آشپزخانه نیما قربانی گرفت/ خندوانه در گوشه چشم قهرمانان

خندوانه با حضور وشو کارها دیشب پر از تکنیک‌،آرامش و انرژی مثبت برای همه شده بود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چه کسانی برای بار اول به اینجا آمدند؟! این سؤالی بود که جوان بعد از جملات اولیه پرسید و با بالا رفتن تعداد‌ی از دست‌ها گفت‌: قابل توجه افرادی که می‌گویند ما فقط یکسری آدم انتخاب کردیم و مدام آن ها را می‌آوریم.

سپس انرژی شادی این برنامه هم با پیشنهاداتی که از طرف حاضران مطرح شد، به همه کشاورزان عزیز و زحمتکش کشورمان تعلق گرفت، خنده آغازین هم که انجام شد با سر و صدایی مثل صداهای آشپزخانه یک تهیه غذا، نیما با لباس سر آشپز وارد شد و این دفعه او تولید غذا را برای پول درآوردن برگزیده بود، به همین خاطر برای تبلیغات تعدادی غذا به حضار داد.

*پیروزی همیشگی نرمی بر سختی و خشونت

وقتی که مقداری حرف بین جوان و نیما رد وبدل شد، سپس رامبد از اینکه بالاخره او روی پای خودش ایستاده ابراز خوشحالی و افتخار کرد و بعد از پخش جشن تی تی در شمال جوان با لباسی مخصوص از کسانی گفت که آن قدر بر روی روح و جسمشان کار کرده اند و تسلط بدست آورده اند که مصداق مثبت جمله بعضی‌ها را توپ هم تکان نمی‌دهد هستند و بعد هم به این بهانه از حامد کاتوزی، دبیر کمیته تاچی چوان فدراسیون وشو دعوت به حضور کرد.

کاتوزی بعد از سلام واحترام گذاشتن به سبک وشو، نحوه این احترام را به درخواست جوان توضیح داد و گفت: اول دست راست را مشت می‌کنیم و بعد دست چپ را به صورت باز روی آن قرار می‌دهیم که این یعنی نرمی همیشه بر سختی و خشونت فائق می‌شود.

وی افزود: اصلأ وشو یعنی پایان مبارزه، چرا که در 400سبکی که از این رشته شناخته شده تنها در یکی از آن‌ها توسط وشوکار حمله رخ می‌دهد که این به خاطر حمله مغول به چین شکل گرفت ولی بقیه این سبک‌ها فقط حالت دفاعی دارند‌؛ همچنین تای چی که یکی از قدیمی‌ترین گرایش‌های این رشته است به دلیل حرکات نرم،‌ تمرین‌های تنفسی، ذهنی و حرکتی‌، تأثیر زیادی روی سلامتی دارد و این جنبه آن باعث شده تا از رده‌های مختلف سنی مثل زیر 12و بالای 60 سال هم در آن فعالیت داشته باشند.

*ورزشی باخنده الزامی از گوشه چشم تا اجزای دیگر صورت

در میانه این صحبت‌ها جوان از وی خواست تا الان یکی از حرکات این ورزش را به همه یاد دهد و او هم طریقه ایستادن و پیدا کردن مرکز ثقل راهمراه با تمام حاضران اجرا کرد و جالب این بود که اینبار در همچین برنامه‌ای خانوم‌ها هم ایستادند و تمرین را انجام دادند.

بعد بحث به سمت بروسلی و جکی چان و ... پیش رفت و درباره سبک‌های هر یک از آن‌ها صحبت کردند، که رامبد در انتهای آن پرسید ایکیوسان چی؟ اون چه سبکی داشت؟!

پس از پخش آیتمی 8 وشو کار در استودیو حرکات نمایشی از این ورزش را اجرا کردند و طبق توضیحات کاتوزی از لزوم داشتن لبخند‌، ابتدا در گوشه چشم و بعد انتقال آن به دیگر اجزا صورت مثل لب‌ها، جوان بیان کرد: اِ، پس شماهم خندوانه‌ای هستید!

برای شاد کردن مردم در بیرون از استودیو این ورزشکار اعلام کرد که از 20 شهریور ماه در پارک لاله یا ملت در غرفه هایی دوستان او به صورت رایگان تمرینات اساسی وشو را یاد می‌دهند، که این کار به صورت امتحانی قرار است در پارک‌های چند شهرستان دیگر هم اجرا شود.

بعد از تقدیم لوح یادبود خندوانه به حامد کاتوزی و رفتن وی، بخشی که در آن خداد عزیزی طبق قولش به آسایشگاه شهید فیاض بخش مشهد رفته بود پخش شد و پس از برگشت قرار شد تا شعر بخوانند ولی تازه تأثیر غذای نیما آشکار شده بود و حاضران مثلأ حالشان به شدت بد شده بود و مدام در برنامه این طرف و آن طرف می‌رفتند.

خلاصه این برنامه هم به هر طریقی که بود،همراه کلی مسموم و با آرزوهای خوب رامبد برای مردم ایران به پایان رسید.

شاد باشید.

گزارش از: فاطمه شهدوست  



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد شهباز
۰۸:۳۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
عالی بود دوست من