آتش‌سوزی گسترده در روسیه در حال تبدیل‌شدن به فاجعه ملی

مقامات روس از آتش‌سوزی در بیش از 120 هزار هکتار جنگل در سیبری شرقی به ویژه در اطراف دریاچه بایکال خبر دادند.

آتش‌سوزی گسترده در روسیه در حال تبدیل‌شدن به فاجعه ملی
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات روس روز سه‌شنبه از آتش سوزی در بیش از 120 هزار هکتار جنگل در سیبری شرقی به ویژه در اطراف دریاچه بایکال خبر دادند. دمای هوا در سیبری از 38 درجه فراتر رفته است و بیش از 5000 آتش نشان برای مهار آتش سوزی در این مکان مستقر شده‌اند.

آژانس محافظت از جنگل‌های روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد بیش از 150 مورد آتش‌سوزی به ویژه در بیش از 100 هزار هکتار جنگل در مناطق بوریاتی و ایرکوتسک روی داده است. دریاچه بایکال بین این دو منطقه قرار دارد. 

 تلویزیون روسیه با انتشار تصاویر دود در آسمان مناطق اطراف دریاچه بایکال هشدار داد «آتش سوزی در سیبری در حال تبدیل شده به یک فاجعه ملی است.»

شبکه دولتی پروی کانال گزارش داد: «گرما که از چند روز قبل منطقه ایرکوتسک را فرا گرفته است در گسترش آتش سوزی نقش دارد.»

وزارت اوضاع اضطراری روسیه اعلام کرد یک فروند هواپیمای بی 200 ( Be - 200 ) و یک فروند بالگرد برای مهار آتش سوزی در مناطق اطراف بایکال به کار گرفته شده است. امدادگران روز دوشنبه مجبور شدند گردشگران را از مناطق گردشگری روی خط ساحل تخلیه کنند. آتش سوزی به این مناطق نزدیک شده است. در مناطق بوریاتی و ایرکوتسک و همچنین چهار منطقه در سیبری حالت فوق العاده اعلام شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار