نخستین کفش هوشمند برای ردیابی بیماران مبتلا به آلزایمر ساخته شد

مجری طرح، مشکلات بیماران آلزایمری با استفاده از کوچکترین ماژول‌‌های ارتباطی در کفش هوشمند برطرف شد و کفش هوشمند در دانشگاه امیرکبیر ساخته شد.

علی روزبهانی مجری طرح در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  با اشاره به جزئیات کفش هوشمند طراحی شده در دانشگاه امیر کبیر افزود: کفش هوشمند ویژه بیماران مبتلا به آلزایمر با استفاده از دو ماژول GPS  و GSM  ، سیم‌کارت، باتری و حافظه‌ داخلی طراحی و ساخته شده است.

وی در ادامه با بیان هدف اجرای این طرح را کاهش مشکلات بیماران مبتلا به آلزایمر اظهار داشت: مهمترین مشکلات بیماران مبتلا به آلزایمر گم‌کردن مسیرخانه و آدرس  آنهاست که به دنبال آن نیز مشکلاتی برای خانواده‌های این بیماران ایجاد خواهد شد که با اجرای این طرح درصد کاهش مشکلات این بیماران بودیم.

روزبهانی با تاکید بر اینکه از طریق این کفش موقعیت بیماران به خانواده آنها اطلاع داده می‌شود،
تصریح کرد: از طریق GPS  نصب شده بر روی این کفش اطلاعاتی چون مسیرهایی که بیمار در طول روز طی کرده، سرعت طی مسیر آنها و مکان‌هایی که بیمار در آن توقف کرده است، طی لیستی تحت عنوان گزارشات به خانواده‌ها اطلاع داده می‌شود.

 این محقیق ماژول استفاده شده در این کفش هوشمند را کوچکترین ماژول استفاده شده در بازار عنوان کرد: این ماژول که به ابعاد 5 در 3 و به ارتفاع 2 سانتی‌متر است در قسمت پاشنه‌ی پای راست کفش نصب شده است و به گونه‌ای این ماژول در کفش قرار گرفته که فرد استفاده کننده آن را احساس نخواهد کرد.

مجری طرح نحوه اتصال این کفش با خانواده بیمار را از طریق اینترنت بیان کرد:پوشش اینترنتی این ماژول از طریق سیم‌کارتی که در آن نصب شده است، تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: خانواده‌ها از طریق شنیدن صداهای اطراف می‌توانند وضعیت بیمار را بررسی کنند ضمن آنکه کلیه این اطلاعات برروی حافظه داخلی ذخیره خواهد شد و این کفش قابلیت طراحی برای خانم‌ها و آقایان را دارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار