ضعف عملکرد مسئولان کشور در کاهش آلودگی هوا

یک نماینده مجلس گفت: مسئولان کشور یکی از ضعیف‌ترین عملکردها را در کاهش آلودگی هوا و مدیریت ترافیک دارند.

ضعف عملکرد مسئولان کشور در کاهش آلودگی هواموید حسینی صدر سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: با توجه به افزایش میزان آلودگی هوا در کشور طرح‌هایی مانند زوج و فرد کردن خودروها تا کنون تاثیری بر کاهش این آلودگی‌ها نداشته است.

وی گفت: باید از تجربیات شهرهایی مانند شانگهای و استانبول در خصوص کاهش آلودگی هوا استفاده کنیم.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه مسئولان کشور یکی از ضعیف‌ترین عملکردها را در مدیریت ترافیک دارند.

حسینی صدر عنوان کرد: بهتر است در خصوص اجرای طرح‌های مختلف از جمله (LE2) که هفته گذشته جهت مبارزه با آلودگی هوا و کاهش ترافیک به تصویب رسید با دقت عمل بیشتری رفتار کنیم.

وی بیان کرد: حذف سفرهای زائد، تقویت ناوگان‌ حمل و نقل، الکتریکی کردن مکاتبات و... از جمله مواردی هستند که جهت کاهش آلودگی هوا تاثیر دارند.


نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی افزود: جهت کاهش آلودگی هوا در سطح شهرها بهتر است طرح فروش عوارض ورود به منطقه ممنوع جایگزین فروش رزوانه طرح زوج و فرد شود.

حسینی صدر در پایان گفت: معضل آلودگی هوا مسئله‌ای نیست که تنها با ارائه راه کار رفع شود در همین راستا تمامی ارگان‌های دولتی با همکاری یکدیگر و مردم جهت کاهش این آلودگی باید مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
شهرداری اراک در جذب بودجه کاهش آلودگی هوا برای ساخت مترو اراک ناتوان است.
آخرین اخبار