با تسهیلات بیشتری مانند وام باید در اختیار زنان قرار داده شود تا بتوانند تولیدات خود را در مرکز و فروشگاه های مشخص به فروش برسانند.

نماینده عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیته امداد و بهزیستی از ارگان‌هایی هستند که مجوز مشاغل خانگی را صادر می‌کنند ،تصریح کرد: تنها نباید به تولیدات زنان سرپرست خانوار بسنده کرد چه بسا خانه‌هایی هستند که در آن جا کالا تولید می‌شودولی به فروش نمی‌رسد.

رحماندوست ادامه داد: 12 الی 13 مورد از فروشگاههای بزرگ باید در نقاط مختلف تهران در نظر گرفته شود که با ایجاد غرفه‌هایی در جهت تبلیغ و فروش کالاهای تولیدی زنان سرپرست خانوار در آمدزایی مناسبی برایشان ایجاد شود.

وی با تاکید بر نقش شهرداری در کمک به فروش محصولات تولید خانگی گفت: شهرداری باید فروشگاههای فصلی و غرفه‌هایی را درطول سال در سطح محلات تهران با همکاری ستاد بنیاد مستضعفان برگزار کند.

نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: طرح فوریتی مبنی بر افزایش میزان مستمری افراد بی سرپرست و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تصویب شده  که میزان دریافتی پایینی دارند.

رحماندوست افزود: البته طرحی دیگر در جهت حمایت از اقشار فقیر که تنها منبع در آمدشان فقط یارانه‌های نقدی هر ماه است و به هیچ عنوان از دو سازمان کمیته امداد و بهزیستی کمکی دریافت نمی‌کنند در مجلس مطرح است.

وی در پایان گفت: طرح دو فوریتی اول که شامل زنان سرپرست خانوار تحت حمایت امداد و بهزیستی است در نوبت قانون گذاری است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار