با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی/

آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در برج میلاد برگزار شد

آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در سالن همایش های برج میلاد تهران با حضور آیت ا… هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رزم حسینی استاندار کرمان، حسین مرعشی و جمعی از مسئولان کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛یاسر سلیمانی دبیر جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان گفت: امروز آیت ا… هاشمی با حضور در برج میلاد به جشنواره ما روح و جلای ویژه ای دادند.

سلیمانی با اشاره به روند برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره استان کرمان یک کار مشترک بین شهرداری تهران و استانداری کرمان بود. استان کرمان هفتمین استانی بود که هفته فرهنگی را برگزار کرد اما ما در محتوا و ابعاد مختلف الگوی جدیدی را ارائه کردیم.

دبیر جشنواره کرمان اظهار داشت: سعی کردیم یک جشنواره جامعی باشد. برای اولین بار یک جشنواره با این جامعیت برگزار شد. ما در ۵ سالن بیش از ۷ هزار متر فضای نمایشگاهی داشتیم. ما ۱۵ سمینار و همایش داشتیم و ۷ برنامه موسیقی و تئاتر محلی و ۱۴ کارگروه فرصت های سرمایه گذاری که در مجموع ۳۶ برنامه داشتیم که در مقایسه با دیگر هفته های ایستان ها خیره کننده است .

*** چالش جدی آب دراستان کرمان/ کرمان قطب گردشگری


استاندار کرمان سخنران بعدی این آیین بود. علیرضا رزم حسینی گفت: خدارا شکر می کنم که موفق شدیم این جشنواره را در زمانی برگزار کنیم که دولت تدبیر و امید با حمایت رهبری و درایت رئیس جمهور فصلی نو در رقابت بین المللی را آغاز کرده و همزمانی این جشنواره با رفع تحریم ها فرصتی برای معرفی کرمان بود.

 وی درباره هدف برگزاری این جشنواره گفت: هدف این جشنواره معرفی کرمان و کرمانی ها به ایرانیان و جهانیان بود. جا دارد از شهردار محترم تهران تشکر کنم .

در دولت تدبیر و امید با مثلث توسعه اقتصادی همگرایی و هم افزایی در استان کرمان بوجود آمده است واستان کرمان چالش جدی آب دارد ما معتقدیم در بخش کشاورزی باید قدم اول مصرف بهینه آب باشد. طرح همیاران آب می گوید نباید نعمتی را که زیر زمین است بی رویه مصرف کنیم. ما طی ۶ سال گذشته کلا ۲۴۰ کنتور هوشمند نصب کردیم .

 رزم حسینی تصریح کرد: پروژه های انتقال آب در حال اجراست. بزرگترین تونل آبی از سد صفارود کلید خورده است. در حوزه گردشگری پیشینه تاریخی کرمان به ۱۰ هزار سال می رسد ، کرمان می تواند قطب گردشگری در کشور باشد. نسبت به دولت قبل شش برابر افزایش گردشگر داشته ایم و در کرمان با ۳۲۰ روز آفتاب می توانیم انرژی نو را تولید کنیم. کشاورزی کرمان چه در جنوب و چه در شمال کرمان پتانسیل زیادی دارد.

***حضورآیت الله رفسنجانی در مراسم اختتامیه

آیت ا… هاشمی رفسنجانی سخنران آخر و البته ویژه آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان بود.

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای بنده توفیقی است که در خدمت جمع زیادی از هم استانی های خودم هستم که امروز بخشی از هنرنمایی های آن ها را در صحنه نمایشگاه دیدم. این نمایشگاهی که بنده با سرعت از آن گذشتم چون فرصت کم بود و همچنین فرصت بازدید از غرفه های بزرگی که صنایع مهم کرمان را ارائه می داد نداشتم خیلی با ارزش بود. وی افزود: ارزش بیشتر این بود که هنر و ذوق و ابتکار همه بخش های کرمان را در این نمایشگاه دیدم و حقیقتا جلوه ای است از آنچه که در این مردم وجود دارد.

افزود: امروز شرایط جدیدی در افق تاریخ ما دیده می شود. ما در افق تاریخ کشورمان صحنه های خوبی را می توانیم ترسیم کنیم. ۱۰ سال تقریبا گرفتار تحریم ها و عقبگردها و مشکل ها بودیم.

بخشی از بافته های گذشته کشورمان پنبه شد. وی تصریح کرد: شرایطی پیش آمد که خداوند این ملت آگاه را به صحنه آورد و این مردم بودند که شرایط را عوض کردند و دولتی را بوجود آوردند که شجاعانه روی مشکل ترین مشکلات کشور دست گذاشت.

تحریم هایی که به شدت ما را محاصره کرده بود و ما را تحت تاثیر قرار داده بود. آیت ا… هاشمی خاطرنشان کرد: این یکی از امتحانات الهی بود که ملت توانست در دوران طولانی تحریم ها خم به ابرو نیاورد و کشور را آرام نگه دارد. در منطقه ای که تلاطم فساد، جرم، جنگ و اختلاف وجود دارد و ایران آرام به راه خودش ادامه داد و پنجه در پنجه قدرتمندان دنیا انداخت. یک تیم در مقابل شش تیم بزرگ توانست بدون از دست دادن چیزی حق ما را بگیرد.

 وی با اشاره به صحبت های رئیس جمهور امریکا مه گفته بود ایران مردم هوشیاری دارد گفت: امروز می بینیم که آن سر و صدایی در امریکا و اسرائیل هست در ایران نیست جز بعضی انتقادهایی که زیاد جای نگرانی ندارد. هیات های بزرگی از کشورهای پیشرفته به ایران آمدند و هنوز هم می آیند.

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: کشورهایی که حاضر نبودند اصلا با ایران رابطه معمولی داشته باشند امروز می بینیم که به طرف ما می آیند. این موفقیت ایرانی هاست.

وی افزود:  از کارهای بسیار پسندیده ایشان فراجناحی بودن است. خودشان را در عین احترام به همه جناح ها محدود به هیچ جناحی نمی کند. کمتر استانی الان وجود دارد که مثل کرمان از لحاظ سیاسی آماده کار و متنفر از اختلاف باشد و در کرمان وحدت به چشم می خورد.

 وی اذعان کرد: ما چند سال پیش آمدیم اصل ۴۴ که عمده مراکز کشور را دولتی کرده بود با تفسیری که در اصل بود اصلاح کردیم و بنا شد دولت به اقیانوس مردم بپیوندد چرا که استعداد بخش خصوصی بسیار بالاست. این بخش انگیزه خوبی دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار