حافظی در نطق پیش از دستور:

فساد اداری و مالی حاکم بر شهرداری است

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر گفت: نارضایتی مردم به دلیل فساد اداری و مالی حاکم بر شهرداری و زیر مجموعه‌های آن است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری   گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر در نطق پیش از دستور اظهار کرد: در حال حاضر یکی از اصلی ترین علل نارضایتی مردم، فساد اداری و مالی حاکم بر این سازمان و زیر مجموعه‌‌های آن است که در سنوات گذشته نه تنها ریشه کن نشده، بلکه دامنه آن وسعت نیز داشته و انجام سریع برخی امور از دو مسیر، داشتن رابطه یا پرداخت رشوه قابل حصول است.

حافظی افزود: وجود خطوطی گاه روشن و گاه پیچیده و مبهم از برخی موارد فساد مالی حاکم بر این دستگاه که نتیجه بی کفایتی و فقدان ساز و کار‌های مناسب نظارتی شورا است، قابل انکار نیست. این تهدیدات در اثر نبود نظارت موثر و قوی توسط شورا و سایر نهادهای نظارتی و نقایص موجود در قوانین، مقررات، رویه‌ها، گردش کار، نوع طراحی فرآیند‌ها و نبود سامانه‌های کنترل داخلی از یک سو و محرمانه تلقی کردن بودجه و گزارش‌های مالی و عملکرد شهرداری از سوی دیگر در حال تشدید است.

وی ادامه داد: به کسانی که از مطالب اخیر بر آشفته‌اند، توصیه می‌کنم پیام مقام معظم رهبری به همایش مقابله با فساد اداری را یک بار دیگر مرور نموده و راه را برای اصلاح امور باز نمایند، زیرا در سال سوم این اقدامات و اصلاحات یک ضرورت است نه یک انتخاب.

حافظی تصریح کرد: می‌توان در دو سال آینده با مدیریتی مبتنی بر علوم روز که به حمدالله در سفرهای متعدد شاهد آن بوده‌ایم و ایجاد زیر ساخت‌هایی که ارتباط مستقیم چهره به چهره مردم با مبادی متعدد شهرداری را حذف نماید، بخش عظیمی از این مشکلات را مرتفع نمود.

وی افزود: حال که تمامی ما مدعی پیروی از رهبری هستیم، باید تامل کنیم که از زمان پیام مذکور تا این لحظه، چه اقدامی عملی برای مقابله با فساد اداری حاکم بر شهرداری و شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه آن انجام داده‌ایم؟ چه کسی و چه زمانی قرار است مرحمی بر این زخم رو به رشد بگذارد؟ معتقدم این موارد از مطالبات رهبری است که هنوز به آن پاسخی داده نشده است.

حافظی تصریح کرد: در دو سال گذشته و هر دو دوره ریاست روسای اصلاح طلب و اصولگرای شورا، سوال از شهردار تهران کلید خورد و لذا احتمال می‌رود عده‌ای از حضور مجدد هر کدام از این دور بزرگوار بر کرسی ریاست سال سوم شورا دلخور و ناراحت بوده و عبور از چمران و مسجد جامعی را کلید زده و بخواهند با بازی‌های سیاسی بی ارزش تلاش نمایند از خارج شورا، سازوکارهای مدیریتی این نهاد را عهده دار شوند و برای شورا تصمیم سازی نمایند، قطعا صاحبان زر و زور تزویر نیز که منافع خود را در تهدید ببینند، با استفاده از تمام ظرفیت‌های سه گانه خود وارد عرصه خواهند شد، لذا ضروری است که هشیار بوده، ضمن توجه به اهمیت و ظرفیت بسیار بالای سال سوم و فرصت باقی مانده برای ایجاد تحولات زیر بنایی به سوگندی که در آغاز نمایندگی یاد کرده‌ایم پایبند بوده و مصالح و صرفه و صلاح مردم را فدای روابط دوستانه، حزبی، جناحی و سایر موارد شبهه ناک نکنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار