چرا حضرت فاطمه معصومه(س) ازدواج نکرد؟

برخی روایت می‌کنند که حضرت موسی بن جعفر (ع) سفارش کرده و فرمونده اند که دختران من ازدواج نکنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم رمضانی‌نژاد استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ازدواج نکردن حضرت معصومه(س) اظهار داشت: با توجه به آیه بیست و شش سوره نور در قرآن کریم " و الطَّیِّبَاتُ لِلطَّیِّبِینَ وَ الطَّیِّبُونَ لِلطَّیِّبَاتِ" (زنان طیب برای مردان طیب و مردان طیب برای زنان طیب اند)، برای زن نیکویی همچون حضرت معصومه(س) باید یک مرد طیبی باشد که بتواند با آن حضرت ازدواج کند.

وی ادامه داد: آنطور که در روایات آمده، مرد پاکیزه و نیکویی که هم‌کفو با حضرت فاطمه معصومه(س) باشد در آن زمان نبوده، وگرنه قطعا آن بزرگوار سنت رسول خدا(ص) را احیاء می کردند.

حجت‌الاسلام رمضانی‌نژاد اشاره کرد: برخی روایت می‌کنند که هارون‌الرشید وصلت یا ارتباط با خانواده حضرت موسی ابن جعفر(ع) را منع کرده بود در حالی که دوران نوجوانی و جوانی حضرت معصومه(س) در زمان مامون بوده و مامون امام رضا(ع) را ولی عهد قرار داده بود و حتی به ظاهر برادر این مقام بزرگوار ولایت عهدی مامون را داشت.

وی بیان کرد: مامون هم مدعی بود که فرزندان امیرالمومنین را احترام کنید و آنها جایگاه مقدسی دارند پس دلیل ازدواج حضرت این روایت نمی‌تواند باشد و برخی روایت می‌کنند که سفارش حضرت موسی بن جعفر (ع) این بوده که فرمودند: دختران من ازدواج نکنند.

وی تصریح کرد: به دلیل عقلی این روایت پذیرفته نمی‌شود، زیرا هیچگاه حضرت موسی بن جعفر (ع) سنت جدش پیامبر خدا (ص) را حرام نمی کند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار