پشت پرده «خودرو نخرید» در تلگرام چیست؟

در حالی بازار خودرو این روزها با رکود دست و پنجه نرم می‌کند،به تازگی گروهی به عنوان «خودرو صفر ممنوع» در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام فعالیت خود را آغاز کرده و توانسته کاربران بسیاری را به خود جذب کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این گروه قصد دارد با ایجاد کمپینی، مردم را به نخریدن خودرو صفر کیلومتر از خودروسازان خارجی دعوت کند و استنباط می کند تا زمانی که ایران خودرو و سایپا قیمت محصولات خود را کاهش ندهند، نباید محصولی از این دو شرکت خریداری کرد.


تشکیل چنین کمینی سبب شده تا خودروسازان داخلی علاوه در کنار مسائل و مشکلاتی نظیر کمبود منابع مالی، حراست از بازار و مدیریت ورود خودروهای چینی و مسائل مربوط به صنعت قطعه سازی، با پدیده جدید شبکه های اجتماعی مواجه شوند و برای رفع آسیب های چنین گروه هایی تاکتیک جدیدی را به کار گیرند.

پشت پرده «خودرو نخرید» در تلگرام چیست؟

در همین رابطه احمد نمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران در گفت و گو با اقتصادنیوز اظهار کرد: این جوعلیه خودروسازان از مدت‌ها پیش به راه افتاده است و حال به شبکه‌های اجتماعی کشیده شده است در حالی که بارها در رسانه‌ها مطرح کردیم که انتظار کاهش قیمت خودرو بی‌فایده و غیرمنطقی است.

او با بیان اینکه تشکیل این گروه‌ها تاثیری به لحاظ روانی در بازار نمی‌گذارد، گفت: مشتریانی که نیاز به خودرو دارند از بازار خودرو می‌خرند و برای محصولات داخلی تقاضا وجود دارد و کسی نمی تواند تقاضای مشتریان را سرکوب کنند. 

دبیر انجمن خودروسازان افزود: مردم تصور می‌کنند که الان وقت خرید نیست و اگر پنج یا 6 ماه صبر کنند تا ماشین‌های جدید وارد بازار ایران شود، بهتر است به خرید خودرو بپردازند، در حالی که این تصور اشتباه است. هر قرارداد و همکاری که پس از تفاهم و توافق منعقد شده دلیلی برای کاهش قیمت خودروسازان نمی‌تواند باشد زیرا تعیین قیمت خودرو بسیار وابسته به نرخ ارز است و نوسان آن با قیمت ارز صورت می گیرد.  

نعمت‌بخش تصریح کرد: آنطور که وزارت صنعت سیاستگذاری کرده و شورای رقابت هم بررسی های خود را شروع کرده، ممکن است قیمت خودرو حتی در آینده ای نزدیک گران هم شود. 

او افزود: در حال حاضر خودروسازان روزانه ۴ تا ۵ هزار دستگاه خودروی داخلی تولید دارند که نمی‌توانند تولیدات خود را انبار کنند و این خودروها هر روز روانه تهران و شهرستان‌ها می‌شود. بنابراین جوی که در فضای سایبری و شبکه های اجتماعی به وجود آمده است، نمی‌تواند تاثیری در فروش خودرو داشته باشد زیرا برای خودروهای تولیدی تقاضا وجود دارد.

دبیر انجمن خودروسازان همچنین گفت: خودروسازان نسبت به سال 91 حدود 70 درصد تولید خود را افزایش داده‌اند که این روند حتی باعث شده است تا قیمت کارخانه و بازار به هم نزدیک شود به همین دلیل دیگر بیش از این قیمت خودرو پایین نمی‌آید. روزانه مشتریان برای خودروهای داخلی و صفر کیلومتر ثبت نام می‌کنند و این تقاضا هم زیاد است. 

او توصیه کرد: مردم تحت تاثیر این گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی قرار نگیرند زیرا اگر شرکت‌های داخلی را درحین تحویل خودرو ببینند با موجی که بر علیه خودروسازان در حال حرکت است، همراه نمی‌شوند. خودروهای جدید و نتیجه همکاری‌ها را باید تا دو سال آینده در صنعت خودرو شاهد باشیم نه یکی دو ماه آینده. بنابراین هرکسی که قصد خرید دارد الان خودروی مورد نظر خود را خریداری کند. 

ریشه شکل گیری کمپین خودرو نخریم

این اظهارات در حالی است که اخیرا گروهی با عنوان ««خودرو صفر ممنوع» در شبکه اجتماعی تلگرام شکل گرفته که با شعار خودرو صفر کیلومتر نخرید تا خودروسازان قیمت‌ها را کاهش دهند، جو روانی در بازار را تحت تاثیر قرار دهد. 

حال سوال اینجاست که ریشه شکل گیری چنین کمپین هایی در شبکه های اجتماعی علیه صنعت خودرو چیست؟ کارشناسان بر این باورند که عملکرد نامناسب دو خودروساز بزرگ کشور در سال های گذشته سبب شده تا نوعی بدبینی در بین مردم به وجود آید و آنها خود را همیشه مدعی و طلبکار از این صنعت بدانند.

سعید لیلاز، کارشناس مسائل اقتصادی در این باره به اقتصاد نیوز می گوید: خودروسازان داخلی بدهی بزرگی به مردم دارند چرا که طی سال های گذشته آنقدر با مردم رفتارهای نامناسبی داشته اند که سبب شده خشم انباشته شده ای علیه آنان به وجود آید.

او می افزاید: مدیران صنعت خودرو باید در رسانه ها حاضر شوند و برای یکبار هم که شده به خاطر بدقولی ها و کیفیت نامناسب خدمات پس از فروش خود از مردم عذرخواهی کرده و سعی کنند که آنها را همراه خود کنند.

لیلاز با اشاره به انتظار مردم به کاهش قیمت خودرو می گوید: حقیقتا این انتظار به جا نیست چرا که در حال حاضر هیچ خودروسازی نمی تواند در رنج های کنونی به مانند ایران خودرو و سایپا در ایران به تولید خودرو بپردازد و اگر چنین موضوعی در توان آنها بود مطمئنا اکنون چینی ها سهم حداکثری را از بازار گرفته بودند.

خودروسازان چه می گویند

گرچه انتظارات مردم از بازار خودرو کاهش قیمت‌ها است اما خودروسازان بر این باور هستند که تولید خودرو در شرایط فعلی اقتصاد، با  قیمت های کنونی صرفه اقتصادی ندارد. در این میان برخی دولتمردان به مانند وزیر صنعت هم چندین بار اعلام کرده‌ اند که قیمت خودرو بیش از این کاهش پیدا نخواهد کرد تا جایی که مدیر عامل ایران خودرو در نشست اخیر خود با خبرنگاران حتی گفته ممکن است خودرو گران تر هم شود.

 پس از انتشار گزارش اقتصادنیوز درباره وضعیت رکود در بازار خودرو در یکی از رسانه‌های داخلی، اظهار نظر مردم نشان از آن دارد که انتظار کاهش قیمت خودرو تنها در شبکه‌های اجتماعی بیان نمی‌شود و این روزها در بیشتر محافل سرنوشت قیمت خودرو بحث داغی است. 

البته ورود خودروسازان بزرگ دنیا از آلمان، فرانسه و ایتالیا هم نیز چنین تصوری را به وجود آورده است که به زودی خودروهای با کیفیت با قیمت پایین در بازار داخلی عرضه می‌شود. در حالی که تنها همکاری با خودروسازان اروپایی تهدید جدی برای خودروهای چینی است و تاثیری در قیمت خودروهای داخلی ندارد. با این حال باید دید که سیاستگذاری‌های جدید دولت و شورای رقابت در خصوص قیمت خودرو چگونه انتظار مردم را در خصوص قیمت‌گذاری برآورده می‌کند. 


منبع:اقتصاد نیوز
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹۰
در انتظار بررسی: ۱۴
Iran (Islamic Republic of)
ایران خسته
۱۷:۱۹ ۲۰ دی ۱۳۹۹
خدمت مردم عزیز کشورم
Germany
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۲ آذر ۱۳۹۴
خودرو های اشغالشون رو چهار برابر قیمتش میفروشن به کنار،کیفیت رو که بالا نمیبرن که هیچ ماشین دست دوم هم به مردم قالب میکنن،یکی از اقوام ما ماشین صفر خریده بود اومد در ماشینو باز کنه دستش کنده شد دنده هاش هم صدا میداد برد تشخیص رنگ معلوم شد گلگیرش رنگ شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
ان شا الله با توکل به پروردگار یگانه هستی با نخریدن ماشین کارخانه ایران خودرو و سایپا ورشکست خواهیم کرد.نمی دونم ما چیمون از اون عرب های پاپتی کمتر که اونا سوار بهترین ماشین ها بشن ولی ما باید سوار ماشین های اوراقی بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۴
اینکه ماشین ایرانی را ۳۰ و۴۰ میلیون بخرید همانقدر عاقلانه است که سیب معمولی را کیلیویی ۶۰ و۷۰ هزارتومان بخرید ؟؟؟! اصلا وابدا نمی ارزد و با عقل جور در نمی آید نه قیافه ونه کیفیتش !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۴
شبکۀ دو - ۱۶ مهر ۹۴ - ۲۰:۳۰| وزیر صنعت گفتند که: «خودروی انبار شده، زیاد نداریم، الحمدالله.» خب الحمدالله؛ چشم حسود و بخیل هم کور. تو حال خوش حرفای وزیر بودیم که یکی گزارشی فرستاد از خودروهای انبار شدۀ دیار فرنگ. ( یک نمایشگاه ماشین درزوریخ سوئیس ، از جدیدترین مدلهایی که در نمایشگاه بین المللی خود جهت رقابت عرضه کرده است ، بدون پیش پرداخت و با ماهی ۱۹۳ فرانک { حدود 600 هزار تومان } خودروهای خود را به فروش می رساند ) ای ضدانقلا........

حال ما بیش از 100هزار خودرو درانبار داریم وقسم می...... وازمردم مخفی می کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۴
آقای میرخانی مشاور انجمن خودر وسازان درمصاحبه خود گفت ، بیش از 100000خودرو روی دستمان ودر نامه چهار وزیر ، وزیر صنعت اشاره نموده تا کنون240000هزار میلیارد تومان به صنعت خودرو زیان وارد شده......

1 - داوود میرخانی رشتی مشاور انجمن خودروسازان ایران با تاکید بر اینکه بهترین فارغ التحصیلان در حوزه صنعت خودرو اکنون در صنعت خودروسازی مشغول به کار هستند ، وی گفت : ۷ هزار استخدام دستوری به من تحمیل شده بود ، نه تنها افراد را معرفی می کردند بلکه پست آنها را نیز مشخص می کردند و می گفتند باید در همین پستی که می گوییم بنشینند.»
ج – جناب میر خانی کدام فارغ التحصیلان درحوزه صنعت را میگویید ، منظور شما همان 7هزار استخدامی اجباریست ، جناب میر خانی چرا زیر بار این ننگ رفتید ، مگر خودرو اسباب بازی ست ، شما ها با سادگی وصداقت این مردم بازی کردید هنوز هم از افکار پوچ واشتباه خود دست بر نداشته ونه تنها عبرت نگرفتید بلکه ازآمال وآرزوهای آینده سخن میگویید ، حال بعد از 30 سال کودک خودرو شما نتنها فارغ التحصیل نشده بلکه همان دبستانیست ؟
2 – آقای میر خانی گفت : اگر ۱۰۰ هزار نفر شاغل در خودرو را بیکار کنیم تبعات اجتماعی سنگینی دارد.
ج – جناب آقای رضا شیوا در پاسخ به این موضوع جواب داد : « اگر ۱۰۰ هزار نفر را در جاده ها بخاطر کیفیت پایین خودرو به کشتن بدهیم چه؟ تبعات اجتماعی ندارد ؟؟؟ »
3 – آقای میر خانی افزود : « مردم عزیز ما حق دارند ما در کیفیت مشکل داریم و این واقعیتی است که منکر آن نمی شویم »
ج – آقای میر خانی : شما با جان ومال صدها هزار انسان بیگناه بازی کردید ، چه عزیزانی که کشته یا نقص عضو یا قطع نخاع نشده و نمیشوند ، آیا اگر این اتفاق در کشور هایی مانند چین یا ژاپن و ....... میافتاد آنهم بعد از 30سال از بین بردن انسانهای بیگناه ، دولت باآنها چه رفتاری و باخودشان چه میکردند؟
4 – آقای میر خانی فرمودند : بعد از روی کار آمدن دولت روحانی کرکره را بالا دادند تا دوباره تولید کنند حال باید صبر کرد تا این تولید به چرخه صنعت باز گردد .
ج – آقای میر خانی به اندازه کافی انسانها به چرخه صنعت برگشتند < خاک > بگذارید همانطور کرکره ها پایین باشد ، شاید بتوان انسانهای دیگری را از این مصیبت نجات داد .
هزار میز کیاست به آن نمی ارزد که خواجه ای ز در آید وگوید خان تو معزولی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
به هیچ عنوان ،به هیچ قیمتی نمیدیم. والسلام .
Germany
حمید
۱۳:۴۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
واقعا بده آدم انقدر تلاش کنه و زندگیش بسازه بعد با یک پراید که هیچ امنیتی نداره جون عزيزش رو از دست بده.
Iran (Islamic Republic of)
امير
۱۹:۵۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
دوستان بخدا من ٤ماهه مي خوام ماشين بخرم والان پيادم فقط به خاطر همين داستان ماشين نمي خرم اگه شده تا يك سال ديگه هم نمي خرم به خودم قول دادم اگه همه همكاري كنن بخدا همه چي درست ميشه
Germany
محمد
۲۲:۵۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۴
پراید رو تو کشور های دیگه میدن 5 میلیون . اگر شما بروید از آنجا پراید بخرید و با تعرفه 200 درصد دوباره وارد کشور کنید باز قیمت 15 میلیون برایتان تمام میشود در صورتی در داخل 22 میلیون است.
Germany
محمد
۲۲:۳۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۴
پراید رو تو کشور های دیگه میدن 5 میلیون . اگر شما بروید از آنجا پراید بخرید و با تعرفه 200 دوباره وارد کشور کنید باز قیمت 15 میلیون برایتان تمام میشود در صورتی در داخل 22 میلیون است.
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۴:۳۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
اینقد تو لیدد کن بمونه رو دستت

ما خودرو صفر نمیخریم
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۲۳:۵۳ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
به جون خودتون رحم کنید نخرین
برا خودتون ارزش قاعل باشید نخرین
به آیندگان رحم کنید نخرین
بخاطر پیشرفت و تحول صنعت خودرو نخرین
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۵۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
فعلا بهترین کار نخریدن خودروهای قدیمی فعلی و خودروهای چینی است ... خودروهای جدید که بیایند این خودروها افت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
پيمان
۱۱:۰۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
با سلام.
من به مدت ده سال توي شركت سايپا مشغول به كارم. واقعا براي دوستاني كه به دور از منطق و بر اساس احساسات درگير همچين مسئله اي شدن متاسفم.به جاي پرداختن به اين موضوع بهتره قيمت خودرو در ده سال اخير رو با قيمت مسكن و طلا و مواد غذايي و ساير اجناس مقايسه كنيد.قيمت ملك 10 برابر شده ولي قيمت خودرو سه برابر. آيا فكر كرديد كه افرادي كه توي اين شركت هاي خودروسازي كار مي كنند جزئي از بدنه همين كشور هستند و هزينه هاي ده برابر شده را چطور بايد پرداخت كنند؟ آيا واقعا به اين قيمت هاي كذايي و دروغين منتشر شده نگاهي انداختين تا كمي با انصاف و منطق راجع بهش اظهار نظر كنين؟آيا ميدونين از همين صنعت خودروي كشور چند ميليون نفر دارن زندگيه خودشون و خانوادشون رو تامين مي كنند؟ مطمئنا" همتون توي يه كسب و كاري فعاليت مي كنين، آيا حاضر هستين قيمت محصولات و خدماتي رو كه ارائه ميدين به قيمت ده سال قبلتون ارائه بدين؟ اينكه مشكلاتي در خصوص خودروهاي توليد شده وجود داره شكي درش نيست. ولي واقعا از خوندن اين اظهارنظرهاي شتابزده متاثر و متاسف شدم. حتي حاضرم نون و پنير بخورم ولي خودرو به شماها فروخته نشه.
اتحاد خوبه اما منطقيش. ماست 500 تومني رو دارين 5000 تومن ميخرين و خونه متري 500 تومي رو 5 ميليون. منطقي باشين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
چه عجب مردم به خودشون اومدن!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۰۰:۴۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
بخدا نمیخریم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۱۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۴
من کل پول تو جیبیم پنجاه هزار تومنه.
میخام پراید این قیمت برسه تا یه دونه بخرم.
خداییش بیشتر از این هم نمیارزه.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۲۸ ۲۰ شهريور ۱۳۹۴
هم خودروهای چینی وهم خودروهای داخلی قدیمی وبی کیفیت هر دو توهین به ملت ایران هستند ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
دوستان همچنان نخری. آقایون به ........... افتادن.هه هه هه
Malaysia
علی
۱۱:۲۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
خودرو داخلی = فرغون = ازدست رفتن جان با ارزش هموطنان عزیزمان

اما اگه ما متحد باشیم و ماشین صفر نخریم باعث میشیم که هم قیمت خودروها پایین بیاد هم کیفیتشون بره بالا.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۲۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
اگر الان ماشین بخرید یک لگن با قطعات چینی و داخلی قلابی خریده اید اگر آخر سال ۹۵ به بعد بخرید شاید دوباره لگنهاشون رو با قطعات فرانسوی وداخلی اصل تولید کنن !!! اگه لگن میخواهید لا اقل صبر کنید یک سال از توافق بگذرد لگن اصل بخرید لا اقل .
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۵۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
اصلا طراحی این ماشینا واسه 30 الی 35 ساله پیشه هیچ جای دنیا دیگه ساخته نمیشه
کیفیت بخوره تو سرشون
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۳۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
تولیدشان ملی نیست ……چون طرحهاشان خارجی بسیار قدیمی است و قطعاتشان چینی بسیار افتضاح !!!!!
افتخار نیستند …..چون ملت از لگن های آنها سر افکنده وشرمنده در مقابل بقیه دنیا !!!!!!
اشتغال زایی نیستند چون استخدامشان فرمایشی حقوق مدیرانشان میلیاردی اونم مدیران بی لیاقت !!!!!!
ولی هر چقدر بگید شبیه انگل هستند که به جان ملت چسبیده و ول کن نیستند !!!!
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۳۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
آخه این لگنایی که اینا تولید میکنن که خودرو نیست
زمانی که ما کارخونه تولید خودرو داشتیم کره ای ها دوچرخه هم نداشتند حالا چرا باید خودروهای اونا اینچنین کیفیت بالایی داشته باشه و ما اینطوری آشغال تولید تولید کنیم
ساخت خودرو با کیفیت واسه ایناکاری نداره
ولی وقتی آشغالاشونو رو هوا میبرن چرا بیان زحمت بکشن و خودرو با کیفیت طراحی کنند
پس نخرین تا بیخه ریششون بمونه باد کنه بترکه
Germany
hasan
۲۱:۴۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
اون شخصی که توهین کرده. توی رسانه ملی به هفتاد هشتاد میلیون ایرانی توهین کرده بااااااید خودش هم بیاید تو رسانه ملی عذر خواهی کند.،خب اگر این شخص راست میگوید در گمرک ها را باز کنند الاااان ماشین خارجی بدون گمرکی وارد بشود ببینم اون موقع جلوی مرسدس بنز و میتسوبیشی و فیات و شورلت و فورد به ماشینهای خودشون افتخار میکنند؟؟؟؟؟!اگر میخواهند مردم ازشون راضی باشن خط تولید این ماشین های شصت سال پیش رو بردارن اجازه بدن ماشین سازهای خارجی بیایند وکلییییه نیروهای سایپا وایرانخودرو رو در خط تولید خودشون بکار بگیرند و ماشین را با قیمت واقعی به مردم بدن ،تا دیگر هیچ شخصی بخاطر یک آهن پاره چه خارجی چه داخلی اعصابش در نمایندگی ها از بین نرود و ودر جاده ها شاهد تصادفات نباشیم، انشالاه.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۰۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
اینا 50 ساله با جون و وقت و اعصاب مردم بازی می کنند و به هیچ عهدی هم وفادار نیستند
نخرید نخرید نخرید
Germany
مهدی
۱۰:۲۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
خلایق هر چه لایق اگر مردم بر این عقیده خود پایبند باشند واز خودرو سازان داخلی انقدر خرید نکنند تا این خودرو سازان هم کیفیت هم تنوع را افزایش دهند وقیمت ها را مانند خودرو سازان بزرگ جهان با هفت درصد سود محاسبه کنند وبه شعور خریدار توهین نکنند ان موقع وقت خرید کردن از این خودرو سازان هست ولی اگر این کمپین به عقیده خود پایبند نباشد هیچ چیزی تغییر نخواهد کرد تغییر را از خودمان شروع کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
اسباب بازی پراید دو میلیون
Iran (Islamic Republic of)
هم وطن
۱۸:۵۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
خودرو بی کیفیت نمیخریم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۱۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
خودرو سازان به حساب خودشان علیه کمپین قیمت خودرو های بنجلشان را با قیمت طلا در ۲۰ سال پیش مقایسه میکنند۲۰ سال پیش با پول پیکان زمین ۲۵۰ متری تو مشهد میدادن که الان یک میلیارده پس جناب نوابغ پیکان باید یک میلیارد باشه !!!! یکی نیست به اینا بگه ماشین عمر مشخص داره
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۰۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
خیلی بی انصاف هستند ماشین 4 میلیونی 20 میلیون میفروشن به خدا من تازه میخوام ازدواج کنم چطور ماشین بخرم......خدا ....خدا....خدا از دست بعضی ها نخرید تا بفهمند که مردم ایران جلو شما کم نمیارن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۲۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
ملت حماسه خواهد آفرید درود بر شرفتان من هم قرارداد پیش خرید تیبا را لعو کردم نماینده میگه با این شرایط تا چهل روز پول ودیعه به دستم می رسد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۲۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
ملت حماسه خواهد آفرید درود بر شرفتان من هم قرارداد پیش خرید تیبا را لعو کردم نماینده میگه با این شرایط تا چهل روز پول ودیعه به دستم می رسد
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۷:۵۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
سلام به همگی....... نخرید باید ارزان شود
بابا چه کاریه من 22 میلیون بدم یه پراید بخرم
حساب کردم تو شهر خودمون من بخوام هر روز با تاکسی دربست برم و بیام میشه روزی 6000 تومان در ماه 180 هزار تومن و در سال حدود 2 میلیون تومن
یعنی من حدود 7 تا 8 سال میتونم همینطوری با خیال راحت ماشین دربست کنم و نه دیگه فکر بیمه داشته باشم نه سرویس پراید
پس چه کاریه ....نمیخریم باید ارزان شود
Iran (Islamic Republic of)
ميثم
۰۴:۱۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
اول اينكه اگه خودروي داخلي خوبه چرا مسئولين خودشون سوار نميشن ؟ پس اول از همه اونا دارن خيانت ميكنن اين از اين -
دوم اينكه جواب اين همه مرگ و مير در اثر تركيدن موتور و آتش سوزي ناگهاني و كيفيتهاي خنده دار خودروهاي داخلي و كي ميخواد جواب بده ؟ آيا بيمه ماشين صفر كه طرف دوماهه خريده بوده ميتونه بچه ي كوچيكش و بهش برگردونه يا فقط ديه ميده ؟
سوم اينكه مردم ما به اندازه كافي رنج كشيدن تو سالهاي تحريم چرا هميشه مردم كوتاه بيان ؟ يكبار هم كه شده مسئولين كوتاه بيان اينهمه مردم كم خوري كردن صرفه جويي كردن ديگه بسه مردم ايران لايق بهترينها هستن و مسئولين بايد بفهمن كه اگه مردم نباشن چرخ صنعت فلج ميشه پس بايد خودروي داخلي و به همون قيمتي بفروشن كه به افغانستان و پاكستان و لبنان و امثالهم ميفروشن .
چهارم اينكه توليد بي رويه خودروهايي كه هيچ تضميني براي سلامتي مردم ندارند همون بهتر كه متوقف بشه
پنجم اينكه مصرف بالاي سوخت - آلودگي هوا - نبود استاندارد كافي - نبود ضمانت پس از فروش - برهورد ناصحيح كاربران مجموعه - عدم احترام به مشتري و از بالا نگاه كردن به مردم - نبود امنيت جاني و غيره اينها همه ابتدايي ترين چيزهايي هستن كه خودروسازان خارجي رعايت ميكنن و اگه كسي خلاف اين مسايل رو ديده كامنت كنه .
ششم اينكه جالبه تا همين چند سال پيش پرايد هفت ميليوني يك شبه شد بيست ميليون كه پس از سرو صداها شد هفده ميليون به بهانه تحريم و ماجراي دلار .
هفتم اينكه جالبه كه نصف پول و ميگيرن ماشيني كه بايد چهل روزه بدن گاهن دوماهه تحويل ميدن سود اون چند روزم ميگيرن صدامونم در نمياد بازم ميگن نميصرفه گرانتر هم ميشه .
هشتم اينكه به نظر من اين كمپين باعث شد مردم به خودشون بيان و گرنه قبل از اين هم تمام مردم مجبور به خريدن اسباب بازيهاي داخلي ميشدن چون صداشون و كسي نميشنيد ولي الان فرصت پيدا كردن تا با سكوتشون در مقابل خريد خودرو بلند ترين فرياد و بزنن .
نهم اينكه بايد خدمت مديران خودرو ساز مبني بر نطقشون كه گفته بودن مردم مجبورن آشغالهاي مارو بخرن عرض كنم كه هيچوقت يك ايراني رو تهديد نكنين .
دهم اينكه از همه خواهش ميكنم به مسيرتون ادامه بدين ما لايق بهترينها هستيم و براي يكبار هم كه شده زير بار حرف زور نميريم قيمتهاي خودروهاي داخلي با اين كيفيت به شدت بالاست و بايد به اندازه كيفيتش ارزش گذاري و قيمت گذاري شود و خداوند با مردمي است كه پاي هدفشان ايستادگي كنند .
يدالله مع الجماعه دست خدا با جماعت است .
ياعلي .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۰۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
من حاضرم با وسایل نقلیه عمومی رفت و آمد کنم اما پول به این خودرو های به درد نخور ندم (حتی اگه پول زیادی هم داشته باشم)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
نمی خریم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۴۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
نخرم
نخرین
نخرند
ارزان می شود
Germany
تاتار
۱۹:۳۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
خودروسااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااز به خووووووووووووووود بیاااااااااااااااااااااااااااااااااااااا.
این مردم همیشه و همه جا و در همه حال پشت نظام و رهبر و ایران عزیز بودند و هستند پس بخاطر جیبت و مشکلات درون سازمانیت انگ خیانت را به این مردم شریف نزن.
برای سلامتی رهبر عزیزمان 3صلوات.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۰۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
اصلا کی میخواد ماشین اونا رو بخره که مرتب راجع به کم نکردن قیمت ماشین باسمه ای شون چونه میزنند. ما اگه ماشین ایرانی نخوایم باید کیو ببینیم آقا شما ماشینتو ارزون نکن ما میخوایم ماشین خارجی بخریم.☺
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۰۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
اصلا کی میخواد ماشین اونا رو بخره که مرتب راجع به کم نکردن قیمت ماشین باسمه ای شون چونه میزنند. ما اگه ماشین ایرانی نخوایم باید کیو ببینیم آقا شما ماشینتو ارزون نکن ما میخوایم ماشین خارجی بخریم.☺
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۰۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
اصلا کی میخواد ماشین اونا رو بخره که مرتب راجع به کم نکردن قیمت ماشین باسمه ای شون چونه میزنند. ما اگه ماشین ایرانی نخوایم باید کیو ببینیم آقا شما ماشینتو ارزون نکن ما میخوایم ماشین خارجی بخریم.☺
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۰۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
اصلا کی میخواد ماشین اونا رو بخره که مرتب راجع به کم نکردن قیمت ماشین باسمه ای شون چونه میزنند. ما اگه ماشین ایرانی نخوایم باید کیو ببینیم آقا شما ماشینتو ارزون نکن ما میخوایم ماشین خارجی بخریم.☺
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
پراید رو با 6 میلیون صادر میکنین و از این طرف ب خود ما میدین 20 میلیون
واقعا متاسفم
خودرو نخرید
Iran (Islamic Republic of)
سعيد
۱۵:۵۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۴
فقط نبايد ًًًًًًًًًخريد تا قيمتشون رو پايين بيارن
United Arab Emirates
شادمهر
۲۳:۳۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
نخرید ، تا کی خودروی بی کیفیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
نخرید.من تیبا گرفتم هر روز تونمایندگیم.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۱۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
واقعا باعث تعجب است که مردم عوام ما آگاهی واطلاعاتشان از کارشناسان و مسولین بسیار بالا تر وبروزتراست در عصر کنونی پیشرفت تکنولوژی شتاب بالایی دارد وهر ۵ سال کلا متحول میشود حالا مردم فهمیده اند خرید محصول تکنولوژی ۲۰ تا ۳۰ سال قبل غیر عاقلانه است ولی مسولین نمی فهمند تولید چنین محصولی مثل جوک یا شوخی یا ....است
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۱۳:۰۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
همه ما میدونیم خودرو ایرانی هم از ۶۰٪ قطعات چینی تشکیل شده . خدایش تا همین 5 سال پیش بد بین ترین آدم هم فکرشو نمی کرد پراید بشه ۲۲ میلیون تومان
ببا با ۲۲ میلیون میشود سوزوکی شاسی بلند خرید
قیمت واقعی پراید 7 میلیون ( اون هم قسطی )
قیمت واقعی پرشی و سمند و ۲۰۶ هم خیلی بشه باید ( ۱۴ میلیون باشه )
بخدا نمی ارزه
44 میلیون ال ۹۰ میشه 15 هزار دلار .
به خدا با این پول بهترین ماشی رو تو خارج میدن به آدم
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۱۲:۲۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
همه ما میدونیم خودرو ایرانی هم از ۶۰٪ قطعات چینی تشکیل شده . خدایش تا همین 5 سال پیش بد بین ترین آدم هم فکرشو نمی کرد پراید بشه ۲۲ میلیون تومان
ببا با ۲۲ میلیون میشود سوزوکی شاسی بلند خرید
قیمت واقعی پراید 7 میلیون ( اون هم قسطی )
قیمت واقعی پرشی و سمند و ۲۰۶ هم خیلی بشه باید ( ۱۴ میلیون باشه )
بخدا نمی ارزه
44 میلیون ال ۹۰ میشه 15 هزار دلار .
به خدا با این پول بهترین ماشی رو تو خارج میدن به آدم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۲۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
واقعا باعث تعجب است که مردم عوام ما آگاهی واطلاعاتشان از کارشناسان و مسولین بسیار بالا تر وبروزتراست در عصر کنونی پیشرفت تکنولوژی شتاب بالایی دارد وهر ۵ سال کلا متحول میشود حالا مردم فهمیده اند خرید محصول تکنولوژی ۲۰ تا ۳۰ سال قبل غیر عاقلانه است ولی مسولین نمی فهمند تولید چنین محصولی مثل جوک یا شوخی یا ....است
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۰۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
مردم ما چه گناهی کرده اند که بین داخلی بد وچینی بدترباید یکی را انتخاب کنند ۵۰ سال اسارت کافی نیست ؟!!! ۱۰۰ سال دیگر هم مرزها بسته باشد اینها اینکاره نیستند کره ای ها بعد از ایران شروع کردند !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
الان خودرو مدل 84 از صفر بهتره من دو سال پیش پژو صفر گرفتم اب روغن قاطی میکرد هر روز تو تعمیرگاه بودم
Germany
محسن
۰۲:۲۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
از خرید خودروی صفر منصرف شدم
Iran (Islamic Republic of)
Hadi
۰۲:۱۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
اگه عکس پراید ببینید نگید که این ماشین بین دوتا ماشین مونده این شکلی شده بلکه جلو ماشین کاملاً سالمه بلکه این ماشین پارک بوده که این شکلی شده.
خودروصفرنخرید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۴۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
قطعاتی که به تازگی استفاده میشود بسیار بی کیفیت وقلابی است !!!!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۲۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
اینقدر کیفیت خودرهای صفر خراب شده که خریدن ممنوع است
Netherlands
حامد
۲۲:۲۷ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
قصد خرید خودرو صفر داخلی داشتم
اما الان خودروصفر نمیخرم
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۷:۰۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
درود بر شرافت شما مردم مقاومت کنید شش ماه ماشین سوار نشی بخدا چیزی نمشه فقط نخرین تا ببینیم بازم میان تو شبکه خبر به شعور مردم توهین کنن
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۷:۰۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
درود بر شرافت شما مردم مقاومت کنید شش ماه ماشین سوار نشی بخدا چیزی نمشه فقط نخرین تا ببینیم بازم میان تو شبکه خبر به شعور مردم توهین کنن
Iran (Islamic Republic of)
حسین مصطفی لو
۱۳:۱۳ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
سلام : یک خودرو پرشیا جلو داشبورد سانتافه ای خریدم از روز اول فندک از جاش در نمی اومد مصرف 13 لیتر در 100 کیلومتر بود کلید درب خراب بود پمپ عمل نمیکرد سرتونو درد نیارم برای کلید درب یک هفته تو نوبت بودم یک هفته هم ماشین در نمایندگی پل مدیریت ماند بلاخره این ماشین شده بلای جون ما
ای کاش یک ماشین چینی خریده بودم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۴۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
خخخخخ . . . .
طرف میگه روزی 5000 ماشین میفروشیم و نمی تونیم انبار کنیم از بسسسسسس تقاضاها بالاس !!!!
نخرید دوستان
نخرید
مجبور میشن فکری بکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
حتی اگه قیمتارو پایین آوردن باز هم نباید خودرو بخریم تا زمانی که کیفیت هم خوب بشه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۰:۴۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
سلام ما هم ب جمع شما میپیوندیم و خودرو صفر نمیخریم
Germany
امیر حسین
۱۷:۴۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
تو شهر ما 206 صندوق دار فول آپشن به مرز 30 میلیون تومان رسیده. نخرید که بدجور جواب داده کمپین. تحریم ادامه دار باشه قیمتها واقعی میشه و همه میتونیم ماشین دلخواهمان را سوار بشیم.
Iran (Islamic Republic of)
سپهر
۲۲:۳۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
Iran (Islamic Republic of)
سپهر
۲۲:۳۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
درود به شرف ایرانیه همتون.واقعا ایرانی لایق بهترینهاست.دیگه چیزی تا پیروزی نمونده باید به این دو بنجل ساز درس عبرتی بدیم که توی تاریخ ایران اتحادمون رو یاد کنن
Iran (Islamic Republic of)
سپهر
۲۲:۳۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
درود به شرف ایرانیه همتون.واقعا ایرانی لایق بهترینهاست.دیگه چیزی تا پیروزی نمونده باید به این دو بنجل ساز درس عبرتی بدیم که توی تاریخ ایران اتحادمون رو یاد کنن
Iran (Islamic Republic of)
سپهر
۲۲:۳۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
درود به شرف ایرانیه همتون.واقعا ایرانی لایق بهترینهاست.دیگه چیزی تا پیروزی نمونده باید به این دو بنجل ساز درس عبرتی بدیم که توی تاریخ ایران اتحادمون رو یاد کنن
Iran (Islamic Republic of)
سپهر
۲۰:۱۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
درود به شرف ایرانیه همتون.واقعا ایرانی لایق بهترینهاست.دیگه چیزی تا پیروزی نمونده باید به این دو بنجل ساز درس عبرتی بدیم که توی تاریخ ایران اتحادمون رو یاد کنن
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۵۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
خودشون خودروهای خارجی سوار میشن فرغون به مردم می اندازند بعد پخش میشه اپشن چراغ میشه اپشن حتی نمد خشگ و خالی رو که تولید کننده اصلی روش گذاشته بوده میدزدند و بنام هپشن به مردم غالب می کنند
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
اگه ملت ایران به خودشون ارزش قائل شوند خودروی صفر نمیخرند تا زمانی که مصرف و کیفیت و قیمت اصلاح شود .
و شرکتهای ایران لگن و سایپا لگن خودروهای بهتری ارائه دهند و برای ایجاد رقابت سایر شرکتهای خودروسازی نیز ایجاد شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
اولا کسي نگفته خودرو نخرن گفته شده خودرو صفر نخرين
دوما کسي نگفته خودرو چيني يا خارجي بخرين فقط گفتن خودرو صفر نخرين

در حالي که اين کمپين يک وجه بيشتر نداره و اون هم نخريدن خودرو صفره
من با اون دوستمون موافقم که گفت تا کي بايد مردم با جانشان تاوان خودروهاي بي کيفيت ايراني را بدهند؟
Iran (Islamic Republic of)
استاد
۰۹:۲۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
احسنت . به این اتحاد که همیشه پیروزه
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۶:۱۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
در اقتصاد عنوان می شود چون نیازهای بشر نامحدود است و ازطرفی منابع محدود تصمیم گیرندگان باید تصمیمی اتخاذ نمایند که نیازهای بشر به صورت کارآمد و اثر بخش به همراه حداکثر صرفه اقتصادی باشد عزیزان خرید هر دستگاه خودرو از ایران خودرو و سایپا خیانتی بس بزرگ به خودتان ، هموطنان ، آیندگان و کشور است چرا؟ 1. به دلیل بی کیفیتی به همتا باید دائما در نمایندگیها و تمعییر گاهها باشد آخر سر هم نتیجه نمی گیرید2.خودرو در ظاهر صفر ولی از لحاظ تکنولوژی فرسوده بوده دارای مصرف زیاد می باشد که منابع سوختی باارزش را که برای حال و آینده لازم است برباد داده موجب آلودگی شهرها می شوند برای نمونه پراید مثلاکم مصرف 7لیتر در برابر 3 لیتر فولکس پولو 3. زندگی خود و خانواده را با خرید خودروهای مرگ به خطر ندازید اشتباه منجر به تصادف با پراید ، پراید شما نمی بخشد 4. سرمایه هایی که می تواند بهتر از این چرخ های اقتصاد را بچرخاند و منجر به صادرات غیر نفتی شود صرف این محصولات ننمایید . با نخریدن به خود خانواده هموطنان حال و آینده خدمت نمایید
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۶:۰۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
در اقتصاد عنوان می شود چون نیازهای بشر نامحدود است و ازطرفی منابع محدود تصمیم گیرندگان باید تصمیمی اتخاذ نمایند که نیازهای بشر به صورت کارآمد و اثر بخش به همراه حداکثر صرفه اقتصادی باشد عزیزان خرید هر دستگاه خودرو از ایران خودرو و سایپا خیانتی بس بزرگ به خودتان ، هموطنان ، آیندگان و کشور است چرا؟ 1. به دلیل بی کیفیتی به همتا باید دائما در نمایندگیها و تمعییر گاهها باشد آخر سر هم نتیجه نمی گیرید2.خودرو در ظاهر صفر ولی از لحاظ تکنولوژی فرسوده بوده دارای مصرف زیاد می باشد که منابع سوختی باارزش را که برای حال و آینده لازم است برباد داده موجب آلودگی شهرها می شوند برای نمونه پراید مثلاکم مصرف 7لیتر در برابر 3 لیتر فولکس پولو 3. زندگی خود و خانواده را با خرید خودروهای مرگ به خطر ندازید اشتباه منجر به تصادف با پراید ، پراید شما نمی بخشد 4. سرمایه هایی که می تواند بهتر از این چرخ های اقتصاد را بچرخاند و منجر به صادرات غیر نفتی شود صرف این محصولات ننمایید . با نخریدن به خود خانواده هموطنان حال و آینده خدمت نمایید
Germany
علی
۱۵:۲۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
خرید خودرو صفر =همکاری باخودروسازان در تولیدمحصولات بی کیفیت وگران
Germany
مصطفی
۱۰:۰۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
درود بر ملت فهیم و شجاع ایران زمین.لیاقت ایران و ایرانی بیشتر از این حرفهاست.امیدوارم ملت تا نتیجه گیری کامل سرسختانه مقاومت کنند و نخرند.ببینید چطور میشه به خواسته هایمان برسیم..
Iran (Islamic Republic of)
پویان
۱۶:۰۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
نمیـــــخریم
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۱۲:۲۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
مردم ندارن نمیخرن
Iran (Islamic Republic of)
مجيد
۱۱:۳۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
اقا نخريد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
نمیخریم
Germany
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
مدیر عامل شرکت ایران خودرو روز چهارشنبه مورخ 14 مرداد 94 جلسه ای فوق العاده با نماینده وزارت صنعت معدن و تجارت و شورای عالی فضای مجازی برگزار کرد.
تقاضای مدیر عامل ایران خودرو جلوگیری و مقابله با پیام ها و شکل گیری اتحاد ضد منافع شرکت ایران خودرو بوده است. مدیر عامل ایران خودرو تاکید کرده در صورتی که روند کاهش خرید اتومبیل ادامه پیدا کند قادر به پرداخت سهم دولت که به رقم فروش هر اتومبیل اضافه می کند را ندارد و چاره ای به جز کاهش جدی نرخ تولیدات ایران خودرو را ندارد و یا مجبور به تعطیل کردن خطوط تولید خودرو است.
.
.
.
.
.
.
گویا صدای انقلاب ضد خرید اتومبیل به گوش مدیران خودروساز رسیده است.
این پیام را منتشر کنید.
هموطنان گرامی اندکی صبر سحر نزدیک است اطلاعیه شماره دو صنف مصرف کنندگان پیرو اطلاعیه شماره یک تاریخ ۲/۳/۱۳۹۴ ضمن تبریک به هموطنان عزیز بخاطر همراهی بااطلاعیه شماره یک در خصوص عدم خرید خودرو به استحضار میرساند از تاریخ مذکور قیمت انواع خودروهای داخلی به دلیل نبود تقاضا بین سه تا پنج.ملیون تومان افت داشته درضمن این اطلاعیه در حالی اعلام میگردد که شورای تولید کنندگان خودرو طی نشست اضطراری قیمتهای پیشنهادی خودرا درصورت عدم تقاضای خرید کما فی سابق ازتاریخ ۱۳۹۴/۱۰/۱ به شرح ذیل اعلام میدارد بدین جهت از همه هموطنان درخواست میشود تا تاریخ مذکور از خرید هرگونه خودروی ایرانی خودداری فرمایید
پژو۴۰۵سال قیمت تمام شده و فروش ۱۸میلیون تومان
سمند سورن """"""""""""""""۱۷/۵""""""""""""""""میلیون تومان
سمند ال ایکس" " " " " " " " " " " " "۱۷میلیون تومان

خوروی ال نود " " " " " " " " " " " " " " "۱۹میلیون تومان
پژو پارس سال """"""""""""""""""""""""۲۰میلیون تومان
سایپا ۱۴۱ """"""""""""""""""""""""""۱۰میلیون تومان
پراید سال " " " " " " " " " """""""""۹میلیون تومان
به امید عدالت شورای دفاع از حقوق مصرف کنندگان
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۰۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
خودروی ۴۰۵ سالم کارکرده ام را پارسال با صفر عوض کردم وهنوز دارم پشیمانی میکشم
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۱۴:۲۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
ال 90 خریدم صفر 10 جاش ایراد داره
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۱۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
اصلا هدف آزادی است هیچ چیز با ارزش تر از آزادی نیست .... وارزان شدن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
به خدا همه کارشناسا با هم این عقیده رو دارن که خودروسازها الکی میگن خودرو ارزون نمیشه برای تحریک مردم هست نخرین که داریم پیروز این مبارزه میشیم
Iran (Islamic Republic of)
H D
۲۱:۴۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
چراخودروهای خارجی تو کشور خودشون اینقدر ارزونه
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۴:۳۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
كدام گروه؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۲۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
نخرید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۴۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
خودروی صفر داخلی نخرید.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۳۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
ماشین صفر داخلی نخرید
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۲۲:۱۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
خودرو نخرید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۶:۴۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
سلام به هموطنان عزیز
من هم موافق نخریدن خودرو هستم
میدونید تو فرانسه bmw x1 قیمتس حدودا 58میلیون هستش. تقریبا نصف قیمت یک پراید فول اپشن ...این چه ظلم برزگیه که درحق ما مردم دارن میکنن معلومه که براشون سود داره این ماشینهای بی کیفیت را بدن دست ما مردم...
Iran (Islamic Republic of)
علي
۰۱:۲۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
خريد خودرو داخلي=مرگ.....نميخريم،،،،هيچ وقت يك ايراني را تهديد نكنيد ،،گرونش كنيد هر چي ميخاين مصاحبه كنيد ك گرون ميشه ولي ما نميخريم
Iran (Islamic Republic of)
دانشجوی دکتری
۲۳:۰۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
چقدر قراره به شعور ما توهین بشه . چرا فکر میکنید ما برده هستیم . شاید فقیر باشم اما برده دست شما نیستم که خودروی پراید رو که هر روز از یه جاش میزنید 5 برابر قیمت بخرم . اونم یه خودروی به شدت بی کیفیت . چرا باید حقوق 20 ماه بنده بشه یه پژو معمولی ؟ جمع کنید این وضع رو . 37 ساله که نتونستید خودروساز خودش رو پیشرفت بده . کارخانه جک در 5 سال پیشرفتی کرده که ایران خودرو در 50 سال شاید بکنه . یه پلتفرم ماشینی مثل فولکس و GMC بیارید . قطعه سازای داخلی هم بیکار نمیشن . تو جاده ها مرگ و میر . آتش سوزی خودرو ، گرانی بیش از حد . بخدا فرعون اینجوری برده داری نمیکرد . تورو خدا دست از سر مردم بیچاره بردارید . جیبتون کی پر میشه پس ؟ خونمون هم لازم دارید ؟ کم کم سایپا واسه ضمانت برگشت پولش کلیه مارو هم گرو بر میداره . تورو خدا بسه.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۹:۴۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
لطفا همه جا بین مردم انتشار دهید تا برای جان خود و خانواده خود ارزش قائل باشید . از خرید خودروهای صفر که بیشتر از قطعات چینی استفاده کرده اند خوداری نمایید . همان خودروهای قبلی را سوار باشید تا قیمتها نصف شود . همانند کشورهای همسایه که قیمت خودرو ها نصف است خودرو نخرید بگذارید تا انبارهایشان پر شود تا خودروهایشان بپوسد بزودی روزی میرسد که با التماس و وام دادن دنبال ما مردم می آیند تا خودروها را بخریم خودرو نخرید لطفا
Russian Federation
ناشناس
۰۱:۴۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
قیمت بالا بلای جان خودروسازان داخلی است .
Iran (Islamic Republic of)
مجیدشهبازی ازاصفهان
۲۳:۴۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
نمیخرم
۱۲