7 میلیون نفر فاقد هرگونه پوشش بیمه ای هستند

درصد قابل توجهی از مردم تحت پوشش هیچ خدمات بیمه ای نیستند و مجبور هستند تا هزینه کامل درمان خود را بپردازند كه بطور کلی می توان گفت حدود 7 میلیون نفر فاقد هر گونه پوشش بیمه ای هستند و بر اساس یک آمار دیگر برای 80 میلیون نفر دفترچه بیمه پایه سلامت صادر شده و برای اینکه به عدالت در سلامت نزدیک شویم باید این 7 میلیون نفر را نیز تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

رحمت اله حافظی، مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزورد : خدمات بیمه ای به این گونه است که اگر خدمات بیمه ای به صورت سرپایی ارائه شود 30 درصد و برای بخش بستری 10 درصد بصورت قانونی باید اعمال شود.

وی در ادامه افزود: بر اساس گزارشهای رسیده برخی از مراکز درمانی پرداخت هایی مازاد بر آنچه که قانونی تعریف شده مطالبه می کنند که اینها قابل پیگیری است و اگر کسی شکایت داشت می تواند مراجعه و یا اطلاع رسانی کند تا سیستمهای نظارتی آنرا پیگیری کنند،بویژه اگر رستوران دولتی مازاد بر هزینه ها دریافت کند رسیدگی می شود.

**درصد قابل توجهی از مردم بیمه نیستند

دکتر علیرضا زالی، قائم مقام نظام سازمان پزشکی در ادامه افزود: درصد قابل توجهی از مردم تحت پوشش هیچ خدمات بیمه ای نیستند و مجبور هستند تا هزینه کامل درمان خود را بپردازند كه بطور کلی می توان گفت حدود 7 میلیون نفر فاقد هر گونه پوشش بیمه ای هستند و بر اساس یک آمار دیگر برای 80 میلیون نفر دفترچه بیمه پایه سلامت صادر شده و برای اینکه به عدالت در سلامت نزدیک شویم باید این 7 میلیون نفر را نیز تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

**بیمه ها باید تعمیق پیدا کنند

صفی خانی، کارشناس بیمه در ادامه افزود: بیمه ها باید تعمیق پیدا کنند، یعنی شمول خدمات و نظام تنظیم خدمات بیمه ها به درستی شکل بگیرد و آنچه که باعث ناتوانی مردم و تحمیل هزینه های درمان به مردم می شود مورد هدف بیمه ها قرار گیرد، همچنین باید بیمه ها اصلاح شود تا پرداخت ها از جیب مردم کم شود.

**پزشک خانواده در کاهش پرداخت ها از جیب مردم موثر است

شریعتی، قائم مقام وزیر بهداشت در ادامه افزود: طرح پزشک خانواده در حال انجام است و تا چند روز آینده ابلاغ می شود و در این طرح میزان پرداخت ها از جیب مردم کاهش می یابد و در سطوح بعدی این پرداخت ها به شدت کاهش پیدا می کند./ح

خبرنگار:شادي زاهدي
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار