افتخار آفرینی دوباره تکواندوکاران نونهال ایران

دختران تکواندوکار نونهال شايسته كشورمان براي دومين بار با اقتدار بر بام جهان و پسران بر سکوی نایب قهرمانی ايستادند.

افتخار آفرینی دوباره تکواندوکاران نونهال ایرانبه گزارش خبرنگار رزمی و کشتی   گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان: تيم ملی نونهالان دختر كشورمان با كسب 7 مدال طلا، نقره و برنز در خاستگاه تكواندو  جهان و با اختلاف 35 امتياز نسبت به تيم دوم، بر سكو قهرمانی رقابتهای نونهالان جهان ايستادند.

لازم به ذکر است: دومين دوره مسابقات تكواندو نونهالان جهان كه از روز يكشنبه (يكم شهريورماه) با حضور 467 تكواندوكار از 60 كشور به ميزباني شهر "موجو" كره جنوبی و در سالن "تی 1" اين شهر آغاز شده بود، دقايقی پيش با قهرماني شيردختران كشورمان به پايان رسيد.

تیم ملی تكواندوی دختران كشورمان كه در این رقابت‌ها با تركیب فاطمه ابراهیم زاده، مهلا مومن‌زاده، مبینا نژاد كته سری، ستاره چابكی، یلدا ولی‌نژاد، ستاره چابكی، نرگس حسن نیا، مبینا شاكری، زهره حسن‌نتاج، نگار پورجمالی و زهرا نصیراحمدی به مصاف رقبایش رفت، در نهایت با 5 مدال طلا، یك نقره و یك برنز و 83 امتیاز برای دومین بار مقتدرانه بر سكوی قهرمانی جهان ایستاد.

شایان ذکر است: دختران شایسته كشورمان در حالی 5 نشان زرین طلای این رقابتها را بدست آوردند كه 5 مدال طلای دیگر این مسابقات بین 5 كشور دیگر تقسیم شد.

در این مسابقات همچنین روسیه با یك مدال طلا، 2 نقره و یك برنز و 48 امتیاز نایب قهرمان شد و تیم امریكا با یك مدال طلا، یك نقره و یك برنز و 37 امتیاز سكوی سوم را بدست آورد. تیم‌های كره جنوبی و تركیه نیز در جایگاه چهارم و پنجم جدول رده بندی قرار گرفتند.

یادوار می شود: هدایت تیم ملی دختران كشورمان برعهده "مهرو كمرانی" بعنوان سرمربی و فاطمه صفر پور (مربی) و ندا رستاد و محبوبه محمدنژاد (كمك مربی) بود.

فاطمه ابراهیم زاده (وزن 29- كیلوگرم)، مهلا مومن زاده (وزن 33- كیلوگرم)، مبینا نژاد كته سری (وزن 37- كیلوگرم)، مبینا شاكری (وزن 51- كیلوگرم) و زهره حسن نتاج (وزن 55- كیلوگرم) مدال طلا به گردن آویختند. 
ستاره چابكی (وزن 41- كیلوگرم) نقره و نگار پورجمالی (وزن 59- كیلوگرم) نشان برنز این پیکارها را از آن خود کرد.


پسران كشورمان بر سكوی نایب قهرمانی جهان

 تیم ملی نونهالان پسر كشورمان با كسب 5 مدال رنگارنگ عنوان نایب قهرمانی را در دومین دوره مسابقات تكواندوی نونهالان جهان بدست آورد.


لازم به ذکر است: تیم ملی تكواندوی پسران كشورمان كه در این رقابت‌ها با تركیب امیر ولی پور، محمد رستم نژاد، محمدحسین زاهدی، حامد اصغری، اشكان زحمت‌كشان، مجتبی پاسار، عرفان مرادی، علی اشكوریان، محمد خانی و نیما مهرعلی به مصاف رقبایش رفت و در پایان با 2 مدال طلا، 2 نقره و یك برنز و 58 امتیاز، عنوان نایب قهرمانی جهان را به خود اختصاص داد.

یادآور می شود: كره جنوبی با 3 مدال طلا، یك نقره و یك برنز و 63 امتیاز قهرمان شد، روسیه با یك مدال طلا، دو مدال نقره و یك برنز و 47 امتیاز بر سكوی سوم ایستاد و تیم‌های آلمان و تایلند نیز عنوان چهارم و پنجم را بدست آوردند.

هدایت تیم ملی پسران كشورمان برعهده حسینعلی نعیمی (سرمربی) و وحید ناصری و حسینعلی اسدی (مربی) بود و حمید باقی نژاد نیز بعنوان مدیرفنی در كنار این تیم حضور داشت.

گفتنی است: محمد خانی (وزن 65- كیلوگرم) و نیما مهرعلی (وزن 65+ كیلوگرم)مدال طلا، امیر ولی پور (وزن 33- كیلوگرم) و عرفان مرادی (وزن 57- كیلوگرم) نشان نقره و حامد اصغری (وزن 45- كیلوگرم)برنز این رقابت ها را کسب کردند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار