مقاومتی که روز بروز مقاومتر شد

با اینکه کشورهای غربی، جبهه مقاومت را محور شرارت می‌دانند، اما مقاومت بارها ثابت کرده است که خط مشیء جز دفاع از حق ندارد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بعد از وقوع جنبش‌های مردمی در کشورهای مسلمان خاورمیانه غربی‌ها برای جهت دادن به این انقلاب‌ها به سمت اهداف خود دست بکار شدند. همچنین حکومت‌های عربی منطقه که شاهد سقوط همَ‌پیمانان خود بودند، درصدد کنترل این بیداری اسلامی برآمدند. همین امر باعث بوجود آمدن اتحادی عمیق میان غرب و حکومت‌های عربی شد که به راه‌های مختلف همچون پشتیبانی مالی، تسلیحاتی و انسانی انجامید تا اوضاع خاورمیانه تحت کنترل خود درآورند.


مقاومتی که هر روز مقاومتر می‌شود
نخستین راه جلوگیری و جهت دادن به این بیداری اسلامی استفاده از گروه‌های تروریستی در منطقه و سوریه بود. نخستین راه در این راستا ایجاد یک رویکرد خشن و ضد اسلامی بود که منافع غرب را به دو صورت تأمین می‌کرد، اول اینکه این گروه‌های تروریستی در جنگ نیابتی بر ضد حکومت سوریه می‌جنگیدند و از سوی دیگر چهره خشن و افراطی از اسلام را به نمایش می‌گذاشتند. در مقابل این جبهه قدرتمند تروریستی - آمریکایی - عربی، جبهه مقاومت با همکاری ایران، حزب‌الله لبنان، عراق، یمن و  سوریه بوجود آمده است. اصلی‌ترین ضلع محور مقاومت، ایران است.

مقاومتی که هر روز مقاومتر می‌شود


مقاومتی که هر روز مقاومتر می‌شود

 شکست‌های سنگین و پی درپی این گروه‌های تروریستی در مقابل جبهه مقاومت باعث جری تر شدن این گروه‌های تروریستی و در نتیجه شکست‌های آنها در میدان‌های نظامی شد. پیروزی‌های محور مقاومت به حدی برای تروریست‌ها و اربابانشان سخت و ناگوار بود که باعث انفعال و از هم گسیختگی گروه‌های تروریستی و در نتیجه ضعف آنها بود .از این رهگذر جبهه مقاومت نیز نیرومندتر شد و توانست بر اوضاع خاورمیانه مسلط شود حال صداهای جدیدی از سوی جبهه مقاومت به گوش می‌رسد نمونه این مسئله اعلام موجودیت حزب‌الله در سوریه است.

مقاومتی که هر روز مقاومتر می‌شود
تشکیل حزب‌الله سوریه به عنوان جوانه مقاومت، نه تنها می‌تواند در روند سیاسی و نظامی سوریه تأثیرگدار باشد، بلکه بازوی توانمندی برای مقاوتم خواهد بود که همه بدخواهان نظام‌های برحق منطقه را دچار کابوسی عجیب خواهد کرد. مصداق بارز این امر نیز  رژیم صهیونیستی است که تا امروز در ناحیه مرز لبنان نگران بود اکنون باید بخشی از نگرانی و تمرکز خود را معطوف به سوریه کند. تاریخ به ما گوشزد می ‌کند که حتی آمریکا و اسرائیل نیز با آن همه هیمنه نظامی خود قادر به شکست دادن جبهه مقاومت نیستند.نمونه بارز آن هم شکست سنگین اسرائیل و آمریکا در جنگ 33روزه با حزب الله لبنان بود.

جبهه مقاومت هم اکنون در جبهه‎های مختلف از جمله جبهه لبنان، عراق، سوریه، یمن در حال مبارزه نظامی سنگین با محور شرارت است. علیرغم پرکار بودن جبهه مقاومت در این روزها، قدرتمند شدن این جبهه امری عجیب است.

شاید این روزها جبهه مقاومت در بالاترین سطح خود از نظر نظامی و تسلیحاتی قرار دارد. خط مشیء جبهه مقاومت، در مرحله اول مدارا کردن با دشمنان است. جبهه مقاومت علیرغم قدرت بالای خود به فکر دفاع از اهداف خود می‌باشد، نه حمله به دیگران. شاید جرقه اصلی مقاومت درسال 1979 با پیروزی انقلاب اسلامی ایران زده شد. ایران که تا آن روزها هم پیمان درجه یک آمریکا در منطقه بود، به دشمن استراتژیک این کشور در خاورمیانه تبدیل شد و همه معادلات را بر هم زد.

مقاومتی که هر روز مقاومتر می‌شود

مقاومتی که هر روز مقاومتر می‌شود
آمریکا و هم‌پیمانانش که خوب می‌دانند در میدان نظامی حریف جبهه مقاومت نخواهند شد سعی در تکه تکه کردن این محور دارد. اغتشاشات 5 ساله در سوریه، اتفاقات اخیر یمن، جنگ عراق و حوادث شهرک عرسال لبنان همگی راه‌های مختلفی هستند که به یک هدف با نام چند پاره کردن مقاومت می‌رسند. 

مقاومتی که هر روز مقاومتر می‌شود

با اینکه کشورهای غربی، محور مقاومت را جزئی از محور شرارت می‌دانند اما جبهه مقاومت بارها ثابت کرده است که خط مشیء جز دفاع از حق ندارد. محور مقاومت رسما از سال 2002 در مقابل محور شرارت که جورج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا مطرح کرد بوجود آمد و هدف آن تنها جاری کردن در خاورمیانه و پس از آن در جهان است. دشمنان محور مقاومت دول غربی آمریکا و اروپایی و منطقه‎ای همچون ترکیه، قطر، عربستان، امارات هستند. 

مقاومتی که هر روز مقاومتر می‌شود

جبهه مقاومت امروزه به تسلیحات نظامی پیشرفته از قبیل تانک، موشک، هلی‏‌کوپتر و سایر ادوات نظامی دست پیدا کرده است وهرگاه که اراده کند می‌تواند دشمنان را زمین‌گیر کند. این جبهه  یک ویژگی بزرگ و حیاتی دارد که پیوند میان اعضا را بسیار استوار کرده است .این و .یژگی "وحدت ایدئولوژیکی" نام دارد که جبهه مقاومت را حول خود می‌گرداند

شاید زمانی که محور مقاومت کار خود را آغاز کرد، گمان نمی کرد که تا این حد قدرتمند شود که برای از پای درآوردنش، بسیج جهانی لازم باشد. محور مقاومت برخلاف تهمت‌ها مردانه می‌جنگد و خط مشی خود را با خون خود تعیین می‌کند .شهیدان والا مقام عمادمقنیه، جهاد مقنیه، عبدالله اسکندری وسیدعباس موسوی تنها چند قطره از دریای شهدای محور مقاومت بودند که با خون خود نهال نوپای مقاومت را آبیاری کرده و آن را قدرتمندتر از گذشته کردند.

مقاومتی که هر روز مقاومتر می‌شود

شواهد نشان می‌دهد که آمریکا و هم‌پیمانانش توان مقابله با جبهه مقاومت را به هیچ وجه ندارند .جبهه مقاومت دیگر یک جنبش نوپا نیست اکنون به یک ایدئولوژی مستحکم تبدیل شده و جایگاهی امن برای دفاع از حق داشته است .افکار و اندیشه‌های انقلاب اسلامی ایران و تکفر بسیجی ،تفکر قالب جبهه مقاومت است و دلیل دشمنی آمریکا با این جبهه همین امر است. هر کجا که تفکر انقلاب اسلامی و تفکر بسیجی وجود داشته باشد آمریکا درصدد دفع آن بر می‌اید اما در بیشتر مواقع تفکر بسیجی و انقلاب، آمریکا را دفع می‌کند. 

انتهای پیام/

گزارش از حمیدرضا قربانی


انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار