گوگل از روتر بی‌سیم خود با نام OnHub پرده برداشت!

امروز، گوگل به‌طور رسمی اعلام کرد که این شرکت وارد بازار روترهای وای‌فای خواهد شد.

به گزارش دريچه فناوري گروه فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران جوان؛روتر جدید گوگل از طریق همکاری با شرکت TP-Link حاصل شده و گوگل آن را «OnHub» نامیده است.

ان روتر نصب آسانی داشته و قابل اعتماد خواهد بود. وان‌هاب همانند  AirPort Extreme اپل، یک روتر بسیار بلند بوده که به‌منظور یکپارچه‌سازی، دارای آنتن‌های داخلی است و با نصب یک برنامه برروی گوشی‌های هوشمند اندرویدی و مدل‌های ساخته اپل، می‌توان OnHub را کنترل نمود.

به‌وسیله نرم‌افزار آن، می‌توانید فهرست دستگاه‌هایی را که از پهنای‌باند اینترنت شما استفاده می‌کنند، مشاهده نمایید یا با اعمال قوانین QoS، دستگاه‌ها را برای استفاده‌ زیاد از اینترنت محدود کنید. در طول کانفیگ‌کردن مودم، OnHub می‌تواند به‌طور خودکار بهترین کانال را برای حداقل تداخل شبکه‌های وایرلس، انتخاب نماید؛ البته می‌توانید این مورد را به‌طور دلخواه بعدا تغییر دهید. به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری به‌طور خودکار دانلود و نصب می‌شوند تا تعهد گوگل مبنی بر پایداری ارتباط با این مودم، ثابت شود.

برای مشخصات فنی، OnHub به‌عنوان یک روتر AC 1900 شناخته می‌شود و اعلام شده که یک روتر 3×3 802.11ac بوده که می‌تواند حداکثر سرعت 1300 مگابیت بر ثانیه را برروی لینک 802.11ac و  حداکثر سرعت 600 مگابیت بر ثانیه را برروی لینک 802.11n  ارابه دهد. علاوه براین‌که OnHub توانایی‌هایی یک روتر ساده را دارد، با پشتیبانی از پروتکل‌های مهمی که توسط دستگاه‌های اتوماتیک خانگی از جمله بلوتوث هوشمند، گوگل Brillo/Weave و IEEE 802.15.4  استفاده می‌شود، توانسته از رقبا خود پیشی بگیرد.

مودم OnHub هم‌اکنون به‌قیمت 199 دلار برای پیش‌خرید از طریق سایت‌های خرده‌فروشی آمریکا در دو رنگ آبی و سیاه در دسترس است. نظر شما درباره مودم گوگل چیست؟

منبع: تاپ نیوز 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.