باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد:

آیا "تأسیسات راهبردی" پادشاهی عربستان "موشک‌باران" می‌شود؟+ تصاویر

حملات هوایی ارتش پادشاهی عربستان صبر مقامات یمنی را برای استفاده از گزینه‌های راهبردی به سر آورده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمله همه جانبه ائتلاف عربی ضد یمن پس از گذشت 5 ماه آورده‌ای جز شکست را برای پادشاه عربستان سعودی نداشته است.




آیا




**اصرار عربستان بر ویرانی زیرساخت‌های یمن

ارتش سعودی اصرار دارد تا با ایجاد ویرانی‌‌های انبوه، دکترین "تحمیل خواسته" (حمله هوایی و نتیجه زمینی) و دکترین "سرزمین‌های سوخته" (انهدام تأسیسات زیربنایی) با فشار آوردن به ملت یمن آنها را از پیگیری اهدافشان در جهت رسیدن به دموکراسی بازدارند.



**واکنش ارتش و نیروهای مردمی یمن چیست؟


سوالی که همواره مطرح شده این است که چرا ارتش و نیروهای مردمی یمن با وجود مقاومت گسترده پاسخی چشمگیر به پادشاهی سعودی نمی‌دهد؟ با توجه به اینکه حملات هوایی ارتش سعودی متوقف نشده و با عنایت به اینکه گسترش حملات نیروی هوایی ارتش عربستان باعث واکنش و عکس‌العمل ارتش و نیروهای مردمی یمن شده باید درآینده منتظر پاسخ‌های بیشتری از سوی یمنی‌ها باشیم.


جالب اینجاست که برخی مناطق در جنوب عربستان از جمله تعدادی از پادگان‌های استان "نجران"،"جیزان" و "عسیر" هر روز به صورت محدود با شلیک موشک‌های کلاس‌های مختلف یمنی مواجه است و شاید در آینده این شلیک‌ها در مقیاس گسترده‌تر ادامه یابد. ارتش و نیروهای مقاومت مردمی یمن بزرگترین حماسه های قهرمانانه را در پایگاه های مختلف جیزان عربستان به ثبت رسانده و خسارت های سنگینی به نیروهای ارتش سعودی و تجهیزات نظامی آنها وارد کرده اند.



آیا

آیا




برای مثال شلیک موشک "اسکاد" در ماه ‌های اخیر به پایگاه نظامی هوایی "خالد" واقع در استان العسیر در خاک عربستان نمونه ای از پیام پاسخ یمنی‌ها به پادشاهی سعودی است که  این موشک با تصمیم مستقیم ارتش یمن و به طور مستقل از کمیته های مردمی شلیک شد.



**المطری: ما هنوز بنادر حساس عربستان را هدف قرار ندادیم

"علی المطری" از فعالان انقلابی یمن گفت:  آل‌سعود از هرچه داشت استفاده کرد اما ما همه برگ‌های برنده خود را رو نکردیم و هنوز بنادر حساس عربستان را هدف قرار ندادیم و تنگه باب المندب را نبستیم.


مطری تأکید کرد: عربستان گفت‌وگوهای ملی را به شکست کشاند و اجازه نداد آن‌ها به نتیجه برسد و در عدن نیروهای مختلفی با شناسنامه کشورهای گوناگون حضور پیدا کردند که راه به جایی نبردند و امروز هدف مردم یمن، مبارزه یکپارچه با القاعده و ایادی آن‌ها در یمن است.

فعال انقلابی یمنی با اشاره به این که عربستان از بمب‌های فسفری، خوشه‌ای و فراقی در یمن استفاده می‌کند، تأکید کرد: بمب‌های فراقی قدرت تخریب بالا و صدای مهیبی ایجاد می‌کند که این بمب‌ها با نظارت کارشناسان صهیونیسم در سعده و صنعا مورد استفاده قرار گرفته و هدف آل‌سعود کشتار مردم یمن است.



 **الشرفی: سلاح‌هایی داریم که به منابع و بنادر سعودی دسترسی دارند

 "صادق الشرفی" مسئول کمیته های مردمی مواجهه با تجاوز نظامی عربستان در گفت و گو با خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره توانمندی مقاومت مردمی یمن اظهار داشت: یگانه گزینه ما مقاومت است.  گام‌هایی لازم است در راستای این تجاوز سعودی  اتخاد شود و ملت یمن این‌ها را برای پاسخ به تجاوز سعودی به کار گرفته اما از همه گزینه‌های راهبردی خود استفاده نکردیم. گزینه‌هایی که در اختیار داریم باعث می‌شود که تمام رژیم‌‌های طاغوتی منطقه ادب شوند   و سلاح‌هایی داریم که به منابع و بنادر سعودی دسترسی دارند و نیروهایی داریم که حکومت ظالم آل سعود را سرجایش بنشاند و اگر نیروهای یمنی مخصوص وارد غافله شوند ، جغرافیای سعودی تغییر خواهد کرد.

وی ادامه داد: کار ماجراجویانه عربستان با شکست مواجه خواهد شد و هدف آل‌سعود طمعی است که به ثروت‌های یمنی بوده  که آل‌سعود دنبال می‌کنند. هدف اصلی آل سعود این است که  ملت یمن را به زانو دربیاورد که موفق نخواهد شد. ما به عنوان یمنی اعتقاد داریم آل‌سعود ادامه آمریکا و اسرائیل در منطقه است و آنها بزرگترین تهدید برای کشورهای منطقه هستند و آل‌سعود هیچ ملتی را سالم نگذاشته و تلاش دارند ثبات را در تمام کشورهای اسلامی هدف قرار دهند و این کشور بقایای حکومت بریتانیاست.


اخیرا هم فرمانده لشکر 18 پیاده پادشاهی عربستان در درگیری با ارتش و نیروهای مردمی یمن کشته شده که نشان می‌دهد در نبرد زمینی برخلاف نبرد هوایی که ارتش عربستان به لطف جنگنده‌های غربی دست برتر را دارد؛ در این کارزار متحمل شکست های بسیاری گردیده است.



**اسفندیاری: با انهدام تأسیسات زیربنایی عربستان، بازارهای انرژی جهان با بحران روبرو می‌شود

"احمد اسفندیاری" رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره تحولات "یمن" و تجاوز زمینی عربستان سعودی، اظهار داشت: عربستان با طناب پوسیده آمریکا وارد یک چاه شده که به راحتی نمی‌تواند از آن خارج شود.  



وی ادامه داد: با انهدام تأسیسات زیربنایی عربستان، بازارهای انرژی جهان با بحران روبرو می‌شود و آل‌سعود ضربه خواهد خورد و به نوعی حربه‌ای که آمریکا علیه ایران برای کاهش قیمت نفت به‌کار برده، به خود عربستان باز می‌گردد. 



آیا

آیا




همانطور که مردم یمن از "عبدالملک بدرالدین" رهبر جنبش "انصارالله" برای استفاده از گزینه‌های راهبردی حمایت کردند؛ تصمیمات ارتش و نیروهای مردمی یمن نشان می‌دهد که آن‌ها به دنبال پیگیری گزینه‌های راهبردی از جمله حمله به تأسیسات نظامی با موشکهای زمین به زمین و راکت‌های برد کوتاه و تک نظامی به زیرساخت‌های اقتصادی و نفتی در جنوب عربستان با موشک‌های ضد کشتی هستند که در این مسیر هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی در استان "نجران" از جمله آن است.



گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا احمدی
۰۰:۳۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
چاه های نفت عربستان و قطر و امارات بزنه ، ایران هم نفت نفروشه تمام قدرت های دنیا به غلط کردیم میوفتن
Iran (Islamic Republic of)
سعید نجفی
۰۰:۱۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
تاچه زمانی به جای پرداختن به مسایل داخلی کشور خودمان فساداخلاقی حاکم برجامعه اعتیاد جوانان فساداقتصادی بیش ازحد گرانی مشکلات فرهنگی فواصل طبقاتی باید به دیگرکشورها توجه داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
عجیبه که چاههای نفت رو نمیزنن ؟؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۰۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
به امید پیروزی مردم مظلوم یمن و نابودی سعودی وهمپیمانانش
Iran (Islamic Republic of)
جمشید
۲۰:۳۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
خدایا یعنی آن روز میرسه که سرزمین کفر و مایه شرم مسلمانان با موشک های برادران یمنی با خاک یکسان بشه تا مسلمانان یه نفس راحتی بکشن .
Iran (Islamic Republic of)
اسد
۱۷:۳۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
خدا لعنت ال سعود کند که هر چی بدبختی این کشورهای مسلمان میکشند از دست این وهابیون و ال سعود هست ان شاءالله نابود خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۷:۳۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
خسته نباشی برادر یمنی بزنید و نسلشان نابود کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
آرزومه این آل سعود و وهابیت کافر به زودی زود از روی زمین بساطشون برچیده بشه ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
احسنت عالیه شروع کنه انن تنصرالله ینصرکم اگرحمله کندخدا به لشگرمظلوم یمن حتما کمک خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
با عرض سلام و احترام و خداقوت
خدمت سید "عبدالملک بدرالدین" رهبر جنبش انصارالله و مردم مقاوم جمهوری اسلامی یمن

با آرزوی پیروزی خون بر شمشیر مردم مقاوم و مظلوم یمن بر جبهه باطل سعودی -صهیونیستی و آزاد سازی آن توسط انصارالله
اجرتان با ولیعصر(عج)
Iran (Islamic Republic of)
مظفر
۱۲:۰۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
امیدوارم هرچه زودتر رژیم آل سعود حامی داعش و اسراییل برچیده بشه.
نصرو من الله و فتح القریب
Iran (Islamic Republic of)
سید مهدی
۱۰:۳۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
سلام:ای جان بزنین این ال سوسمار خور جانی رو وای اگه میشد چی میشد درود بر یمن درود
Iran (Islamic Republic of)
دوستدار ولایت
۱۰:۳۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
کاش بزنن همه کوهای نفتیشون تا از گرسنگی بمیرن وهابیهای نادرست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
بزنید تو کاخ پادشاه کثافت وهابی عرعرستان سقوطی و بفرستیدش به اعماق جهنم تا دنیا یه نفس راحتی بکشه . مرگ بر سلمان بن حمار
آخرین اخبار