رئیس امور قراردادهای جدید نفتی مطرح کرد:

پای 45 پروژه نفت و گاز به کنفرانس لندن باز می‌شود

رئیس کمیته تدوین قراردادهای نفتی ایران با اشاره به اینکه صنعت نفت و گاز، ثروت و توسعه اقتصادی را به همراه خواهد داشت گفت: 45 پروژه کلیدی صنعت نفت کشور در کنفرانس لندن رونمایی خواهد شد.

سید مهدی حسینی رئیس امور قراردادهای جدید نفتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: وزارت نفت سعی بر این دارد که مدل جدید قراردادهای نفتی را به شرکت‌های بین‌المللی معرفی نماید تا سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با سرعت در چارچوب این قراردادها مشارکت نمایند. 
 
وی تصریح کرد: برای ظرفیت داخلی در اسفند ماه سال 92 مدل‌های جدید را معرفی کرده‌ایم تا پروژه‌ها با الویت‌بندی در کشور مورد عملیات اجرایی قرار گیرد که این ظرفیت‌های داخلی هم از نظر فنی و تکنولوژی، مالی و فاینانس و تامین مالی پروژه‌ها کمک کنیم. 
 
حسینی افزود: تولیدات نفت و گاز با راندمان بالا و با بهترین تکنولوژی و نیز برداشت از مخازن و اکتشاف در این مدل‌های جدید در دستور کار ما بوده تا به سمت بین‌المللی شدن ظرفیت‌های داخلی حرکت کنیم. 
 
رئیس امور قراردادهای جدید نفتی تصریح کرد: پروژه‌های متعددی در بخش اکتشاف، توسعه، افزایش ضریب بازیافت در میادین کوچک و بزرگ و پروژه‌های موجود در خزر معرفی شده‌اند. 
 
حسینی گفت: از آنجاکه ما معتقدیم صنعت نفت و گاز، ثروت و توسعه اقتصادی به همراه خواهد داشت، پروژه‌های نفت و گاز را تا حد امکان و به اندازه مورد نیاز معرفی می‌کنیم. 
 
وی افزود: با توجه به اهمیت این کنفرانس، ما معرفی 45 پروژه شامل بلوک‌های اکتشافی با هزینه‌های متفاوت را مد نظر قرار داده‌ایم. 
 
حسینی عنوان کرد: ما تقریبا با همه شرکت‌های بزرگ و متوسط سر شرایط قراردادهای نفتی و پروژه‌ها مشورت کرده‌ایم و بازخورد آنها مثبت بوده است. 
 
رئیس کمیته تدوین قراردادهای نفتی ایران گفت: ایران مدل قراردادهای خدمات ریسک را در نظر می‌گیرد که بازپرداخت هزینه‌ها به صورت نقدی یا اختصاص نفت را پیشنهاد می‌دهد. 
 
وی تاکید کرد: شرکت‌های نفتی اجازه مالکیت بر ذخایر را نخواهند داشت. 
 
حسینی با بیان این که مدل تازه قراردادهای نفتی ایران شبیه قراردادهای مشارکت اما با ویژگی‌های متفاوت خواهد بود، گفت: شرکت‌های بین‌المللی نفت یا شرکت‌های سرمایه‌گذار ریسک‌های معینی را خواهند پذیرفت که می‌توان مقداری از نفت برداشت شده را به آن اختصاص داد یا این که پاداش این ریسک بخشی از نفت است. 
 
وی در خصوص پیشنهاد پتروشیمی‌ها مبنی بر معرفی صنایع پایین دستی در این کنفرانس خاطرنشان کرد: قرار است کنفرانس IPF در آذر ماه برگزار شود و در این زمینه سرمایه‌های خارجی با مشارکت داخلی صورت خواهد گرفت بنابراین پتروشیمی‌ها می‌توانند در این کنفرانس نوعی همکاری جدید را با صاحبان تکنولوژی و سرمایه گذاران بزرگ آغاز نمایند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار