پوریا تابان: سنگ قبر تجاری نیست

کتاب «سنگ قبر» که قرار است بزودی با تالیف پوریا تابان، مجری شبکه دو سینما وارد بازار نشر شود، تجاری نبوده و با هدف تاثیر‌گذاری فرهنگی بر روی جامعه منتشر می‌شود.

پوریا تابان، نویسنده این کتاب که به عنوان مجری و خبرنگار شناخته شده‌ی عرصه‌های ورزشی و سینمایی کشور مطرح است با تاکید بر اینکه هدفش از نگارش و انتشار کتاب «سنگ قبر» تجارت نبوده، به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بعد از ده سال کار مداوم برای جمع‌آوری نظرات بسیاری از بزرگان عرصه‌ی هنر با هدف تاثیر‌گذاری فرهنگی، مزمت سیاه‌نمایی و ایجاد تفکر بیشتر در مورد معنای پهنای مرگ و زندگی توسط جامعه که دلایل اصلی تالیف و انتشار این کتاب بوده حال در مراحل پایانی برای عرضه‌ی آن به مخاطبان قرار داریم.

وی افزود: هم‌اکنون نگارش کتاب «سنگ قبر» تمام شده، قرار داد نشر آن بسته شده، طراحی جلد پایان یافته، صفحه آرایی و روخوانی کتاب را پشت‌سر گذاشتیم، آن را ثبت کرده‌ایم و در مراحل اداری برای چاپ توسط نشر رهی هستیم.

نویسنده کتاب «سنگ قبر» اظهار داشت: 12 نفر از مجریان محبوب صداوسیما، پنج نفر از تهیه‌کنندگان توانای سینما و تلویزیون، یک منتقد سینمایی، یک عکاس و فیلمساز مطرح، یک نفر از استعدادهای مطرح جلوه‌های ویژه‌ی سینما و تلویزیون، چهار نفر از هنرمندان عرصه‌ی موسیقی و 132 نفر از بازیگران و کارگردانان مطرح کشورمان در این کتاب صفحه داشته و به اظهار نظر در مورد موضوع مطرح شده پرداخته و تمامی این 156  نفر نیز در قید حیات هستند.

نویسنده‌ی کتاب «سنگ قبر» تاکید کرد: برخی از افرادی که نام آنها در کتاب آمده حرمت حرفه‌ی خود به حساب آمده و تاثیر بالای آنها بر روی عرصه‌های هنری کشورمان اثبات شده است.

تابان ادامه داد: محمدرضا دوست محمدی که پیش از این توانایی خود را با طراحی روی جلد هفته‌نامه‌ی همشهری جوان نشان داده و علاقمندان بسیاری دارد، طرح روی جلد کتاب «سنگ قبر» را آماده کرده است.

وی تصریح کرد: طراحی داخلی صفحات کتاب بر عهده‌ی هنرمند گرامی شایا شهوق گذاشته شد و وی برای هر صفحه‌ی این کتاب  یک ایده‌ی انتزاعی طراحی کرده است.

نویسنده کتاب سنگ قبر با تاکید بر اینکه طرح‌های انتزاعی داخلی صفحات این کتاب با دست طراحی شده‌اند اظهار داشت: این طرح‌ها از جای دیگری کپی نشده‌ و به گونه‌ای طراحی شده‌ که کتاب را به سمت فضای فانتزی معنادار سوق بدهد، در واقع صفحه‌ی هر هنرمند داخل کتاب دارای طرح انتزاعی متفاوت است که ذهن مخاطب را به تفکر وادار خواهد کرد و امکان دارد هر خواننده‌ای برداشت متفاوتی از آن طرح داشته باشد.

تابان افزود: در طراحی صفحات داخلی کتاب از تلفیق زندگی با مرگ استفاده کردیم و طرح‌های انتخاب شده به انتقال مفاهیم و پیام نویسنده و کتاب کمک شایانی خواهد کرد.

وی با اشاره بر اینکه اکثر هنرمندان از آماده شدن کتاب «سنگ قبر» برای چاپ استقبال کرده  و پس از دیدن طرح جلد و نحوه‌ی صفحه آرایی  و طرح‌های داخلی صفحات آن بازخوردهای خوبی را از خود نشان داده‌اند، تصریح کرد: بهاره افشاری که همه او را به عنوان بازیگر و طراح لباس می‌شناسند هنرمندانه مسئولیت مشاور هنری را در مراحل تدوین این کتاب بر عهده گرفت و در تمام این ده سال برای به تحقق رسیدن چاپ چنین کتابی مهر ورزید و بهنوش بخیتیاری هم نشر وزین رهی را به من معرفی کرد که از این رویداد بی‌نهایت خوشحالم.

نویسنده‌ی  کتاب «سنگ قبر» افزود: این کتاب در قطع رقعی‌ تا دهه‌ی اول مهرماه کار چاپش به پایان خواهد رسید و هم اکنون در سازمان اسناد و کتبخانه‌ی ملی به ثبت رسیده است.

تابان به حمایت داریوش باباییان از کتاب «سنگ قبر» اشاره کرد و گفت: این کتاب براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در نیمه‌ی دوم مهرماه سال جاری و در قالب مراسمی مفصل و طبق پیشبینی من با حضور حداقل یک سوم هنرمندان داخل کتاب در سینما صحرا رونمایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توجه داریوش باباییان و امثال او به جوانان و عرصه‌های فرهنگی که سود مالی ندارد بیانگر این موضوع است که همچنان دغدغه‌های مهمتری از کسب درآمد در هنر وجود دارد که فرهیختگان به آن جامه‌ی عمل می‌پوشانند.

گفتنی است؛ پوریا تابان کار خود را به عنوان خبرنگار از سال 1376 در خبرگزاری جمهوری اسلامی آغاز کرد و بعد از آن روزنامه‌نگاری، گزارشگری بسکتبال، گویندگی رادیو و اجرای برنامه‌های اجتماعی و ورزشی صدا و سیما را به کارنامه‌ی هنری خود افزود. 

لازم به ذکر است؛ بعد از رونمایی کتاب «سنگ قبر»، دومین کتاب وی نیز که اختصاص به دلنوشته‌هایش دارد امسال با نام «‌برای او همیشگیست» توسط نشر رهی منتشر خواهد شد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار