اردبیل؛

اختصاص رتبه نخست طبیعت‌گردی و اکوتوریسم شمال غرب کشور به شهرستان مشگین شهر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: شهرستان مشگین شهر توانسته براساس آمارها و بررسی‌های انجام شده رتبه نخست طبیعت‌گردی و اکوتوریسم شمال غرب کشور را به خود اختصاص دهد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ شهامت هدایت در بازدید از منابع طبیعی مشگین‌شهر اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌هایی بالای گردشگری و منابع طبیعی در شهرستان مشگین شهر، این شهرستان توانسته براساس آمارها و بررسی‌های انجام شده رتبه نخست طبیعت‌گردی و اکوتوریسم شمال غرب کشور را به خود اختصاص دهد که این امر می‌تواند به توسعه منابع طبیعی و نیز شهرستان مشگین‌شهر منجر شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 25 درصد مراتع استان اردبیل در شهرستان مشگین‌شهر واقع شده است، تصریح کرد: 18 هزار هکتار از جنگل‌های ارسباران در این شهرستان بوده که این امر می‌تواند در رونق و توسعه صنعت طبیعت‌گردی در این شهرستان مفید و موثر باشد که انتظار می‌رود به این امر توجه جدی از سوی مسئولان شهرستانی شود.

هدایت از اجرای طرح ممیزی در سطح استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح و صدور سند برای اراضی در سطح استان مشکل دیرینه منابع طبیعی با روستاییان برطرف شده و زمین‌های منابع طبیعی و روستاییان مشخص شده و مشکلات در این حوزه از بین می‌رود که تلاش می کنیم تا هر چه زودتر این طرح در سطح استان اجرا شده و به اتمام برسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در امر محافظت از اراضی ملی و مقابله با پدیده زمین‌خواری بیان کرد: اداره کل منابع طبیعی استان اردبیل برای تحقق تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری تلاش همه‌جانبه‌ای کرده و در این راستا 700 هکتار از این اراضی در استان آزادسازی شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.