قاتلان تئاتر بازگشتند

نمایش «عامرانه، عاشقانه، قاتلانه» به کارگردانی ساناز بیان در تماشاخانه باران اجرا می‌شود.

ساناز بیان کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص داستان نمایش «عامرانه، عاشقانه، قاتلانه»‌ گفت: این نمایش بر اساس پرونده‌های واقعی منتشر شده در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های داخلی ایران در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 داستان سه زن متهم به قتل و بازتاب آن در رسانه‌ها توسط یک خبرنگار را روایت می‌کند.

وی در خصوص شیوه اجرایی این نمایش اظهار داشت: «عامرانه، عاشقانه، قاتلانه» نمایشی با ساختار مستند دارای فضای کاملا رئالیستی نبوده و بارقه‌هایی از فضای انتزاعی را می‌توان در آن دید.

بیان در مورد تفاوت‌های اجرای فعلی نسبت به گذشته تصریح کرد: تغییرات بسیار اندکی را لحاظ کردم و فقط یکی از قصه‌های فرعی پررنگ‌تر از سابق شده و به سبب آن آیه کیانپور نیز به بازیگران اثر پیوسته همچنین گیتی قاسمی جایگزین فروغ قجابگلی شده است.

کارگردان نمایش «عامرانه، عاشقانه، قاتلانه » در خصوص فعالیت در حوزه تئاتر مستند گفت: به سبب ویژگی‌های قصه انتخابی به حوزه تئاتر مستند ورود کردم و به جهت اینکه ذات تئاتر مبتنی بر بازنمایی است فعالیت در این حوزه بسیار چالش برانگیز بوده و سوال‌های زیادی را برای مخاطب خود زنده می‌کند البته من سعی نکردم برای چالش‌های مطرح شده به صورت مستقیم و در لحظه جوابی بدهم.

وی ادامه داد: ما با تماشاگران با شعور و فهیمی مواجه هستیم و این در حالی است که برخی از مدیران با پیش داوری‌های نادرست مردم را فقط مشتاق به تماشای آثار ملودرام، کمدی و... می‌دانند و عده‌ای از هنرمندان هم شاید از سرکم دانشی دست آورد 50 سال پیش تئاتر غرب را به عنوان تئاتر معاصر به معنای تئاتر روز دنیا به خورد تماشاگران می‌دهند اما خوشبختانه مخاطبان تفاوت اثر خوب، متوسط و بر را از یکدیگر می‌دانند‌.

بیان در خصوص اجرای مجدد نمایش «عامرانه، عاشقانه، قاتلانه» اظهار داشت: تعداد اجراهای محدود در سال 92 استقبال مردم و همچنین فراهم شدن شرایط اجرا در سالن باران سبب شدن تا این اثر بار دیگر اجرا شود.

ساناز بیان در خصوص فعالیت‌های اخیرش گفت: در حال حاضر نگارش سه نمایشنامه را به پایان رساندم و اگر اتفاق غیر قابل پیش‌بینی نیفتند سال‌ آینده نمایش «آبی مایل به صورتی» را  در یک تماشاخانه خصوصی روی صحنه می‌برم.

گفتنی است؛ نمایش «عامرانه، عاشقانه، قاتلانه» با بازی بهاره رهنما، نسیم ادبی و... ساعت 21 در تماشاخانه باران روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.