سنندج؛

معرفی دین محبت، با زبان موسیقی کردی

هنر موسیقی در میان مردم استان کردستان دارای سابقه ای طولانی است و این موسیقی یکی از اصیل‌ترین موسیقی‌های ایرانی است که با گذشت قرن‌ها ویژگی‌های خود را در فولکلور عامه کرد زبان‌های ایرانی حفظ کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج گروه سین جیم باشگاه خبرنگاران سنندج این بار به سراغ خواننده و آهنگساز جوان کردستانی رفت تا با او گپ و گفتی داشته باشد.

سین: خودتان را معرفی بفرمایید؟

جیم: فواد پیشوا متولد سال 1364 در سنندج و اولین فرزند خانواده هستم.

سین: چگونه پا به عرصه موسیقی و خوانندگی گذاشتید؟

جیم: در همان سن کودکی کار موسیقی را شروع کردم و با توجه به علاقمندی ام به این هنر فعالیت در این عرصه را تاکنون ادامه دادم.

سین: منظورتان از سن کودکی چند سالگیتان است؟

جیم: می توان گفت از 5 سالگی از دوران قبل از مدرسه ساز میزدم و یک سری آوازها را میخواندم و در همان سن اجراهایی را نیز در تلوزیون داشتم.

سین: از مشوقهایتان و آنان که شما را در این راه تشویق کردند برایمان بگوید؟

جیم: از اطرافیان هر آنکس که این اشتیاق را در من دیدند از پدر ومادر گرفته تا دوستان و آشنایان همگی مشوق من در این راه بودند.

سین: آیا شما در این زمینه تحصیلات آکادمی هم دارید؟

جیم: بله کاردانی من در رشته موسیقی از آکادمی موسیقی تهران است.

سین: به نظر خودتان شما در عرصه موسیقی موفق بوده اید؟

جیم: جواب این سوال بر می گردد به اینکه چه تعریفی از موفقیت داشته باشیم. اگر بخواهیم به صورت فستیوالی ویترینی یا جشنواره ای نگاه کنیم به عنوان یک موزیسین و یک خواننده کرد ایرانی سعی کرده ام که به بهترین شکل ممکن از این میراث گرانبها چهره ای موثر و مثبت را از خود بر جای گذاشته باشم.

معرفی دین محبت، با زبان موسیقی کردی

سین: موسیقی کردی از نظر شما در چه جایگاهی قرار دارد؟

جیم: میتوان از آن به عنوان یک میراث گرانبها و یک آرشیو غنی و بی مانند یاد کرد. موسیقی کردی نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا به صورت فونوتیک شناخته شده است.

سین: موسیقی کردی در میان اقوام ایرانی چه جایگاهی دارد؟

جیم: با احترام به همه موسیقی و نوای دیگر مناطق ایران اگر بخواهیم به صورت تخصصی به این هنر از این خطه از کشور نگاه کنیم میتوان گفت موسیقی کردی از لحاظ آرت ریتمیک جزو قویترین موسیقی های دنیا محسوب می شود.

سین: از آلبوم های که تا به حال کار کرده اید برایمان بگوید؟

جیم: تا به حال از من یک آلبوم به نام یک منتشر شده و آلبوم بعدی هم در دست انتشار است.

سین: از موفقیتهای که در این عرصه کسب کرده اید؟

جیم: مینوان به حضور در جشنواره جوان و فستیوال بین المللی خارج از کشور و سایر جشنوارها که تعداد شان زیاد است اشاره کرد.

سین: چه برنامه های برای آینده در دست اجرا دارید؟

جیم: من همواره آرزو داشتم تا با استفاده از ابزار هنر موسیقی زیبایی های اسلام را معرفی کنم. برای همین از هم اکنون مشغول به کار بر روی یک ویدیو کلیپی از اجرای اذان هستم و امیدوارم هر چه زودتر این کار به مرحله اجرا و ضبط در آید و آن را تقدیم اسلام عزیز و عاشقانش کنم.

سین: آیا تاکنون در بخش موسیقی دینی نیز آثاری تولید کرده اید؟

جیم: بله نخستین کارم با نام مدد، در نعت پیغمبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) بود که شعر آن را آقای علی یونسی سروده بودند و تنظیم و خوانندگی اش هم توسط بنده انجام شده بود.

سین: روزانه چند ساعت برای تمرین موسیقی وقت می گذارید؟

جیم: طبق برنامه روزانه ام چند ساعت از روز را مشغول به کار در شرکت فرهنگی هنری و بقیه ساعت را به رسم عادت مشغول تمرین خوانندگی و آهنگ سازی هستم.

سین: آیا درآمد هنری کفاف زندگی شما را می کند؟

جیم: اصلا به هیچ وجه کافی نیست اما من از روی عشق و علاقه در این وادی پا نهاده ام و همین امر باعث شد که بیشتر برای دلم و نه درامد زایی کار کنم.

سین: چه انتظاری از مردم و مسولین دارید؟

جیم: از مسولین خواستارم که دلسوزانه تر به کار یک هنرمند نگاه کنند و از هیچ کاری برای کمک به این قشر کوتاهی نکنند و به عنوان یک خواننده و آهنگ ساز که سبک کردی کار میکنم از هموطنانم انتظار دارم که ما را مورد حمایت خود قرار دهند و همواره حامی جوانان هنرمند این سرزمین باشند.

سین: و حرف آخر از زبان آقای فواد پیشوا؟

جیم: من یک هنرمند هستم و طبق تعریف هنری خود رسالتی را در پیش دارم که از انجام آن هیچ کوتاهی نخواهم کرد.

گزارش از گل آرا ظاهری

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.