دهقان: هیچ گریزی از ارائه لایحه توافق هسته‌ای به مجلس نیست

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مطابق قانون اساسی دولت باید متن برجام را به صورت لایحه به مجلس ارائه دهد.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس در جلسه جمعی از جوانان چناران که بعد ازظهر دیروز (چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: اینکه وزارت خارجه می‌گوید مصلحت نیست برجام در مجلس به تصویب برسد مطلب درستی است اما این نباید به معنای عدم ارائه لایحه توافق توسط دولت به مجلس باشد.

نماینده مردم چناران و طرقبه در ادامه افزود: مطابق قانون اساسی دولت باید متن برجام را به صورت لایحه به مجلس ارائه دهد و مجلس با دقت کامل و بدون پیش داوری آن را بررسی کند و مطابق مصالح کشور تصمیم لازم را بگیرد.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی می‌تواند به صورت مشروط، اجازه اجرای توافق هسته‌ای را به دولت بدهد و این توافق را به صورت مشروط تایید کند و یا به نحو دیگری مصالح ملت و کشور را با تصمیم خود تضمین کند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری جلساتی با اساتید حقوق بین‌الملل در هیات رئیسه مجلس گفت: جمع‌بندی توافق هسته‌ای دارای ابعاد مختلفی است که در جلسات مشترک اساتید حقوق بین‌الملل با حقوقدانان مجلس که در هیات رئیسه برگزار می‌شود راهکارهای حقوقی برای تصمیم‌گیری در خصوص آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم چناران و طرقبه شاندیز تصریح کرد: ما باید از ابراز نظرات افراطی در موافقت یا مخالفت با برجام پرهیز کنیم و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب باید دقیقا بررسی کنیم که در این توافق‌نامه چه چیزهایی بدست آورده و چه چیزهایی از دست داده ایم.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ایران در سه عرصه هسته‌ای، موشکی و منطقه‌ای به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته است که علیرغم خواست قدرت‌های بزرگ به یک الگوی بی‌بدیل تبدیل شده است. آمریکا و قدرت‌های وابسته به غرب وقتی نتوانستند قدرت ایران را در این سه عرصه مهار کنند، با هدف مهار ایران از طریق مذاکره پای میز مذاکره نشستند.

وی افزود: با هوشمندی مقام معظم رهبری و حضور مردم در صحنه، ان شاءالله در این توافق هسته‌ای آنها نخواهند توانست به اهداف خود دست یابند.

** تحریم ها مانع پیشرفت کشور نشده است

دهقان همچنین در جلسه جمعی از معتمدین و بزرگان چناران تصریح کرد: یکی از طرح‌های فعال در شهرستان چناران قطار شهری مشهد-گلبهار است که مطالعات گلبهار به چناران آن هم در حال انجام است.

وی با اشاره به دستور معاون اول رئیس‌جمهور برای امتداد قطار شهری گلبهار به چناران گفت: همه ی مسئولان ذیربط در استان و کشور برای ادامه این مسیر تاکید دارند. 

دهقان طرح قطار شهری مشهد-گلبهار چناران را یک طرح هزار میلیارد تومان دانست که علاوه بر اعتبارات ملی قانون بودجه تامین این مبلغ توسط مسئولان دولتی از طریق دریافت وام از صندوق توسعه ی ملی و جذب سرمایه فاینانس در حال پیگیری است.

عضو هیات رئیسه مجلس در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: با اعتبارات سال 94 کنارگذر چناران به بهره برداری می‌رسد که با اجرای این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر 50 میلیارد تومان تاثیر زیادی در اصلاح مبلمان شهری چناران و آبادانی جنوب این شهر خواهد داشت.

نماینده مردم چناران گلبهار و طرقبه شاندیز اظهار داشت : یکی از طرح‌هایی که در قانون بودجه سال 94 درج شده احداث آزاد راه مشهد-قوچان است که ان شاءالله کلنگ این پروژه امسال به زمین خواهد خورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار