نمایش «اشتباهی» نیویورک در ایران

به همت هنرمندی، فضایی برای تقابل ایده‌ها و طرح‌های نوین در مکانی به نام پلتفرم 28 ایجاد شده است.

نمایش «اشتباهی» نیویورک در ایرانآزاده زعفرانی مدیر «پلتفرم 28» که از جمعه این هفته کار خود را آغاز کرده بود، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص هدف افتتاح چنین مکانی گفت: این فضا با هدف ایجاد محلی برای تقابلی از ایده‌ها تشکیل شده است و ما ادعای این را داریم که گالری نیستیم و صرفاً تلاشمان این است که مکانی را ایجاد کنیم تا ایده‌ها، طرح‌ها و نوآوری‌های جدیدی مطرح شوند و با تداخل آن‌ها روز به روز با اتفاقات تازه و هنری روبرو شویم.

زعفرانی راجع‌ به شکل‌گیری این ایده تصریح کرد: در خارج از ایران چنین فضاهایی که فعالیت‌ مالی و تجاری ندارند و صرفاً ایده‌ها را می‌پذیرند، وجود دارد؛ من نیز با دیدن آن‌ها تصمیم گرفتم که به خاطر نبود و کمبود این اتفاق در کشور، «پلتفرم 28» را ایجاد کنم.

وی با اشاره به اولین نمایشگاه برپا شده در آنجا افزود: نمایشگاه «سودای دیروز و امروز» که مجموعه‌ای از آثار علی فریور صدری در پاویون ایران در چهاردهمین دوسالانه معماری ونیز است تا 27 اردیبهشت، در این پلتفرم برقرار است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف ما تمرکز روی حوزه معماری و جا انداختن این است که معماری تنها طراحی ساختمان و ساخت و ساز نیست، به همین خاطر سعی داریم پروژه‌های تجسمی و این چنینی، مانند آثار موجود در بینال ونیز را که خیلی‌ها به علل مختلف قادر به دیدن آن نبودند را به نمایش بگذاریم؛ و کارهایی در زمینه طراحی صنعتی، لباس و هنرهای تجسمی را نیز در این پلتفرم خواهیم آورد.

رعفرانی در پایان خاطرنشان کرد: بعد از این نمایشگاه، چهار مجموعه دیگر در چهار جمعه آتی آخر شهریور و مهرماه داریم که در هفت فصل مختلف از کارهای معماری،‌ هنر اسلامی،‌ طراحی صنعتی و... است.

گفتنی است؛ این پلتفرم واقع در خیابان انقلاب، دروازه دولت، خیابان خاقانی پذیرای علاقه‌مندان و بازدید‌کنندگان خواهد بود.

همچنین لازم به ذکر است که در کنار این مجموعه، «دبلیو صفر یک» که کوچک‌ترین گالری شهر است و در راستای پیرامون بازار ثانوی هنر فعالیت دارد، در این هفته میزبان آثار خریداری شده هدلی و مکسول از گالری اشتباهی،‌در نیویورک است، که در سال 2006 توسط بابک گلکار خریداری و به ایران آورده شده است.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار