بیانیه وزارت امور خارجه بمناسبت سالگرد پیروزی مقاومت اسلامی

وزارت امور خارجه کشورمان با صدور بیانیه‌ای، ضمن تبریک سالگرد پیروزی مقاومت اسلامی لبنان در نبرد نابرابر با رژیم صهیونیستی در سال 2006 به دولت، ملت٬ ارتش و مقاومت لبنان و بویژه دبیرکل حزب الله٬ تاکید کرد که این پیروزی حاصل وحدت، همراهی و همدلی همه آحاد لبنان است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان وزارت امور خارجه به مناسبت سالگرد پیروزی مقاومت اسلامی لبنان، بیانیه‌ای صادر کرد.

 متن بیانیه وزارت خارجه به شرح زیر است:

وزارت امور خارجه ضمن تبریک سالگرد پیروزی مقاومت اسلامی لبنان در نبرد نابرابر با رژیم صهیونیستی در سال 2006 به دولت، ملت ٬ ارتش و مقاومت لبنان و بویژه دبیر کل حزب الله٬ این پیروزی را حاصل وحدت و همراهی و همدلی همه آحاد لبنان می‌داند.

جمهوری اسلامی ایران معتقد است تنها وحدت و انسجام داخلی میان طوایف مختلف لبنانی، ضامن ثبات و امنیت و آرامش لبنان می‌باشد و این کشور را از هرگونه تهدیدات رژیم جعلی اسراییل و گروه‌های تکفیری و تروریستی حفظ می‌نماید.

اهمیت مقاومت در مقابل دشمن صهیونیستی انکارناپذیر می‌باشد و جنگ 33 روزه سمبل ایستادگی ‌و قدرت مردم در مقابل رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیستی بود و بدون تردید ملت لبنان طعم شیربن این پیروزی را همواره به خاطر خواهد داشت.

سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان و مذاکرات بعمل آمده با مقامات و شخصیت‌های مختلف لبنانی در این سفر سازنده و مثبت ارزیابی می‌گردد و تهران ارتقاء مناسبات ایران و لبنان بعنوان دو کشور دوست را بار دیگر مورد تاکید قرار می‌دهد و استمرار حمایت همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت و ارتش و مقاومت لبنان را یادآور می‌نماید.

در همین فرصت بار دیگر حمایت جمهوری اسلامی ایران از تکمیل پروسه سیاسی لبنان از طریق اجماع داخلی را اعلام می‌نماید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.