ابهامات اساسنامه شرکت ملی نفت/ اساسنامه واکاوی می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس می‌خواهد با بروزرسانی اساسنامه شرکت ملی نفت ابهامات موجود در قراردادهای خرید و فروش نفت و گاز را برطرف نماید.

ابوذر ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اساس نامه شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت: مجلس در طی سالهای گذشته به دلیل ابهاماتی در قراردادهای نفتی موقع جمع‌بندی بودجه به مشکلاتی برخورد می‌کرد تاجاییکه حتی در بستن بودجه محدودیت‌هایی را برای این وزارتخانه قایل می‌شد.

وی تصریح کرد: همچنین شورای نگهبان بر این اساس نامه ایراداتی را وارد کرده بود به همین منظور مجلس شورای اسلامی از  وزارت نفت خواست تا اساس نامه شرکت ملی نفت را تقدیم مجلس کند.

وی  خاطرنشان کرد: صنعت نفت حساسیت و ظرافت خاصی نسبت به شرکت‌های عادی دارد بنابراین تغییرات باید به گونه‌ای انجام گیرد که در حوزه منابع مالی و خارجی مشکل ایجاد نشود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: مجلس برای رفع نگرانی‌ها این اساسنامه را در مجلس به تصویب رسانید به طوری این اساسنامه  در کمیسیون انرژی مجلس در دست بررسی است و به زودی نهایی خواهد شد.

ندیمی افزود: مجلس می‌خواهد با این روش ضمن بروزرسانی اساسنامه ابهامات موجود در قراردادهای خرید و فروش نفت و گاز را برطرف نماید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار