ساخت پیشرفته ترین مدل مغز انسان در آزمایشگاه+ عکس

محققان توانسته اند با استفاده از روش هایی مدلی از یک جنین انسان را که حدود 5 هفته عمر دارد، بسازند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محققان دانشگاه ایالتی اوهایو (osu)  مدلی از مغز یک جنین پنج هفته ای را ساخته اند که تقریبا کامل است و با اندازه و ساختار مغز جنین هم اندازه است.

این مدل اصطلاحا «مغز organoid» نام دارد و با استفاده از سلول های پوستی یک فرد بالغ مهندسی زیستی شده است و پیشرفته ترین مدل از مغز انسان است که تا کنون در آزمایشگاه ساخته شده است.



این مدل مغز انسان که در آزمایشگاه رشد کرده است، نتیجه 4 سال تحقیقات پروفسور Rene Anand استاد شیمی بیولوژیک و فارماکولوژی دانشگاه ایالتی اوهایو می باشد. هدف این تیم تحقیقاتی پیدا کردن یک جایگزین بهتر برای مطالعاتی است که بر روی جانوران جونده صورت می گیرد.

به گفته استاد راهنمای این پروژه هدف صرفا این نیست که سایر محققان  را با یک مدل تحقیقاتی بهتر آشنا سازیم، بلکه جلوگیری از نگرانی های اخلاقی درباره مطالعات صورت گرفته روی جنین است که در هفته های اخیر به وسیله اتهاماتی درباره سقط جنین و برداشتن اعضای آنها وجود داشت است نیز از اهداف اصلی به شمار می روند.

Organoid با استفاده از سلول های پوستی افراد بزرگسال و coaxing آنها برای بازگشت به سلول های پرتوان که یک شکلی از سلول های بنیادی است و می تواند هر نوع دیگری از سلول ها را در بدن تولید کند و توسعه دهد، شروع گردید. این سلول ها برای ساخت بافت های خاصی بکار می رود و سرانجام کل اندام های بدن را در محیطی شبیه محیط رحم به وجود می آورد.

در این مورد روش اختصاصی  Anand یک مدل مغزی را در طول 12 هفته تولید می کند، که اندازه آن تقریبا به اندازه پاک کن یک مداد و با ساختاری خاص است و 99 درصد ژن ها به طور معمولی در یک جنین انسان که 5 هفته عمر دارد شکل می گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مغز ، آزمایشگاه ، پروژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
ازاین به بعد دیگه برا پیوند اعضا نیاز به بیمار مرگ مغزی نیست
آخرین اخبار