با ادامه توافق تغییر مجدد تعرفه ها؛

گره کور مشکلات مخابراتی به دستان چه کسی باز می شود؟

با توجه به طرح مشکلات مخابرات با وزارت ارتباطات،هنوز این مشکل باقی است و متولی حل این مشکلات پیدا نشده است.

گره کور مشکلات مخابراتی به دستان چه کسی باز می شود؟به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،با افزایش دسترسی مردم به ابزارهای ارتباطی طبیعتا گرایش به اینترنت ودنیای مجازی بیشتر شده یعنی می توان گفت کمترکسی یافت می شود که از این ابزارها ودنیای پر از اطلاعات استفاده نکند.

وقتی با یک کلیک وبا یک سرعت مناسب وارد دنیایی از اطلاعات می شوی کمی سخت است که یک روز بدون دسترسی به اطلاعات را تحمل وتجربه کنیم و دراین میان خواسته همه ی مشترکان اینترنتی با یک سرعت وکیفیت مناسب است تا بتواند به بسیاری از امور رسیدگی  کند. 

وقتی اینترنت پرسرعت ،سرعت ندارد!

اما گاهی زمانی که در اوج انجام فعالیت های خود هستیم سرعت اینترنت برای دانلود یا حتی باز کردن یک صفحه کند می شود که در اوج اهمیت کارها،از انجام آن منصرف می شویم.به طوری که  این روزها سرعت اینترنت را به عنوان سرعت لاک پشتی  اینترنت می دانند واین درحالی است که علاوه بر شهرهای پرجمعیت شهرستان های استان تهران از یک سرعت اینترنت معقول برخوردار نیستند.

برخی از مشترکان به دنبال افزایش سرعت هر از چند گاهی با پرداخت هزینه بیشتر،سرعت بیشتری درخواست می کنند اما  بازهم نمی تواند رضایت آنها را جلب کند.

این درحالی است که این روزها گویا برخی مشکلات میان وزارت ارتباطات ومخابرات خبر روز خبرگزاری ها شده است به طوری که هرلحظه احتمال خبری جدید ازمخابرات یا وزارت ارتباطات منتشر می شود.

به گفته مخابراتی ها پیشنهاد تعدیل تعرفه‌ها به وزارت ارتباطات از حدود یک سال قبل یعنی بعداز شروع جریان هم‌کدی تلفن ثابت در کشور آغاز شد و وزارت ارتباطات در مرحله اول اعلام کرد که برنامه توسعه ارائه دهید و ما این کار را هم کردیم و بعد به ما اعلام شد که برنامه توسعه ندادید، مجددا برنامه توسعه را ارائه دادیم اما بعداز آن تاریخ پاسخی به ما داده نشد.

اما چندی بعد شرکت ارتباطات زیر ساخت ماجرای بدهکاری مخابرات را مطرح کرد واین در حالی بود که شرکت مخابرات درخواست پهنای باند را از زیرساخت داشت اما ارتباطات زیرساخت با رد ادعای شرکت مخابرات ایران در خصوص فقدان پهنای باند کافی در برخی استان ها اظهار کرد که  مدیران این شرکت از ظرفیت های توسعه ای ایجاد شده در این بخش به خوبی آگاهند وبهتر است برای حل مشکلات  ایجاد شده راه های بهتری را انتخاب نمایند.

فرصتی دوباره به مخابرات

 همچنین  8 مرداد ماه شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که به دنبال بی توجهی شرکت مخابرات ایران به تعیین تکلیف بدهی های خود و به رغم هشدارهای پیاپی شرکت ارتباطات زیرساخت، از بامداد روز جمعه 9 مرداد ، مکالمات بین الملل شرکت مخابرات ایران در برخی استان های کشور قطع خواهد شد اما چندی نگذشته بود که به مخابرات فرصت داده شد.

اما درحالی که مسئولین و مردم در انتظار حل مشکلات سرعت وکیفیت مخابرات هستند وبه نوعی نزاع بین مخابرات ووزارت ارتباطات مانع حل مشکلات می شود در همین ماه واعظی وزیرارتباطات وفناوری اطلاعات دریک نشست خبری وقتی در خصوص مشکلات مخابرات با وزارتخانه از وزیر ارتباطات سوال شد واینکه در مورد رضایت مخابرات به بازگشت تعرفه ها به قبل از هم کدی و انتشار آن در رسانه ها مطرح شد:وزیر ارتباطات این گونه گفت که مشکلات مخابرات با رسانه ها حل نمی شود و موافقت خود را با برگشت تعرفه های مخابراتی به قبل از هم کدی اعلام کرد.

به دنبال انتشار این خبر مخابرات مجددا عنوان کرد که آماده برگشت تعرفه به تعرفه های قبل از هم کدی را دارد  وقرار بود با ارسال مکاتبه ای این موضوع رفع شود اما با گذشت چند روز گویا نه مکاتبه ای صورت گرفته نه درخواستی از سوی مابرات و وزارت ارتباطات!

گفتنی است،درحالی که مشکلات مخابرات و وزارت ارتباطات تمام شدنی نیست و با توجه به اینکه به گفته وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات مشکلات مخابرات با رسانه ها حل نمی شود چرا وزارت ارتباطات ومخابرات هرچه زودتر مکاتبه و ومذاکره ای بین خود ندارند تا گره ی کور مشکلات مخابراتی هرچه زود تر حل شود!؟


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار