رو در رو و با وزیر بهداشت؛

استخاره کردم، وزیر شدم/ خبر خوش ندارم/ در دفاع مقدس همه دنبال رفتن بودند و حالا ...

وزیر بهداشت در گفتگویی بی‌پرده از ناگفته‌های وزارت بهداشت می‌گوید.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر بهداشت در بازدید از باشگاه خبرنگاران جوان مهمان اتاق آبی باشگاه خبرنگاران بود كه این دیدار مصادف بود با سالروز رای اعتماد مجلس به كابینه دكتر روحانی . به همین مناسبت تصاویر آرشیوی روز رای اعتماد وزیر به نمایش درآمد. قاضی زاده هاشمی سخنان خود را با این خاطره شروع كرد كه آن زمان كه آرا را اعلام كردند در سفر بین مجلس و فرودگاه بودند و از رادیو مجلس مشخص شد كه چه كسانی حایز رای شدند و بنده خوشحال شدم كه به لطف خدا و رهبری توانستم بسیاری از وعده ها را عملی كنم . در ادامه خبرنگاران سوالات خود را مطرح كردند

اختیار کامل پرسنل پزشکی در انتخاب نظام قدیم و جدید + تصاوير

 زیر آب زنی از شاگرد اول كابینه

 سوال اول از وزیر بهداشت این بود كه گفته میشود شما شاگرد اول كابینه دكتر روحانی هستید و برخی در تلاش برای زی آب زنی از شما هستند ، نظرتان چیست ؟ اما پاسخ وزیر بهداشت به این سوال بسیار كوتاه بود : نه اولی درست است و نه دومی.    
 
آشنایی با مقام معظم رهبری

هاشمی در پاسخ به آشناییش با مقام معظم رهبری میگوید: آشنایی من با ایشان به کلاس پنجم دبستان بر میگردد البته این به معنای آشنایی ایشان با بنده نیست. درآن زمان ایشان روحانی مبارزی بودند که مسجد سخنرانی ایشان با مدرسه  و خانه ما نزدیک بود .بعد هم در دوران دبیرستان چندتا از معلم های ما از شاگردهای ایشان بودند و این روند در دانشگاه هم ادامه پیدا کرد با انقلاب مواجه شد.

وی افزود: من پزشک ایشان نبودم. و ایشان هم به بنده و هم به وزرای قبلی فرمودند که کار علمی را ترک نکنیم.درقالب کارهای پژوهشی ادامه دادیم.

وزیر بهداشت در پاسخ به تعداد سفرهای استانی خود بیان کرد:حدودا به 250 شهر سفرداشته ام.

وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که میزان صرفه جویی پولی برای جیب مردم در طرح تحول سلامت چقدر است اظهار کرد: مرکز علمی آمار ایران درصد کاهش را برای جمعیت شهری و روستایی به طور متوسط 21 درصد در بیمارستان‌های دولتی و همچنین 17 درصد کاهش هزینه‌های کمر‌شکن سلامت را اعلام کرده است.


اختیار کامل پرسنل پزشکی در انتخاب نظام قدیم و جدید + تصاوير

 چشم کروبی را عمل كردم

وزیر بهداشت در پاسخ به اینکه آیا دو بار عمل چشم آقای کروبی صحت دارد یا نه ، ضمن مزاح گفت: هر انسانی دو چشم دار دو و دو چشم ایشان عمل شد که آخرین نوبت آن جمعه هفته گذشته بود.

روایت وزیر شدن دکتر هاشمی و همسر ایشان

هاشمی در پاسخ به این سوال که با توجه به وقت گیر بودن آموزش و پژوهش چطور وقت کردید که وزارت را قبول کنید و وزیر شوید، اظهار کرد: من نمی خواستم وزیر شوم در حال حاضر  یکی از غصه های من همین موضوع است. بعد از 2 سال بیشتر شبیه به بهداریچی ها هستم تا شبیه استادها و محققین و به نوعی گرفتار شدم .البته خوب است و حتما خیری در آن وجود دارد.آقای دکتر روحانی در 2 سخنرانی در مجلس هم بعد از آن گفتند و اصرار ایشان بعد از انکار من با استخاره ای که کردند منجر شد تا در حوزه سلامت این دوره به ایشان کمک کنم.البته من با پیشنهاد کردن افرادی از جمله دکتر ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری فعلی را طی چندین جلسه معرفی کردم تا این که رئیس جمهور گفتند اگر اهل استخاره هستید استخاره کنید من هم گفتم خیر خیلی اهل استخاره نیستم در تمام عمر تنها 4یا 5 بار استخاره کردم این کار را به شما محول می‌کنم شاید فرجی حاصل شود  سرانجام پس از گذشت 5 روز با بنده تماس گرفتند فرمودند که استخاره خوب بوده و من شروع به کار کردم.البته همسرم به عنوان آخرین نفر مرا ترغیب کرد .

اختیار کامل پرسنل پزشکی در انتخاب نظام قدیم و جدید + فیلم

 وی ادامه داد :تا اینجای کار خوب پیشرفتیم امیدوارم بعد از این هم به خیر بگذرد زیرا بخش سخت این سمت بعد از این خواهد بود.معمولا نیمه اول دولت ها با خوش استقبالی  روبه رو میشوند و نیمه دوم آن با توجه به انتخابات با سراشیبی روبه رو می شود.پرسنل و دریافت کنندگان خدمت از یک طرف و اشکالات هم از طرف دیگر.کمبودها کاستی ها طبیعتا مطالباتی را درمردم ایجاد میکند و آرزو میکنم وقتی مسئولیت را ترک میکنم با بی آبرویی همراه نباشد.

در دفاع مقدس همه دنبال رفتن بودن و حالا همه دنبال ماندن

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مدیریت زمان جبهه و جنگ گفت: فرهنگ آن زمان با زمان حال متفاوت بوده است به خصوص در بخش‌های مدیریتی آن روزها اغلب به دنبال رفتن بودند درحالیکه اکنون همه به دنبال ماندن و میز هستند.

وی ضمن اشاره به خاطرات دوران جبهه می‌گوید: در دوران جنگ برنامه‌ای برای آب رسانی به روستا‌ها داشتیم که بعد از انقلاب با همت و پشتکار همان طرح به تشكیل جهاد سازندگی مبدل شد . استفاده از تجربیات کسب شده از آن زمان بی تاثیر نخواهد بود و در حال حاضر همکارانم با همان روحیه در حال خدمت هستند.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سخت بودن دریافت بودجه از دولت و گله ای که درگذشته از ایشان دراین حوزه  رسانه ای شد گفت: گرفتن پول از هر کس کار سختی است با وجود چندین وزیر و هزینه‌های متعدد طبیعتا دریافت بودجه رقابتی است. اما به طور کلی پشت درماندن  برای دریافت بودجه بیشتر که به سلامتی مردم منجر می‌شود ارزش بسیاری دارد. اداره خزانه دولت بسیار دشوار است زیرا تمام بخش ها پول نیاز دارند.


سیاست های کلی مغفول مانده اند

هاشمی در مورد بخش‌های مغفول مانده در كشور نیز این گونه توضیح داد: کاهش تصدی گری بیمه ها ، پایدار شدن منابع مالی که در سیاست‌های کلی رهبری که همان نامه‌ی ابلاغ شده در 18 فروردین ماه سال گذشته است همچنان مغفول مانده که در صورت اجرایی شدن ، رسالت ما انجام می‌شود قوانینی که مجلس باید تدوین کند.آنچه تا به حال انجام دادیم کارهای روبنایی بوده است. 

 وی ادامه داد: اجرایی شدن این ها به مجلس بستگی دارد . اگر شرایط گذشته باقی بماند طبیعی است که مانند بسیاری از اسناد که زینت اتاق مدیران است هیچوقت نوشته نمیشوند.اگر بخواهیم نظام سلامت سامان یابد باید اجرایی شود.

باشگاه خبرنگاران - رو در رو و بی‌پرده با وزیر بهداشت و درمان + تصاویر

دخل و تصرف در خبر برای هرکسی ناراحت کننده است
قاضی زاده هاشمی راجع به این که  اخبار ناراحت کننده ای كه شنیده است ، كدام بوده، عنوان کرد: بله .خبر زمانی برای دولتی ها آزار دهنده است که ابتدا و انتهای خبر حذف شود به طوری که منظور گوینده با مطلبی که خواننده یا شنونده دریافت می‌کند متفاوت باشد قطعا ناراحت کننده است اگر سوال و جواب هر دو در کنار یکدیگر عنوان شود از نظر اخلاقی شرعی و قانونی صحیح‌تر است.دخل و تصرف کردن یعنی امانت داری نکردن.اگر نات اخلاقی رعایت شود راحت تر به رسانه ها اعتماد میشود.جایی که خبر از اصل یک توهم بیشتر نیست برای هر کسی ناراحت کننده است.

وی با اشاره مواجه اش با نخستین تلفن همراه و اینكه آیا تلفن همراهش هوشمند است، گفت: من سال 75 صاحب تلفن همراه شدم که به سفارش یکی از وزرای وقت آن زمان دریافت کردم در روز اول از 20 تماسی که با من گرفته شد، 15 تای آن درخواست ویزیت و جراحی بود، دیدم این تکنولوژی به درد من نمیخورد به همین خاطر آن را کنار گذاشتم .تا زمان وزارت که آقای زارع نژاد موبایلی با تمام نرم افزارها از جمله لاین، واتس‌آپ و تلگرام را به من دادند به طور کلی این نرم افزارها مفید نیستند و بلکه ملال‌آور هم هستند.

بهره برداری از 36 بیمارستان جدید تا پایان سال جاری

وزارت بهداشت نیز اعلام کرده است که این رقم از 37 درصد به 6 درصد برای شهرها و 3 درصد برای روستاها کاهش پیدا کرده است.یعنی به طور متوسط 4.5 درصد که اگر از 37 درصد کم شود رقم بالای 30 درصد را نتیجه میدهد اما مرکز آمار این رقم را چیزی حدود 21 درصد اعلام کرده است.

وی همچنین در خصوص کاهش بودجه طرح تحول سلامت اضافه کرد: باید صرفه جویی کنیم علاوه بر این هم باید بر تولیدات داخلی تاکید کرد هم بر صرفه جویی درخدمات.درست است که 2هزار میلیارد از اعتبارات ما کاهش پیدا کرده است اما سال گذشته بخشی از آن پول را برای تاسیس و تجهیز استفاده کردیم واین رقم قرار نیست که هر سال هزینه شود.بنابراین به نظر می‌رسد که نه تنها بیمارستان‌ها به سراغ جیب مردم نخواهند رفت بلکه تمام خدمات ادامه خواهد داشت علاوه براین  تا پایان سال جاری بیش از 30 بیمارستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

36 بیمارستان هم در طول اجرای طرح به بهره‌برداری رسیده است به دلیل گسترش خدمات در بخش‌های دولتی نبایستی هزینه‌های بیشتری به مردم تحمیل شود.بنابراین بیمارستان های دولتی در حال گسترش، افزایش، نوسازی هستند.در سال گذشته حداقل 700 میلیارد برای خرید تجهیزات هزینه شد.علاوه بر این 30 هزار تخت بیمارستانی خریداری شد.به نظر می رسد که به دلیل گستر خدمات در بیمارستان های دولتی و قیمت گذاری تجهیزات و خدمات نبایستی هزینه بیشتری را به مردم تحمیل کند مگر این که بیمه ها همراهی نکنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: اگر نظام ارجاع شکل بگیرد میتواند کمک های زیادی کند اما به دلیل اینکه زیر ساخت های آن محیا نیست هنوز خیلی با شکل گیری آن فاصله داریم.باید متخصصین و طبیبان عمومی آموزش دیده داشته باشیم.درحال حاضر نام ارائه خدمات به هم ریخته است و به تدریج شکل میگیرد. در تلاش برای تامین خدمات الکترونیک ،تشکیل پرونده سلامت برای ایرانیان و آموزش کارشناسان هستیم.



بدهکاری 3 هزار و 500 میلیارد تومانی بیمه ها

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به دلیل نارضایتی‌های همیشگی از بیمه‌ها و توجه نکردن دولت به آن ها بیان کرد:دولت دغدغه ما را  میشنود ولی تا به حال این صحبت ها منجر به اقدام جدی در این زمینه نشده است اما با دستور رئیس جمهور خواهد شد. ما از جمله دستگاه اجرایی هستیم که خدمات خود را به بیمه‌ها می‌فروشیم در حال حاضر نزدیک به 3 هزار و 500 میلیارد تومان از بیمه طلب داریم که مربوط به وزارتخانه نیست و به شرکت‌های دارویی و تجهیزات و .. مربوط می‌شود.دلیل گلایه های همیشگی ما از بیمه عدم پرداخت های به موقع آن ها ست.طبیعی است که با 6 یا 7 ماه حقوق نگرفتن سر و صدا به راه می افتد.این اشکال می تواند تا حد زیادی روی ارائه دهندگان خدمت اثر بگذارد.

بهترین راهکار برای رفع این درد مزمن که تمامی وزرای بهداشت به آن گرفتار بودند یک کاسه شدن اعتبارات وزارت بهداشت، دولت و بیمه‌ها است همراه نبودن بیمه‌ها می‌تواند صدمات جدی را به طرح سلامت وارد کند.نقشی که سازمان مدیریت برای دولت دارد باید وزارتخانه برای کلیه خدمات در حوزه دولت داشته باشد.

وی افزود: یکسان سازی با تجمیع فرق دارد.یکسان سازی وحدت رویه است که برخی از بیمه ها مدعی هستند اتفاق افتاده است و ما معتقدیم که اینطور نیست.منظور از تجمیع،تجمیع منابع است. ما در ایران نیازمند صنعت بیمه هستیم نه صندوق بیمه.درمورد سلامت ما کاری نداریم که پول بیمه وصول شده است یا نه .من نمی‌توانم طلبکاری بیمه ها را بهانه ای برای پرداخت نكردن حقوق پرسنلم عنوان كنم .

در قانون هم آمده است در واقع اگر قانون رعایت شود مشکلی نخواهیم داشت.قانون میگوید بایستی 60 درصد از خدمات را ظرف یک ماه پرداخت کنند و 40 درصد باقی مانده ظرف 3 ماه تسویه شود.100هزار نفر هم در وزارت بهداشت داریم که در ردیف حقوقی نیستند و حقوق آنها را از درآمدمان که بیمه باید پرداخت کند، بدهیم.

عدم پرداخت به موقع روی کیفیت اثرگذار خواهد بود و در نهایت مردم آسیب میبینند.ما علاوه بر خود درمانی به مطالبه گری امید داریم چرا که پاشنه آشیل طرح ما بیمه ها هستند و در صورت عدم همکاری طرح به طور مستقیم طرح آسیب می بیند.



عدم استخدام نیروی جدید به پرسنل فشار زیادی وارد می کند

وزیر بهداشت راجع به مشکلات مربوط به کمبود تخت و پرسنل این گونه توضیح داد: یکی از مشکلات ما کمبود تخت و پرسنل  است .در سال چیزی حدود 2 هزار تخت اضافه میشود. اعلام کردیم که حدود 80 هزار تخت کمبود داریم یعنی 40 سال زمان لازم است تا نیاز امروزمان برطرف شود .در طول این مدت حدود 2 هزار تخت بیمارستانی اضافه کرده‌ایم اما  علی رغم سرو کار داشتن با جان مردم نتوانسته‌ایم حتی مجوز استخدام یک هزار نفر را هم بگیریم .حتی نتوانستیم تعدادی را جایگزین بازنشستگان کنیم.در بعضی  مراکز فشار مضاعفی به پرسنل وارد میشود.به نظر می‌رسد که نمی‌توان با استفاده از اعتبارات دولتی کاستی‌ها را رفع کرد بنابراین تنها راه وارد کردن سرمایه‌گذاران برای تجهیز، اداره و غیره است.زیرا هم زمان بر است هم دولت علاقمند به متورم شدن خود نیست.باتوجه به این که وزارت بهداشت و درمان دومین وزارتخانه پرجمعیت است اگ بخواهیم نیروی جدید استخدام کنیم تعداد پرسن به  یک میلیون نفر هم خواهد رسید.تنها راه تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این بخش است.درحال حاضر تراز بیمارستان ها منفی است و حتی بیمارستان های خصوصی حاضر به سرمایه گذاری نیستند.غیر از پزشکان کسی به ساخت بیمارستان خصوصی اقدام نکرده است.

قیمت گذاری دست دولت است به همین خاطر در صورت کمبود بودجه به بخش های خود و بخش های خصوصی فشار وارد میکند  اشکال پیش آمده در گذشته ثابت نگهداشتن تعرفه ها با وجود افزایش شدید تورم بود.اگر بتوانیم قیمت تمام شده و سود تسهیلات را پرداخت کنیم مشکل حل میشود.در سایر کشور ها هم بخش های خصوصی وارد شده اند.

حوزه سلامت ارزش سرمایه گذاری را دارد.امیدواریم در این دولت نگاه عوض شود.در غیر این صورت تمام کارها بی اثر خواهد شد.

افزایش بی رویه خشونت در جامعه گریبان جامعه پزشکی را هم گرفته است

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به آسیب شناسی در حوزه هجمه فیزیکی به جامعه پزشکی خاطر نشان کرد:آسیب شناسی نکردیم اما خشونت در کشور رو به افزایش است.تا حایی که نزاع دومین علل مرگ در ایرا ن است و چیزی نماند که آمار آن به پای تصادفات برسد.نقش رسانه ها در برقراری آرامش حائز اهمیت است. نباید ناخواسته نافرمانی های مدنی و.. را تبلیغ کرد.باشگاه خبرنگاران جوان در جهت امید آفرینی یا مایوس کردن نقش مهمی دارد.بالاخره وضعیت بیکاری و اعتیاد و... بی تاثیر نیستند.به طور کلی ممکن است در مقطعی یکی از صنوف بیشتر مورد توجه قرار گیرد اما در پایان گریبان همه را میگیرد.

نباید سرمایه های اجتماعی را خراب کرد.علاوه بر رفتار فردی،رسانه ها نیز تاثیر زیادی در این امر دارند.وقتی نشان داده میشود که درآمد پزشکی 250 میلیون در ماه است مسلما کارگری که به نان شب محتاج است نمی تواند قضاوت درستی داشته باشند.

همانطور که اعلام کردم بهترین پزشکان به طور متوسط 3.5 میلیون تومان درآمد دارند.که این مبلغ پس از طرح تحول سلامت این میزان به 5.5 میلیون تومان رسیده است.

پزشکانی که تمام وقت در دانشگاه های علوم پزشکی مشغول به کار هستند حدود 7 میلیون درآمد داشتند که به 12 میلیون تومان رسیده است.اگر کم سوادی از آلمان میگوید درآمد جراحان آمریکایی 5 برابر جراحان ایرانی است نباید به آن توجه کرد.در بوشهر متوسط درآمد یک جراح در بوشهر 17 میلیون است.اخلاقیات در جامعه سقوط کرده است و مطالبات افزایش یافته است.



بیمارستان ها  در كارانه های خود، مختار هستد

دكتر هاشمی در ادامه و در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت طرح مبتنی بر عملكرد گفت: بعضی پرستاران گلایه دارند كه با بعضی همكاران خود حقوقشان فرق داد، موضوعی كه مورد توجه وزارت بهداشت است چرا كه ما در گذشته یك نظام  داشتیم كه برای 25 سال قبل بود و یك نظام  جدیدا معاونت درمان طراحی كرده كه تفاوت آن با نظام قبلی این است كه درآن نظام همه به یك نسبت كارانه دریافت می كردند اما در نظام جدید آمدیم برای جبران كسری حقوق یك فرمول جدید طراحی كردیم كه  در این فرمول اضافه كارهای تشویقی حذف شد و براساس میزان عملكرد محاسبه می شود و كارانه عملكردی شد، یعنی هر چه كار سخت تر می شد دریافت بیشتر پرداخت می گردید. اما آنچه اشكال در كارانه ایجاد كرد این بود كه دو نفر با یك مدرك و سابقه كار دریافتی شان متفاوت است كه از این جهت باعث نارضایتی شده است و باید گفت نرم افزارهای كه بیمارستان ها با آن كار می كنند بی خطا نیستند و سیستمی كه در حال حاضر نصب شده تحت عنوان قاصدك بسیار حساس است كه نتایج آن دقیق نیست. همچنین معاونت درمان با رایزنی های انجام شده مقرر كرد كه خود بیمارستان ها و پرسنل آنها از بین دو روش اعمال شده یكی را انتخاب كنند و  تا آخر سال باید تصمیم بگیرند . 

عدم وجود منابع کافی برای پرتوکاران

هاشمی در خصوص حق اشعه پرتو‌کاران عنوان کرد: متأسفانه از سال 88 تا به امروز حق اشعه  به پرتوکاران پرداخت نشده است زیرا دولت و مجلس منابع کافی برای آنها در نظر نگرفته‌‌اند اما از نظر ما کارکنان این حوزه جز طلب‌کاران دولت محسوب می‌شوند و محق هستند.

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت دو منبع درآمد اصلی دارد یکی از این منابع یک درصد مالیات بر ارزش افزوده معادل دو هزار و سیصد میلیارد تومان است که منابع مصرفی آن از سوی دولت مشخص شده است. منبع دیگر درآمد وزارت بهداشت از ده درصد هدفمندی یارانه‌ها است که بخش‌های مصرفی آن نیز به طور واضح مشخص شده‌اند و نمی‌توان برای غیر از این حوزه‌ها هزینه کرد چرا که دیوان محاسبات عملکرد را بررسی می‌کنند.




نظارت بر آب و مواد غذایی حمایت قوه قضائیه را می‌طلبد

هاشمی با تأکید بر لزوم نظارت بر بخش‌های مختلف خصوصاً آب و غذا اظهار کرد: سازمان غذا  و دارو 90 بازرس در سراسر کشور برای نظارت مواد غذایی در نظر گرفته است. طرحی در دست داریم که طبق آن حدود چهار هزار ناظر برای امر بازرسی در نظر گرفته شده‌اند.

وی ادامه داد: محقق شدن این طرح تا پایان سال جاری حمایت‌های جدی از طرف قوه قضائیه را برای برخورد با متخلفین می‌طلبد و قوه قضائیه با اصلاح قوانین می‌تواند بسیار تأثیر گذار واقع شود.ما به دلیل كمبود بازرس در بحث آب های معدنی كه معلوم نیست با چه آبی پر می‌شوند، باید بازرسی ها را بهتر كنیم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر به جای رئیس جمهور بودید چه کارهایی كه آسیب رسان به سلامت مردم است را ممنوع می‌کردید، عنوان کرد: مهمترین اقدامی که دولت و مجلس می‌توانند انجام دهند توجه به عوامل مرگ و میر مردم است که از شایع ترین عوامل مرگ و میر ایرانیان میتوان به بیماریهای غیر واگیر، تصادفات و .. اشاره کرد.

تصادفات بیشترین سال‌های عمر ایرانیان را می‌گیرد علاوه بر این‌ها مصرف دخانیات باید مورد توجه قرار گیرد در این راستا مجلس میتواند با وضع عوارض ومالیات برای كالاها باعث کاهش مصرف رضایت شود‌.

وی همچنین اضافه کرد: بارها اعلام کرده‌ایم که چشم طمعی به عوار ض و مالیات ناشی از کالاهای آسیب رسان نداریم زیرا سلامتی مردم به سود ماست علاوه بر موارد یاد شده باید برای بیماری‌های قلبی عروقی سکته و عوامل آسیب رسان مانند رسانه‌ها ( باخنده) نیز برنامه در نظر گرفت در واقع باید از پرداختن به مواردی که مسئولین را ناکارآمد نشان می‌دهند و باعث ناامیدی مردم می‌شود پرهیز كرد.

خبر خوشی ندارم

وزیر بهداشت در پایان و در پاسخ به یك سوال متداول و همه گیر رسانه ای یك پاسخ استثنایی داد.
دكتر هاشمی در پاسخ به این سوال كه خبری خوش از حوزه سلامت اعلام كنید ،پاسخ داد: خبری ندارم كه البته این پاسخ وزیر پرخیر دولت با تشویق خبرنگاران حاضر مواجه شد.





انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۰۰:۳۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
من براي كمك به زندانيان جرايم غير عمد كمكهايي كه كردم پشيمان نيستم ولي براي اين واكسن پشيمانم
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
با سلام
من هم مشکلی مثل آقای علیرضا سوری دارم.
به چه کسی باید مراجعه کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
خسته نباشید به نظر من ایشون فعالترین وزیری هستند که تا حالا دیدم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا سوری
۲۲:۰۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
سلام آقای دکتر هاشمی.
من کارمند سیستم بهداشتی هستم که شما در راسش قرار دارید. این چه سیستمی هستش که فلان کس چون فوق تخصص شده و الان حکم ریاست دانشگاه رو از شما گرفته به خودش اجازه میده واسه افراد دلسوز مثه بنده پرونده سازی کنه.شمایی که ابلاغو زدی اون دنیا پاسخگو باش.اگه به اون دنیا اعتقاد داری پیگیرش باش که مشمول ذمه نباشی.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند کردستان
۰۹:۰۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
خدا خودش و خانوادش رو از بلا محفوظ کنه وزیر به ایشون میگین فعالیتهای انجام که مردم حسش میکنن خدا ازش راضی باشه دوست دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
والا من که دیگه نمیدونم کی خوبه کی بد ایشاالله هرکی میخوادواقعا به این مردم خدمت کنه خداپشت وپناهش باشه
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۰۰:۳۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
درود
Iran (Islamic Republic of)
صحرارودی
۲۳:۱۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
باسلام خداقوت وزیرمحترم ای کاش همه ما دررابطه با مسئولیتمان مثل شما وقت می گذاشتیم خداییش در دل مردم جا داری فقط تنها ایزادی که برکار شما هست اقدام به بیمه افاغنه است .
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۳:۱۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
با سلام
ای کاش جناب وزیر ی فکری به حال آزمایشگاهیان میکرد که با این تعرفه های پایین اذیت میشوند و تحت فشار هستند و چند ساله با وجود نامه نگاری های فراوان با وزیران مختلف این شغل سخت و البته با سطح بالای علمی با کم لطفی مسئولان مواجه است.
Iran (Islamic Republic of)
کیان
۱۸:۱۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
با سلام کاش آقای هاشمی یک بار به دندانپزشکی هم سر بزند هزینه ها سر سام آور است جرات نمیکنم فرزندم را به دندانپزشکی ببرم و 8 دندانش خراب شده است بیمه هم که ماشاءا...
Iran (Islamic Republic of)
حسن خوشحال
۱۶:۵۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
بنام خدا با سلام ، مشکل پرتوکاران بخش خصوصی و نقش حاکمیتی وزارت بهداشت باستناد ماده 23 قانون اشعه ، مواردی است که امیدواریم به آن پاسخ داده شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
واقعا انسان پاکی است خدا نگهدارش باشد
Australia
علی
۱۳:۲۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
خدا خیرش بده....
نور خدا رو در وجود چنین آدمایی میشه حس کرد...
عمرت درازباد...