«داعش تروریسم جهانی» به زبان پوستر

نمایشگاه «داعش تروریسم جهانی» اثر محمد باوی‌زاده در حوزه هنری میزبان علاقه‌مندان است.

محمد باوی‌زاده خالق آثار گرافیکی نمایشگاه پوستر «داعش تروریسم جهانی» در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: این نخستین نمایشگاه با موضوع پوستر در بخش گرافیک است که اولین افتتاحیه را در دانشگاه هنرهای زیبا بابل در عراق داشته است. 

وی افزود: این نمایشگاه که شامل 34 اثر است، در کشور عراق با استقبال بی‌نظیری روبرو شد. در افتتاحیه نمایشگاه 400 نفر از اقشار مختلف سیاسی، ورزشی و هنری حضور پیدا کردند و 5 اثر را به سلیقه خودشان انتخاب کرده تا با چاپ آن‌ها را در کل کشور عراق به عنوان پوستر فرهنگی پخش کنند.

وی اظهار کرد: من در تمام پوسترها از سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی استفاده کردم تا مخاطبان با هر زبانی با این آثار ارتباط بگیرند. جالب اینجاست که استفاده از زبان فارسی برای مخاطبان در عراق جلب توجه می‌نمود و وقتی می‌فهمیدند استفاده از زبان فارسی برای مخاطبان در عراق جلب توجه می‌نمود و وقتی می‌فهمیدند که من یک هنرمند ایرانی هستم و با آن‌ها همدردی می‌کنم، بسیار خردسند می‌شوند.

این هنرمند خاطرنشان کرد: از روزی که این غده سرطانی به وجود آمد، تحت تاثیر این حادثه به ویژه کشتارهای بی‌رحمانه قرار گرفتم و احساس کردم به عنوان یک هنرمند باید برای این موضوع کار کنم. یک سال روی آن متمرکز شدم و کار کردم و این در حالی بود که متاسفانه در کشور غیر از کاریکاتور بخش‌های دیگر هنر روی این فصل کار نکرده‌اند.

وی گفت: امیدوارم این نمایشگاه در کشورهایی مثل لبنان، سوریه و کویت که کم و بیش با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند به نمایش درآید.

گفتنی است؛ نمایشگاه «داعش تروریسم جهانی» تا 28 مرداد در حوزه هنری میزبان علاقه‌مندان است.




انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار