تشابه دو دیوار نژاد پرستانه؛ یکی در ترکیه و دیگری در اسرائیل+تصاویر

ساخت دیوار حائل میان مرز سوریه و ترکیه همان سیاستی است که رژیم صهیونیستی در ارتباط با فلسطین ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر بخواهیم به سیاست‌های ترکیه در منطقه نگاهی بیاندازیم بدون شک، امر شیطنتهایش در این قضیه غیر قابل چشم‌پوشی است.

نشابه دو دیوار نژاد پرستانه؛ یکی در ترکیه و دیگری در اسرائیل+تصاویر

ترکیه مانند آمریکا و هم‌پیمانانش از جمله صهیونیست‌ها و عربستان عمل می‌کند، تروریست‌های داعش را مانند ماری در آستین خودشان پرورش دادند که امروز تبدیل به اژدهایی شده که خودشان هم نمی‌توانند مقابلش را بگیرند اما با همه این احوال آنها از احداث این دیوار اهداف دیگری را دنبال می‌کنند.

همزمان با تشدید درگیریهای نظامی در سوریه میان گروههای تروریستی تکفیری القاعده، داعش، ارتش آزاد و جبهه اسلامی دولت ترکیه در حال ساخت دیوار حائل در دو استان مرزی این کشور با سوریه است.

این دیوار در مرز استانهای "هتای" و "غازی عین تاب" که هم مرز با استانهای حلب و ادلب سوریه می باشند در حال ساخت است. بنابر تصاویر منتشره، دیوار حائل مذکور از بلوکهای سیمانی به ارتفاع 4 تا 5 متر از شهر "ریحانلی" در استان هاتای در حال احداث می باشد.

نشابه دو دیوار نژاد پرستانه؛ یکی در ترکیه و دیگری در اسرائیل+تصاویر

ده‌ها هزار تروریست خارجی در قالب گروهک داعش در طی چهار سالی که از بحران سوریه می گذرد با هدایت، حمایت و پشتیبانی دولت ترکیه وارد سوریه شده و فجایع بیشماری را بر صفحات تاریخ به جای گذاشته اند با تمام این موارد و اطاع رسانی هایی که کردها از حمایت های مختلف دولت ترکیه از داعش داشته و آمریکا و ائتلاف ضد داعش بارها بدان اشاره کرده است دولت ترکیه در حرکتی نمایدن به ائتلاف ضد داعش می‌پیوندد تا بر علیه مزدورانی که خود تربیت کرده اقدام نماید.

ترکها در  فضای جدید تصمیم گیری وارد بازی سیاسی متفاوتی شده‌اند و رویکرد اصلی آنها قبل از نابودی و حمله علیه تروریسم در اصل نیروهای کرد منطقه است و واقعیت چندین ساله سیاست هایی که دولت ترکیه در پیش گرفته بود نشاندهنده این است که ترکیه  با تلاش بسیاری درصدد بود تا با کردهای سوریه ارتباط برقرار کند و در این ارتباط نظر آنها را به خود متمایل کند.

مسئله‌ای که اخیرا به عنوان تهاجم ترکیه به داعش نمایش داده شده و به افکار عمومی خورانده شده است  و نیروی هوایی ترکیه  مناطق مرزی را که محل تردد و حضور نیروهای داعش است را بمباران نموده نه تنها مجموعه این اتفاقات  مبارزه با داعش نیست  بلکه پاسخ  ترکیه به تحولات اخیر داخلی سوریه به ویژه به کردها  است.

کردهای معترض می‌گویند، طرح ساخت دیوار حائل ترکیه که 2.5 کیلومتر در مرز سوریه امتداد خواهد داشت، روستاها و شهرهای محل را به دو بخش تقسیم می‌کند و به جدایی آنان از بستگان و اعضای خانواده‌شان در آن سوی مرز منجر می‌شود.

بهاتین ازبک Bahattin Ozbek ، از نامزدهای مطرح حزب دموکراسی و صلح (بی.دی.پی) برای شهرداری که در تظاهرات روز پنج‌شنبه حضور داشت، گفت: می‌بینید که چگونه آنان کردستان را تجزیه می‌کنند.

وی در حالی که به صف نیروی پلیس ضد شورش، همراه با ماشین‌های آب‌پاش و خودروهای زرهی در امتداد مانع خاردار ترکیه در مرز سوریه اشاره داشت، تاکید کرد: ما خواهان اتحاد و همبستگی خویشان و بستگان برای رهایی از این مرز هستیم.

صلاح‌الدین دمیرتاش Selahattin Demirtas، رئیس حزب بی.دی.پی نیز در جمع تظاهرات‌کنندگان، به وعده‌های دولت برای صرف‌نظر از اجرای این طرح‌ها اشاره کرد و در عین حال هشدار داد، اعتراضات تا بازگشایی کامل این مرز برای امور تجاری ادامه خواهد داشت.

وی همچنین ترکیه را به حمایت و پشتیبانی از شبه‌نظامیان درگیر با گروه‌های کرد سوریه متهم کرد و گفت:  اعتراض‌های ما تا توقف حمایت دولت از این باندهای تبهکار ادامه خواهد یافت.

"حسن هانی‌زاده" در همین رابطه به باشگاه خبرنگاران گفت: دیواری که ترکیه در مرزهای مشترک خود با سوریه در حال ساختن آن است به خاطر جلوگیری از ورود اعضای پورت‌های پ.ک.ک است.

وی ادامه داد: با توجه به همسویی‌ای که میان دولت ترکیه و داعش وجود دارد، این دیوار هیچ تأثیری در رفت و آمد داعش نخواهد داشت.

این کارشناس سیاست خارجی خاطرنشان کرد: اردوغان در 4 سال گذشته حامی اصلی گروه‌های تروریستی در سوریه بوده است و با این اقدام خود سعی دارد پورت‌ها را به نفعی مهار کند.

هانی‌زاده تأکید کرد: ساخت این دیوار در حقیقت همان سیاستی است که رژیم صهیونیستی در ارتباط با فلسطین اتخاذ کرده و می‌بینیم این سیاست نژادپرستانه را امروز ترکیه انجام می‌دهد.

تصاویر احداث دیوار را در زیر مشاهده کنید

نشابه دو دیوار نژاد پرستانه؛ یکی در ترکیه و دیگری در اسرائیل+تصاویر

نشابه دو دیوار نژاد پرستانه؛ یکی در ترکیه و دیگری در اسرائیل+تصاویر

نشابه دو دیوار نژاد پرستانه؛ یکی در ترکیه و دیگری در اسرائیل+تصاویر

نشابه دو دیوار نژاد پرستانه؛ یکی در ترکیه و دیگری در اسرائیل+تصاویر

نشابه دو دیوار نژاد پرستانه؛ یکی در ترکیه و دیگری در اسرائیل+تصاویر

گزارش از هدیه آقاپور

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
بی دی پی درست نیست هی دی پی درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
چيز مهمی نیست ما خودمان هم در مرزهای شرقی برای مبارزه با اشرار مواد مخدر دیوار و کانال احداث کرده ایم یعنی ما هم نژاد پرست هستیم؟! ماجرای رژیم صهیونیستی فرق دارد ولی ترکیه قرای امنیت این کار را کرده است، باشگاه تو هم وقتی بخوای کسی را تخریب کنی همین جوری آسمون ریسمون میکنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
بنظرم برای مقابله با خطرات احتمالی به کشورشون مجبورن.
Germany
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
آخه ترکیه یا اسرائیل چی هست که بخواد نژادشون باشه
آخرین اخبار