ساری؛

اختصاص 40 درصد تولید ماهی قزل آلا مازندران در آمل

40 درصد ماهی قزل آلا مازندران در آمل تولید می شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ؛ معاون آبزی پروری اداره کل شیلات مازندران ؛ درمراسم افتتاح نخستین مرکز پرورش ماهیان خاویاری در آمل با اشاره به تولید 23 هزار تن ماهیان استخوانی و کیلکا گفت: پارسال بیش از 73 هزارتن ماهیان پرورشی تولید و به بازار عرضه شد و 3 هزارو250 تن انواع ماهیان سردابی ، قزل آلا وخاویاری تولید وبرای 6600 نفر اشتغال ایجاد شد.

محمدزاده، با اشاره به اینکه 17 درصد تولید آبزیان پرورشی استان به آمل اختصاص دارد افزود : شهرستان آمل به تنهایی 40 درصد تولید ماهی قزل آلا مازندران را با ظرفیت بالا برعهده دارد.

به گفته وی در سالهای اخیر جوانان در رشته های کشاورزی و شیلات در بخش احداث مزارع پرورش ماهی با هدف آبزی پروری با تامین آب کشاورزی مورد حمایت قرار می گیرند.

وی با اشاره به وجود 70 هزار چاه کشاورزی در مازندران گفت: از این فرصت جوانان جویای کار می توانند استفاده کنند و در ورودی آب چاه اقدام به احداث استخر پرورش ماهی کنند که علاوه بر اشتغال جوانان روستایی می تواند آب زیر استخررا در امر کشاورزی استفاده کنند.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات مازندران با اشاره به افتتاح مرکز پرورش ماهی خاویاری در آمل افزود: هدف از حمایت پرورش ماهیان خاویاری تولید گوشت ماهیان خاوری و تولید خاور است.

به گفته محمدزاده: امروز می توانیم با برندسازی خاویار ایران را به دنیا صادرکنیم که خاویار در کشورهای خارجی کیلویی 870 دلار ارزش دارد و می تواند یک نوع ارزآوری است.

وی تصریح کرد: شهرستان آمل دارای پتانسیل و مستعد فراوان است و می تواند در امر صادرات گوشت و خاویار الگو باشد.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات مازندران در خصوص پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان آمل یادآورشد: این مرکز با ظرفیت 20 تن گوشت ماهیان خاویاری در سال اقدام می کند و مساحت مفید پرورش 300 متر مربع است که میزان تسهیلات بانکی 2000 میلیون ریال از محل صندوق توسعه کشاورزی پرداخت شد که هزینه کل اجرای طرح 4500 میلیون ریال است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.