توجه وزیر آموزش و پرورش به آموزش‌ دختران

فانی گفت: مهمترین برنامه‌ها در سند تحول توسعه عدالت آموزشی است که این مسئله در آموزش دختران به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مراسم تجلیل از برگزیدگان طرح یاس مهربانی که با حضور دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش، مهناز احمدی مدیر کل امور دفتر زنان آموزش و پرورش و شهین دخت ملاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان برگزار شد، وزیر آموزش و پرورش ضمن درود به 36 هزار دانش‌آموز و 5 هزار فرهنگی شهید و به ویژه دو شهید بزرگ رجایی و باهنر که الگوهای معلمی و مدیریت در آموزش و پرورش بوده‌اند و همچنین با سلام و درود بر مقام رهبری و آرزوی توفیق و طول عمر برای ایثار و همچنین رئیس جمهور و با تبریک اعیاد پیش رو گفت: طرح یاس مهربانی طرحی بسیار مناسب به شمار می‌آید. 

وی در ادامه افزود: توجه به این نکته لازم است در نظام تعلیم و تربیت الگوها می‌توانند بسیار موثر باشند و باید به دنبال الگوهایی باشیم که دختران دانش‌آموز ما در تمامی مقاطع با تعصی به این الگوها و رفتار، بینش و اعتقادات را سامان دهند. 

وی خاطر نشان کرد: در سند تحول بحث الگو پذیری در تعلیم و تربیت اسلامی مورد توجه قرار گرفته است و با طرحی که دفتر امور زنان برگزار کرده گامی مثبت برای این مهم بوده است. 

فانی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از همکاران در آموزش و پرورش را خانم‌ها تشکیل می‌دهند تصریح کرد: به همین جهت نقش زنان در تعلیم و تربیت مهم است و به این نکته اشاره کرد که امیدواریم در آینده شاهد الگو پذیری دانش‌آموزان با الگو قرار دادن حضرت زهرا(س) در جامعه باشیم که بدیهی است این امر باعث می‌شود دانش‌آموزان دختر امروز که مادران آینده هستند هدایت خوبی را در جامعه اجرا کنند. 

وی گفت: نقش تربیتی در زنان بسیار ویژه است به طوری که بعد از پیروزی انقلاب و بویژه در دو سال اخیر در دولت تدبیر و امید توجه به این موضوع بسیار شدت گرفته و در تلاش هستیم تا اعتقادات و الگوها در سطوح مختلف مدارس در شهر و روستا توسعه یابد. 

وزیر آموزش و پرورش همچنین یادآور شد: به استناد آمار و گزارشات وزارت آموزش و پرورش در آموزش دختران با موفقیت‌های خوبی روبرو بوده است به گونه‌ای که در ارزیابی جهانی آموزش و پرورش در این موفقیت بسیار بارز بوده و حتی سازمان یونسکو بعد از بررسی‌های خود به این موضوع اذعان داشته است. 

وی در پایان به این نکته اشاره کرد: در برنامه ششم توسعه که در حال تدوین است سعی بر این است تا اهداف بر مبنای تحقق سند تحول و توسعه عدالت آموزشی و همچنین ارتقا کیفیت باشد که این مسئله در آموزش دختران اهمیت ویژه‌ای می‌یابد. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۲۳:۲۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
پسرا ارشاد شدن حالا نوبت دختراست