اتفاقات بازی گسترش‌فولاد و سیاه‌جامگان منجر به صدور بیانیه شد

با توجه به مسایل حاشیه‌ای پیش آمده در پایان دیدار تیم‌های گسترش و سیاه‌جامگان در راستای شفاف سازی موضوع و تنویر افکار عمومی بیانیه صادر کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  در بیانیه باشگاه گسترش فولاد آمده است:

«پیش از بیان موضوعات دیگر، لازم به ذکر است که در خصوص مسایل داوری و ضربه هایی که باشگاه گسترش فولاد از آن متحمل شده، نه تنها در بررسی سه بازی اول فصل پانزدهم لیگ برتر، بلکه با نگاه اجمالی به سال های گذشته، بی تردید نتیجه ای که حاصل می شود، این نکته را در پی دارد که باشگاه گسترش فولاد تبریز، بیشترین هزینه را در این راستا متحمل شده است. امری که در دوران حضور  وی در گسترش فولاد نیز همواره به این موضوع اشاره شده و بارها مورد انتقاد قرار گرفته بود.

اما در رابطه با داوری های این فصل، براساس اذعان کارشناسان و همان‌گونه که هواداران در بازی های گذشته شاهد بوده‌اند، بیشترین اشتباهات داوری مسابقات، در دیدار های گسترش فولاد اتفاق افتاده است و از این رو اعتراض به این روند ، امری طبیعی ست و تنها اقدام و واکنش ممکن از سوی باشگاه گسترش فولاد در راستای اثبات حقانیت و دفاع از منافع مجموعه است. بنابراین، اظهارنظر و ابراز نگرانی از تداوم روند اشتباهات داوری، نازلترین حد اعتراض به روند موجود است.

درخصوص مطرح شدن موضوع مربیان منشوری و ابراز تاسف نسبت به بکارگیری این مربیان، لازم به توضیح است که اظهار چنین مباحثی، از منظر حقوقی، ابراز اتهام نه تنها به شخص سرمربی گسترش فولاد، بلکه به مدیران این باشگاه و همچنین مسئولان فدراسیون فوتبال است و مطمئنا پیگیری های قانونی لازم صورت خواهد گرفت. امّا، اشاره به این نکته ضروری است که باشگاه گسترش فولاد تبریز همواره در تمامی امور و تصمیم گیری ها، براساس ضوابط قانونی پیش می رود و در صورت اعلام و ابلاغ هر گونه نظر از سوی مراجع ذیصلاح، اقدامات لازم را انجام می دهد.

درخصوص ایجاد شائبه در هدف گذاری باشگاه گسترش فولاد برای سال های آتی، یاد آوری این موضوع ضروری است که فعالیت بازیکنان با استعداد و شروع مربیگری حرفه ای فوتبال، با تامین شرایط و امکانات حرفه ای توأم با آرامش، برای افرادی نظیر ایشان در سالهای گذشته در همین باشگاه فراهم شده است و باشگاه گسترش فولاد تبریز همیشه این افتخار را دارد که در طول فعالیت هشت ساله خود، زمینه ای را فراهم ساخته که بازیکنان و مربیان با استعداد بومی در عرصه حرفه ای فوتبال کشور جلوه گری کنند. سیاست گذاری باشگاه گسترش فولاد در هیچ مقطع زمانی، قائل به نظر فردی نبوده و مدیران این مجموعه همواره با خرد جمعی و در نظر داشتن مصالح کلی ورزش استان و کشور، اقدام به تصمیم گیری نموده اند. به طوری که در بحرانی ترین شرایط و زمانی که حقانیت و عدالت در قبال منافع این باشگاه به زیر پا گذاشته شد، با این حال، نظر مدیریت کلان مجموعه، ادامه فعالیت به جهت پایبندی به عهد خدمت به جوانان و در راستای حفظ منافع ورزش استان بود.

از این رو، باور به این موضوع که سیاست گذاری باشگاه گسترش فولاد زمانی خوب و موفق است که همسوی با نظر فردی و در راستای تامین منافع افراد مدعی باشد، امری فاقد منطق است.

باشگاه گسترش فولاد تبریز، برای آماده سازی تیم جهت حضور در فصل پانزدهم لیگ برتر، در راستای هدف گذاری سال های گذشته خود اقدام به برنامه ریزی کرده و کسب جایگاهی در خور شأن در سومین سال حضور در لیگ برتر را در نظر دارد. از همین رو، در موضوع انتخاب سرمربی، همانند سال های گذشته با بررسی دقیق برنامه گزینه های مدنظر و با لحاظ کردن شرایط کلی حاکم بر فوتبال استان و بخصوص استفاده از تجربیات سال های گذشته، تصمیم گیری شده است.

استفاده از پتانسل های بومی و آماده کردن زیر ساخت های لازم جهت بروز و شکوفایی استعدادها، یکی از سیاست گذاری های کلان گروه سرمایه گذاری دریک بوده و اجرای آن در تمامی زیر مجموعه، من الجمله باشگاه گسترش فولاد تبریز، در اولویت قرار دارد. از این رو، در شرایطی که بیشترین تعداد بازیکن دعوت شده به تیم های ملی امید و جوانان استان آذربایجان شرقی، متعلق به باشگاه گسترش فولاد تبریز است، بیان موضوع بی توجهی به بازیکنان بومی و جوان، ادعایی بی اساس به شمار می آید. ایجاد آکادمی باشگاه گسترش فولاد و بهره گیری از مربیان بومی در رده های سنی نونهالان، جوانان، نوجوانان و امید و پرورش و کشف استعدادهای بومی، دلیل دیگری بر اثبات این امر است.

گذشته از این موضوع، یاد آوری این نکته مهم نیز لازم است که میانگین سنی بازیکنان گسترش فولاد در فصل جاری لیگ برتر، حدود 6/26 است و علاوه بر این، چند بازیکن این تیم که بالای 30 سال دارند، قرارداد انها براساس قانون یک ساله تنظیم شده است. امری که در رابطه با بازیکنان امید و جوانان، قرارداد سه و پنج ساله ثبت گردیده است. بنابراین ایجاد شائبه در این خصوص حاصل تصورات و تفکرات به بن بست خورده است و قضاوت در این باره، باید براساس اطلاعات کامل و درست و کارشناسی افراد کاردان صورت پذیرد.

الا ایحال، باشگاه گسترش فولاد تبریز ، چشم انداز فعالیت خود را در افق های روشن دنبال می کند و مجالی برای بیراهه روی و اتلاف سرمایه برای افراد، در این باشگاه وجود ندارد و واسطه گری و استفاده از نفوذ ارتباطی نیز، حربه و روش کاری افراد ست که برای کسب جایگاه و پیگیری منافع خود هستند و اذهان عمومی نیز به خوبی آنان را شناخته اند. پر واضح است که نسبت دادن این قبیل مسایل، شایسته اخلاق مدارترین باشگاه فوتبال ایران نیست.

باشگاه گسترش فولاد تبریز براساس معیارهای عملکرد بخش خصوصی ، تداوم حیات با نشاط خود را، فعالیت در فضایی بی حاشیه دنبال می کند و جوسازی در راستای کسب منفعت فردی در این مجموعه، یکی از همان موارد بیراهه روی ست که پیش تر بیان شد.

شاید اگر افرادی که سرمایه های فوتبال استان هستند، روند فعالیت در فضایی تنش آمیز و حاشیه ای را بر نمی گزیدند، اکنون با کامل ترین امکانات و بهترین شرایط ، هدایت گر توسعه و شکوفایی فوتبال تبریز در باشگاه گسترش فولاد بودند.

در نهایت، امید همه ما بر آن است که تمامی دلسوزان واقعی پیشرفت و توسعه شهرمان در تمامی زمینه ها، با در نظر گرفتن منافع جمعی فعالیت داشته باشند و براساس عملکرد خود، شایستگی کسب جایگاه و تداوم موفقیت را دنبال نمایند.»

انتهای پیام

برچسب ها: بیانیه ، گسترش ، فولاد ، حاشیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار