پروژه جدید عربستان علیه ایران کلید خورد

متهم اصلی انفجار الخبر در شرق عربستان، سرانجام پس از 19 سال دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،احمد المغسل تبعه سعودی که متهم اصلی عملیات انفجار محل اسکان هیئت آمریکایی در "الخبر" (شرق عربستان) است، پس از 19 سال تعقیب و گریز دستگیر شد.

این روزنامه به نقل از منابع رسمی سعودی خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی سعودی اطلاعاتی دقیق را درخصوص وجود احمد ابراهیم المغسل (48 ساله) در پایتخت لبنان به دست آوردند. این تروریست سعودی پس از دستگیری از بیروت به ریاض منتقل شد.

پروژه جدید عربستان علیه ایران کلید خورد

در ۲۵ ژوئن سال ۱۹۹۶ میلادی (۴ تیر ۱۳۷۵) بر اثر انفجار یک کامیون بمب‌گذاری‌شده در پایگاه نیروهای آمریکایی در شهر الخُبَر عربستان، ۱۹ سرباز آمریکایی کشته و حدود ۴۰۰ تن زخمی شدند.

مسؤولان سعودی در ابتدا اتهاماتی ادعایی را علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص این انفجار مطرح کردند، اما سرانجام در سال 2007 "ویلیام پری" وزیر دفاع آمریکا در دوران "بیل کلینتون" اذعان کرد که این بمبگذاری کار القاعده در عربستان بود.

مسؤولان سعودی به این موضوع اشاره نکردند که این تروریست سعودی چگونه توانسته است طی این مدت به راحتی از مرز این کشور خارج شود، بدون آنکه طی این سالها ردی از او گرفته باشند.

عربستان سعودی یکی از حامیان اصلی گروه های تروریستی در منطقه به ویژه القاعده و شاخه های متعدد آن است.

گزارشهای رسانه ای حاکی است، عربستان هم اکنون نیز در کنار مزدوران مسلح خود، در حال حمایت و پشتیبانی از عناصر القاعده در یمن و سوریه است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار