معاون وزیر راه و شهرسازی:

افزایش 15 درصدی قیمت اجاره/ التهابی در بازار مسکن وجود ندارد

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت اجاره در بازار مسکن رشد 15 درصدی داشته و این افزایش قیمت التهابی را در بازار ایجاد نکرده است.

حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه رصد معاملات در بازار مسکن حاکی از افزایش یافتن قیمت اجاره برابر با نرخ تورم است گفت: نرخ تورم در کشور 14 تا 15 درصد است و افزایش قیمت اجاره در برخی از ماطق پایین تر از این نرخ است.

وی در ادامه افزود: فصل نقل و انتقالات از نیمه خرداد ماه آغاز و تا نیمه شهریور ماه ادامه می‌یابد و با توجه به اینکه در ماه آخر فصل تابستان هستیم رصد معاملات املاک حاکی از افزایش یافتن قیمت اجاره پایین‌تر نرخ تورم است.

مظاهریان اظهار داشت: در حال حاضر مالکان نیز افزایش قیمتی که برای واحدهایی که پیشنهاد می‌دهند در کلان شهر در حوزه تورم و حتی پایین‌تر از آن است و این موضوع نشان می‌دهد که التهابی در بازار وجود ندارد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی یاد آورشد: مستاجران پس از گذشت یک سال با افزایش قیمتی که رخ داده است احساس آزردگی می‌کنند اما در اقتصاد کشور این افزایش برابر با نرخ تورم است.

وی توضیح داد: در پایان این فصل نیز قیمت‌های اجاره و خرید مسکن تغییر چندانی نمی‌کند و  برابر و ما با افزایش قیمت مواجه نخواهیم بود. 

مظاهریان در مورد پیش بینی قیمت های مسکن تا پایان امسال گفت: در بحث خرید و فرش و اجاره بها ما هیچ التهابی مشاهده نمی‌کنیم و حتی با افزایش تقاضا نیز دچار التهاب نخواهد شد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار