گزارش /

جوانان ایرانی که با افغانی ها ازدواج می کنند

جامعه با بحران کاهش آمار ازدواج جوانان روبرو است، اما ازدواج با خارجی‌ها نیز از سوی دیگر تهدید بزرگی به حساب می‌آید.

جوانان ایرانی که با افغانی ها ازدواج می کنندبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان_پروانه محمدی :

 

 چند سالی است وقتی به گروهی از جوانان می‌گوییم ازدواج کن از این کار شانه خالی می‌کنند اما در مقابل آمار قابل توجهی نشان می‌دهد که برخی از جوانان به ازدواج با غیر ایرانی‌ به خصوص اتباع افغانی روی آورده‌اند.

 

 

* افزایش ازدواج ایرانی با اتباع خارجی

 

بر اساس آماری که  چندی پیش علی اکبر محزون مدیر کل دفتر اطلاعات و جمعیت مهاجرین سازمان ثبت احوال کشور ارائه کرده است در سال 92، 660 مورد ازدواج مرد ایرانی با  زنی از اتباع  بیگانه به ثبت رسیده است این تعداد در سال 93 با افزایش رو به رو بوده، چنانکه در 9 ماه اول سال 93 ، 560 مورد ازدواج مرد ایرانی با زنی غیر ایرانی ثبت شد، در حالی که نسبت به سال 92 رشدی 23/6 درصدی را در ازدواج مردان ایرانی با اتباع خارجی نشان می‌دهد.

 

یکی از پرسنل سفارت افغانستان و مسئول مجوز ازدواج‌های اتباع افغانی با ایرانی مدعی است روزی سه زن ایرانی برای ازدواج با مرد افغان و هر پانزده روز یک بار سه پسر ایرانی برای ازدواج با دختر افغانی به این سفارتخانه مراجعه می‌کنند.

 

**پای علاقه در میان است

 

چند سالی است که ازدواج تا حدودی از قالب سنتی خارج شده و علاقه بین دختر و پسر در اولویت قرار گرفته است.

 

زهرا17 ساله از اتباع افغانی درباره علاقه خود و همسرش می‌گوید: علاقه‌ای که بین من و شوهرم وجود داشت ما را به ازدواج باهم ترغیب کرد.

همچنین این حکایت را پسری از ایران بازگو می‌کند.

 

حمید 26 ساله دانشجو درباره علاقه بین دو طرف می‌گوید: من و همسرم در دانشگاه باهم آشنا شدیم و به هم علاقمند شدیم و همین عاملی شد که برای ازدواج با او به خانواده‌ام اصرار  کنم.

 

*اختلافات خانوادگی ایجاد می‌شود

 

 

زمانی که علاقه بین طرفین در میان باشد، بدلیل تصمیم گیری با‌ آگاهی کم می‌تواند آنها را با مشکل مواجه  کند، چرا که خانواده‌ها همیشه خواستار بهترین زندگی برای فرزندان خود هستند و بهتر می‌دانند که ازدواج‌هایی این  چنین که بیشتر ناشی از علاقه زود گذر است مشکل ساز خواهد شد.

 

کلثوم 21 ساله از اتباع افغانی خانه دار در این باره می‌گوید: یک زن و شوهر به نام بهار و بهادر را می‌شناسم که زن افغانی و مرد ایرانی است، پسر برای ازدواج با دختر از خانواده‌اش گذشت و آنها را کنار گذاشت.

 

فرزندانی که از این نوع ازدواج‌ها به دنیا می‌آیند دارای مشکلات خاص خود هستند.

 

فاطمه 15 ساله محصل درباره مشکلات خانواده‌اش می‌گوید: با خانواده مادرم رفت و آمد نداریم، چرا که آنان پدرم را قبول  ندارند، ما از داشتن فامیل مادری محروم هستیم.

 

جعفر بای جامعه شناس درباره مشکلات به وجود آمده در این نوع ازدواج‌ها معتقد است: فرزندانمان درون خانواده‌ها رشد می‌کنند و زندگی بدون داشتن فامیل زن یا مرد که می‌تواند حامی خوبی سخت و غیر قابل تحمل است؛ نباید فرزندانمان را در شرایطی قرار دهیم که احساس سرخوردگی کنند و این عامل عواقبی غیر قابل جبرانی را به کودکان تحمیل می‌کند، که آینده آنها را به مخاطره  می‌کشاند

 

*تضاد فرهنگی مهمترین مشکل ازدواج با خارجی‌ها

 

 مشکلات خانوادگی که برای خانواده‌ها پیش می‌آید، در واقع تضاد فرهنگی بین زن و مرد است، که ناشی از باورها و اعتقاداتشان است.

 

علی 64 ساله راننده درباره تضاد فرهنگی معتقد است: ازدواج کسانی که تضاد فرهنگی دارند به صلاح نیست، حتی اگر این اختلافات در داخل کشور باشد، دو قومی که تفاوت‌های زیادی با همه دارند اگر با هم ازدواج کنند، به‌طور حتم برایشان دردسر‌‌ساز خواهد شد.

 

این جامعه شناس درباره تضاد فرهنگی می‌گوید: باورها و ارزش‌هایی که در هر فردی وجود دارد، فرهنگ آن جامعه را تشکیل می‌دهد، وقتی دو شخص از کشوری متفاوت با دیدگاه گوناگون با هم ازدواج کنند، دارای دنیایی متفاوت هستند، که عاقبت خوبی در انتظار آنها نخواهد بود.

 

*دهکده جهانی در ازدواج با خارجی‌ها

 

زمانی که تضاد فرهنگی در میان باشد افراد با دیدگاه‌های مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند، که دلیل آن، گسترش چشمگیر ارتباطات است، تا جایی که بسیاری معتقدند ما در یک دهکده جهانی زندگی می‌کنیم، به‌طوری که اگر اتفاقی در دورترین نقطه جهان بیفتد به سرعت انعکاس داده می‌شود و همین عامل باعث  نزدیکی اقوام به یکدیگر و رواج ازدواج خارجی‌ها هم می‌شود.

 

جعفر بای درباره دهکده جهانی می‌گوید: امروزه با افزایش ارتباطات بین‌المللی و در دسترس برای تکنولوژی ارتباطات مواجه هستیم، که ازدواج با خارجی‌ها را رواج می‌دهد، فرهنگ‌ها به تدریج محو شده و تشابه فرهنگی بیشتر خود را  نشان می‌دهد، که مواقع ازدواج بین اقوام مختلف جهان را بر می‌دارد، اما این ارتباطات تمام شخصیت و باورهای افراد را نشان نمی‌دهد، که در این میان عدم شناخت کافی می‌تواند آسیب‌زا باشد.

 

*ازدواج با خارجی‌ها مشکلاتی را به همراه می‌آورد

 

ازدواج‌هایی که با شناخت کافی همراه نباشد و فقط بوسیله ارتباطاتی که بین کشورها وجود دارد،  می‌تواند مشکلات زیادی را برای افرادی که به این شیوه زندگی خود را آغاز می‌کند به همراه می‌آورد.

 

امید 40 ساله فروشنده، ازدواج با خارجی‌ها را مشکل‌ساز می‌داند و می‌گوید شاید در سالهای اولیه ازدواج به ظاهر مشکلی نداشته‌اند، اما بدون شک در درازمدت گرفتاری‌های زیادی را برای آنان ایجاد می‌کند.

 

*فرزندان مشکلات زیادی را متحمل می‌شوند

 

زندگی‌هایی را که با مشکلات زیاد تشکیل شود، آینده خوب را برای فرزندان به وجود نمی‌آورد، یکی از این مشکلات عدم دریافت شناسنامه است، البته این امکان وجود دارد که  با دردسر زیاد بتوانند اسناد هویتی خود را دریافت کنند و به این دلیل است که اگر زنی با مردی غیر ایرانی ازدواج کند می‌تواند برای فرزندان خود با شرایط دشوار شناسنامه بگیرد.

 

فاطمه 15 ساله درباره مشکلات پیش آمده از ازدواج مادری ایرانی با پدری افغانی می‌گوید: من به دلیل اینکه مادر ایرانی دارم نمی‌توانم شناسنامه بگیرم، چندین سال است که پی‌گیری می‌کنم اما به سرانجام نرسیدم، بدلیل مشکلات مالی هرجایی که برای کار مراجعه می‌کنم بدلیل نداشتن شناسنامه با مشکل روبه‌رو می‌شوم و از آنجا می‌روم.

 

*ازدواج با خارجی‌ها به جامعه آسیب می‌‍زند

 

ازدواج با خارجی‌ها همان‌طور که می‌تواند برای خانواده شان مشکل ساز باشد، آسیب‌های زیادی هم به جامعه وارد کند، وقتی پسرهای ایرانی به‌جای ازدواج با دختری از کشورشان حاضر به ازدواج با خارجی‌ها باشند، می‌تواند از عوامل پایین آمدن آمار ازدواج در بین جوانان باشد.

 

جعفر بای درباره آسیب‌هایی که از ازدواج‌های خارجی در جامعه بوجود می‌‍‌آورد می‌گوید: ازدواج جوانان با خارجی‌ها موازنه ازدواج بین دختر و پسر را بر هم می زند و جامعه با جوانانی مواجه می‌شود که هنوز متأهل نشده‌اند و این به جامعه آسیب جبران ناپذیری می‌زند.

 

*اقتصاد می‌تواند مؤثر باشد

 

خیلی از افراد جامعه و کارشناسان معتقدند ازدواج با خارجی‌ها بدلیل نداشتن توانایی مالی پسران است.اما تحقیقاتی که انجام شده است، خلاف این را نشان می‌دهد.

 

حنانه 32 ساله تبعه افغانستان  می‌گوید: خیلی از مردم فکر می‌کنند، مردهای ایرانی به این دلیل به ما روی می‌آورند، که ما آسانتر می‌گیریم، یا با مهریه کم سرو ته قضیه را هم می‌آوریم اما خلاف این موضوع مطرح است، مهریه من 800 تا سکه است و خیلی سفت و محکم گرفتم.

 

فارغ از هر دلیلی که برخی جوانان به ازدواج با خارجی‌ها روی می‌آورند، باید توجه داشت که با انتخاب صحیح به آینده خود، فرزندان و جامعه آسیب وارد نکنند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: ازدواج ، جوان ، بیگانه ، مهریه ، عشق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۰۰:۰۱ ۱۹ دی ۱۴۰۲
اینجا همشون افغانین.دارن ایرانیارو تحریک ب ازدواج میکنن.فقط دنبال اقامتن .اینا عشق سرشون میشد چنتا چنتا زن نمیگرفتن.زور میزنن خودشون ب ایرانیا تحمیل کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
از پروانه محمدی نژاد پرست تر اون جعفر بایه که فکر می کنه که الانم دوره ی قبول نسخه‌ی از قبل پیچیده شدست.
اون موقع که ترک ها با اسم «بای» و باشی وارد شدن و فرهنگ رو تغییر داد بد بود؟ اصلاً داریم فرهنگی که از جای دیگه ای تاثیر تگرفته باشه؟ همه چیز را همه کس دانند. تعامل با دیگران باعث غنی شدن فرهنگ میشه نه باعث زوال.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
عشق من دختر افقان که قدر دوستداشتن ومیدونه
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۸:۱۵ ۲۸ تير ۱۴۰۲
سلام
پسری شاغل هستم خانه هم دارم ، تا حالا با حدود ۲۰ ، ۳۰ دختر ایرانی که با حجاب هم هستند صحبت کرده ام حاضر به ازدواج نشده اند ، توقعات دخترای ایرانی خیلی بالاست به کمتر از فضا نورد ازدواج نمی کنند متاسفانه ، پس چکار کنند پسرای ایرانی شما بفرمایید....
Poland
حسن
۱۰:۰۰ ۰۹ دی ۱۴۰۰
آنچه که زندگی را با با موفقیت هم را می کند به نظرم دو چیز است یک همفکری و تفاهم و داشتن ارزشهای یکسان و پایبند بودن به ارزشهای که روزی به آنها اعتقاد داشتی اگر افغانی باشی یا مغول باشی یا ایرانی باشی و همفکربودن و داشتن طرز تفکر مشترک و.... خیلی مهم است اما یک بحث است اگر از دو فرهنگ مختلف باشی شاید زندگی شخصی موفقی داشته باشی اما آینده برای بچه هایت مشکلات خاص خودش را دارد اگر فقط هم وطنی مهم بود اگر فقط همشهری بودن مهم بود پس این همه آمار طلاق بین ترک ها فارس ها کردها و .... بالا نبود البته بعضی از فرهگنهای ایرانی مثل بلوچها و .... می سوزند و می سازند و فرهنگشان این گونه است و مسلئه دیگری که در خوشبختی آدمها خیلی مهم است و کسی به آن اعتقاد ندارد قضا و قدر است اگر ایمان به خدا باشد و لاغیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۵ دی ۱۴۰۰
مشکل شما مسئول ها هستید که کار رو سخت کردید
من ایرانی ام
شما مسئولین حق طبیعی ما رو برای ازدواج با عشق افغانی خودمان از ما دارید میگیرید
من خودم طرفدار این ازدواجم
البته تاریخ این خبر قدیمیه شاید درست شده باشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۳۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
متاسفم برای بعضی روشنفکر نما.اگر یک آلمانی یا آمریکایی بود باز هم می‌گفتیم فرهنگمون ب هم نمیخوره؟من قبول دارم شاید یکسری اختلافات فرهنگی وجود داشته باشه ولی دو نفر باید ب اندازه کافی باهم باشم تا اختلافات خودشونو هضم کنن و اگر مشکلی نداشتن ازدواج کنند...چون سریع ازدواج کنند بعداً ممکنه اون اختلافات ب چشمشون بیاد و نتونن قبول کنم...درکل توقع می‌ره ی کم نژادپرست نباشیم...پایه های اشتراکات فرهنگی رو محکمتر کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
من ۱۲سال هست با یک مرد ایرانی ازدواج کردم و یک پسر دارم خودمم متولد ایرانم اون هرکاری که دوست داره میکنه روزی نبوده که آرزوی مرگ نکنم هیچ جا و کسی رو ندارم که برم خیلی زندگی سختی رو میگذرونم خواهش میکنم با افغان خودمان ازدواج کنید ما آبرو مندیم و بخاطر حفظ آبروی خود و خانواده مان شاید زندگی خود را تباه کنیم این تجربه ۱۲ساله من بود من هم فکر میکردم خوشبخت میشوم اما نشد، راست میگن که قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری
Iran (Islamic Republic of)
سیمین
۰۱:۴۰ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
سلام من دختر ایرانی25 ساله عاشق یه پسر افغان متولد ایران خیلی همدیگرو دوس داریم و خیلی تفاهم داریم ولی بخاطر افغان بودنش بابام هیچ جوره قبول نمیکنه چجوری راضیش کنم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۰۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
ازدواج با غیر ایرانی باید خوب باشه این همان نزدیک و صمیمی شدن بین دو قشر میباشد ماهمه انسانیم و خواستار روابط دوستانه بین کشورها و خانواده ها هستیم که یک مورد میتونه همین ازدواج ها باشه .
شرط ازدواج چه ایرانی یا غیر نباید مهریه باشه مگه دختر خودشونو قیمت میزارن و خرید و فروش میکنن ازدواج عشق ،تفاهم،و اسایش بین طرفین میخواد که به نظرم سکه این ها رو کم رنگ میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
سلام من یک دختر ایرانی هستم ویک خواستگار افغانی دارم خیلیم دوسش دارم به نظرم همه ما انسان هستیم حالا برا هر کشور هستیم یا هر دینی دارم.
Iran (Islamic Republic of)
علی بابا
۲۲:۴۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
ما همسایه هایی داریم که افغانی هستن. پدربزرگ اینعا فکر کنم ۷۰ سال پیش از افغانستان میاد ایران و الان دو نسلش در ایران به دنیا اومدن و کلی دوندگی و سختی کشیدن تا حدود ۲۰ سال پیش دولت به اونها شناسنامه داد. و جالبه که ۲ تا ایرانی که از خانواده سرشناس هم بودن قبل از اینکه شناسنامه بگیرند، حدود ۳۵ سال قبل از اینها دختر می گیرند و پسری هم از این افغانی ها هم حدود همان ۳۵ سال پیش با یکی از دختران ایرانی که از خانواده سرشناسی بودن دوست میشن و ازدواج می کنن. و تا الان که همسایه ما هستن زندگی خیلی خوبی هم دارن و هیچ مشکلی هم تا حالا پیدا نکردن. البته نسل گذشته اگه چه زن یا مردش با افغانی ازدواج میکرده پایبندی به زندگی داشته و تا اخر زندگی میکردن، ولی نسل ما که ماشااله طلاق زیاد هست، خانواده های افغانی اونم دختر، باید حساسیت زیادی داشته باشه و براحتی راضی به ازدواج بچه هاشون با ایرانی ها نشه. چون در صورت طلاق، خصوصا دختر، بیشترین آسیب رو میبینه.
Iran (Islamic Republic of)
هالیس
۰۹:۵۵ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
ببخشید آقای مهدی دوسته آب و روغن مخلوط نمیشن اما اگه توش قرص جوشانی به نام عشق بزاری چرا قاطی میشن
Iran (Islamic Republic of)
هالیس
۲۲:۵۵ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
ببخشید من یه افغان هستم ویه پسره ایرانی همش نگام میکنه جوری که حتی دوستام فهمیدن دوسم داره الان چیکار کنم؟
United States of America
عظیمی
۱۶:۰۴ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
مردم افغان از خداشونه با دختر ایرانی ازدواج کنن چون افغانستان امنیت جانی ندارن این جا زن بگیرن راحت اقامت بگیرن زندگی کنن
Iran (Islamic Republic of)
شیعه باشیم
۲۱:۴۴ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
زشته این مدل حرف زدن درست نیست مردم شریف افغانستان هم انسان ان و حق زندگی دارند شیعه علی به برادر مسلمانش از بالا نگاه نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی مومنی
۰۰:۰۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
بله در ابتدا قطعا با مشکلاتی روبرو هستند اما زمان تمام این مشکلات را حل خواهد کرد
ازدواج ایرانی با افغانی یا عرب در کجای کتابهای متخصصان و اندیشمندان منع شده؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی مومنی
۲۳:۵۸ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
بله در ابتدا قطعا با مشکلاتی روبرو هستند اما زمان تمام این مشکلات را حل خواهد کرد
ازدواج ایرانی با افغانی یا عرب در کجای کتابهای متخصصان و اندیشمندان منع شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
به نظر من عشق افغانی ایرانی نداره چخبره این ایرانیه این افغانیه بابا شما با یع انسان ازدواج میکنید نه خدانکرده با یه حیون پس بیخیال ایرانی افغانی اگه واقعا همدیگرو دوس دارین خوشبخت میکنید همو و بعدا طلاق نمیگیرین ازدواج کنید بیخیال حرف مردم شما با حرف مردم زندگی نمیکنید وگرنه بعدا ازدواج کردین طلاق بگیرین یا سرد بیشن بهتره ازدواج نکنید تموم
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۰۱:۴۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
کبوتر با کبوتر باز با باز
لقمه بزرگتر از دهن که بردارین یروزی گریبان گیر خودتون میشه
دختر بدبخت ایرانی که به خاطر فقر و گشنگی و ترس تن به ازدواج به افغانی میده پسر ایرانی هم خیلی خیلی کم پیش میاد اصلا من تابحال به چشم ندیدم و فکر کنم کسایی هم که کامنت گذاشتن ۹۰ درصد همه افغانی ان
متاسفانه نصف افغانی هایی که به این کشور اومدن در مشهد زندگی میکنن و فاتحه نژاد مردم مشهد رو خوندن
چطور از نظر بقیه مهاجرین دختر و پسر ایرانی با پایینتر از خودشون ازدواج کنن ولی شما با پایینتر از خودتون ازدواج نکنین
برادر من خواهر من اگر فقط یذره برای خودت ارزش قائلی به خاطر تنهایی و فرقه و عشق ی لحظه که این افغانی از خداشونه به هر روشی باهاتون ازدواج کنن، ازدواج نکن حداقل به فکر مردم خودت اینده و طرز فکر بقیه در مورد خودت و اینده فرزندانی که (از نظر منکه ژنتیک خودم) به هیچ عنوان شبیه تو نخواهند شد چون نژاد بربر قوی هست اینکار نکن
ازدواج با یک افغانی از نظر بقیه چیزی جز بی ارزش کردن خودت و تباهی اینده ات نداره
Iran (Islamic Republic of)
حماقت شاخ و دم ندارد
۲۱:۵۰ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
واقعا برات متاسفم !مثلا تو خودت رو بالاتر می‌دونی چیه تو از مردم افغان بالاتره .یعنی دقیقا یاد شیطان افتادم زمانی که خدا بهش دستور داد در برابر آدم سجده کنه دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۲۳:۲۶ ۳۰ دی ۱۳۹۹
سلام من ی پسر ۳۲ ساله هستم و ب طور جد تصمیم دارم با ی خانم افقان ازدواج کنم
ب این دلیل ک هممون انسانیم
و مهم‌ترین چیز انسانیت .
اگر سراغ دارین خواهشا معرفی کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۱ دی ۱۳۹۹
چه پسرچه دخترایرانی که عاشق افغانی میشن اینوبگم همیشه عاشق نمیمونین به محض ورودبه زندگی همه این عاشقیاکنارمیره دیگه بایدزندگیواداره کنین رسم فرهنگ خیلی مهمه نمیتونین کناربیاین همیشه عاشق نمیمونین
Iran (Islamic Republic of)
ناسر اشرفی غنی
۲۲:۱۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
زن افغانی مرد ایرانی ازدواج ممنوع هست
Netherlands
سید احسان منصوری
۲۱:۲۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
بسیاری زیبا
Iran (Islamic Republic of)
سما
۱۸:۲۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من به دختر ایرانی هستم ‌‌‌یه خاستگار افغانی دارم خیلی همو دوس داریم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌
Iran (Islamic Republic of)
Hashemi
۱۳:۲۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
به نظر من این نژاد انسانها نیست که مشکل را بوجود آورده بلکه مشکل از نگاه انسانها به این مسئله هست معمولا در جوامع سنتی ازدواجها هم متأثر از آداب و سنن شکل میگیرند مردم این دو کشور اشتراکات بسیار زیادی دارند اما متأسفانه بدلایل فرهنگی و گاه سیاسی به آن پرداخته نمیشود و در مقابل اختلافات کوچک بزرگنمایی میگردد در این میان رسانه ها ۹۰ در صد این نقش را به عهده دارند و می‌توانند بجای ترویج اشتراکات نژادی به اشتراکات قویتری مانند انسانیت ،دین، زبان وحتی مذهب بپردازند
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۲۲:۵۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
سلام کسی نظری داره بگه ممنون میشم ازتون..بنده ایرانی هستم عاشق یک دختر افغانی شدم و خیلی همو میخواهیم ولی خانوادش راضی نمیشن آیا میتونم بدون اجازه عقدش کنم اگه کسی تجربه یا هرچی داره بگه ممنون میشم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام میخواستم جواب اونهایی رابدم که گفتندچرابه افغانیهابهامیدیدچون مردهای افغانی زحمت کش هستندقدرخانوادشونومیدونندغیرتی هستند
Iran (Islamic Republic of)
atena
۲۲:۲۵ ۱۷ تير ۱۳۹۹
منم 3 ساله عاشق ی پسر افغانی شدم اونم منو خیلی دوس داره دوس داریم باهم ازدواج کنیم مامان بابای اون مشکلی ندارن ولی مامان من میگ ک اگ ازدواج کنی اولش خوبه ولی بعدش پشیمون میشی ولی از نظر خودم نمیشم و باهاش ازدواج میکنم مهم عشقه بفهمید :)
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۰۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
من افغانی هستم و نظرم اینه که افغانی و ایرانی مثل آب و روغن میمونند و هیچوقت باهم قاطی نمیشن، چنین ازدواجی مثل یک معامله یکطرفه میمونه که بخاطر بعضی مزایا یکی از طرفین انجام میشود. فاتحه مع الصلوات
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۹:۳۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
ببخشید خانم بنین من میخوام ازدواج کنم ولی خیلی مظطربم و به مشاوره ادمی مث شما نیاز دارم که مسیری ک مسخوام برم رو یکبار طی کرده باشه میشه ی راه ارتباطی بدید ، یا اگرهم نمیشه تلگرام یا اینستای من رو بگیرید و مشاوره بدید
Iran (Islamic Republic of)
بنین
۱۸:۵۶ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
با سلام خدمت دوستان به نظر من مرزها مهم نیست عشق مهمه اینی که من دارم میگم کاملا واقعیه چه باور کنید و چه نکنید من با پسری آشنا شدم که اصالتش تهرانی بود ولی در آمریکا زندگی میکرد و بعد سالها به ایران اومده بود اوایل هیچ کدوممون برای همه دیگه ارزشی قائل نبودیم تا رسید روزی که بهم گفت منو از پدرم خواستگاری کرده و پدرم گفته نظر دخترم مهمه من از مشکلات ایرانی افغانی گفتم و حتی گفتم شاید خانواده اش راضی نباشند اما اینطور نبود اون خودش میدونست و تمام جزئیات رو بررسی کرده بود بعد اومد خواستگاری و الان ما زندگی خیلی خوبی داریم خیلی خوب اسم همسرم کارن رحمانی و یه پسر خوشگل که معلوم نیست به کی رفته داریم اسمش سورن و ما تو ایران خوشبختیم حتی گاهی تصمیم گرفتیم بریم اروپا چون اونجا این چیزا براشون پیش پا افتاده است ولی من با اینکه ایرانی نیستم و شناسنامه ایرانی دارم اما ایران جزئی از جسم منه و حاضرم جونمم بدم براش خدمت بعضی از دوستان من بدون هیچ مشکلی ازدواج کردم چون همسرم جز من تو دنیا هیچ کسو نداشت یعنی فامیل داشت اما فامیلای دور... ممکنه زندگی اولش سخت باشه ولی بعدش شیرینه و اصلا تفاوت ها حس نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۵:۲۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
من میخواستم با دختر ایرانی ازدواج کنیم خیلی دختر خوبی مهربونی بود دو سال با هم آشنا بودیم تمام تلاش مون کردیم حتی خانواده شون راضی بود بخاطریکه که من کارت اقامت نداشتم نشد آخرش همه چی ول شد منکه زندگیم نابود شد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
آرش
۲۳:۲۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من به یک دختر افغانستانی علاقه داشتم البته من و اون دختر با هم دوست نبودیم.خیلی دختر خوبی بود ولی خانوادم مخالفت کردن.من پیش مشاور هم رفتم تایید نکرد_چند روز پیش هم اون دختر ازدواج کرد و منم خیلی حالم بده
Iran (Islamic Republic of)
Y.....
۱۶:۵۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
دوستان عزیز با اینکه عشق قشنگترین حس دنیاست
اما همه چیز با عشق درست نمیشه هر کسی باید با هم سطح خودش ازدواج کنه مهاجرین هرچقدم که تو ایران بمونن باز یه روزی به کشور خودشون برمیگردن
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۰۲:۲۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
سلام
Afghanistan
نجم الدین
۱۰:۳۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
یک ازاساسی ترین ومهم ترین چیزی در زندگی ازدواج می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
A.s
۰۰:۳۹ ۱۶ دی ۱۳۹۸
امروزه عصر ارتباطه و فرهنگ به هم نزدیک شدند.افغانستان هم که فرهنگ خیلی نزدیکی با ایران داره.خیلی مسئله خاصی نیست ازدواج ایرانی و افغانستانی
Iran (Islamic Republic of)
@kiiiiiana000
۰۸:۳۴ ۰۷ دی ۱۳۹۸
هرانسانی میتواند کنار هرکی که خوشحال زندگی کنه چه ایران چه اتباع
Iran (Islamic Republic of)
Tahoora
۲۰:۲۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
خودم نه ، ولی یکی از دوستام همچین ازدواجی داشته، چه سوالی داری؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
اریا
۱۳:۰۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
سلام من پسرایرانی۳۰ساله میخوام برم خاستگاری دخترافغانی که۲۱ ساله این دختر واقعا علاقع زیادی به من داره میخواستم ازکسایی ازدواج اینجوری داشتن مشاوره بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۱۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
سلام من محمدبراهوی اززابل استم میخایم ازتواج کنم باد دختر افغانی دخترتعصیل کرد خوب باشه اگرکس رامیشناسی معرفی کنید ممنون میشم اگرایرانی باشه هم مشکیل نداره خودم ایرانی استم ولی سکونتم توی یزد است
Czechia
Arman
۱۴:۳۵ ۰۴ مهر ۱۳۹۸
درحال حاظر نه به ایرانیش علاقه دارم نع هم افغانیش Form Afghanistan
Iran (Islamic Republic of)
تک سرباز
۲۲:۰۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
کاش هیچ وقت عاشق نشیم یا بهش برسیم یا مرگمون زوتر بیاد رفیق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
ازدواج افغانی ایرانی اشتباه محض است
Iran (Islamic Republic of)
کامیار
۲۰:۴۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
هر کسی تو ایران کمی ازادیی میخواد مثلا من شناسنامه دارم اما نمیتونم رشته مورد علاقموانتخاب کنم چرا چون ایران برای ما یک حدومرزی گذاشته
نمیتونم خونه بخرم یا ماشین بخرم هرچقدر تلاش کردم نشد بخاطر همین افسرده ام کشورهای خارج هم تا چندسال پیش خوب بود یه افغانی میتونست خونه بخره ماشین بخرع بره رشته موردعلاقش اما الان یکم اوضاع ناجور شده بخاطر این ک الان پره مهاجرع توخیابوناش تا ازت خوششون نیاد نگات نمیکنند اما اینجا خخخ انگار ادم ندیدن یع دختر ایرانی ک خیلی دوسش دارم رو انتخاب کردم برا ازدواج اما با این اوضاع موندم چیکار کنم نمیدونم چرا حدومرزی گذاشتن دینمون که اسلامه شیعه واهل ثنت نداریم همه از یک خاکیم موندم ما انسان ها ب کجا میرسیم خدا اخروزمان رو زودتر بفرست بیاد
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۸:۳۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
سلام من یه دخترافغان هستم بنظرمن ایرانی افغانی نداره مهم دوست داشتنه والبته خوب بودن
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۲۰:۳۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
منو مخای باهام ازدواج کنی
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۳:۰۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
اقا میلاد حالا چرا دنبال دختر افغان هستید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۳:۴۷ ۳۱ تير ۱۳۹۸
سلام من با یه دختر افغان ازدواج کردم حالا اصلا نمیدونم چکار کنم یکی رهنمایی کنه چجوری براش شناسنامه بگیرم اون شناسنامه افغانستانو نداره چون داخل ایران بوده ولی شناسنانه بهش ندادن
Iran (Islamic Republic of)
Sahar
۱۴:۱۰ ۲۴ تير ۱۳۹۸
سلام من یک دختر دورگه ام مادرم ایرانی و پدرم افغانی
به من شناسنامه ندادن و ما ۴ تا خواهریم و اسممون تو پاسپورت بابامونه و پاسپورت رو نتونستیم تمدید کنیم و الان خیلی گذشته
منو و خواهرام الان واسه ثبت نام مدرسه به مشکل خوردیم و ثبت نامم نمیکنند
میشه راهنماییم کنین که چه جوری شناسنامه بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
Milad
۰۸:۳۴ ۱۸ تير ۱۳۹۸
سلام خسته نباشين
من دنبال يه دختر افغان ميگردم براي يه دوستي موندگار و احساسي و ازدواج
اگه كسي هست در صورت امكان يه پيام بهم بده ممنون ميشم
Afghanistan
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۴ تير ۱۳۹۸
اگر ی پسر ایرانی با ی دختر افغانی ازدواج کند کدام مراحل را باید طی نماید ممنون میشم اگه جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
نبیلا
۱۷:۲۹ ۱۳ تير ۱۳۹۸
من خودم هجده سالم شوهرم بیست سال شه من کارت آمایش دارم و شوهرم که هیچی نداره خارجی ا یا می‌شود از کارت من درست کرد دوتامون از کشور افغانستانیم
Iran (Islamic Republic of)
Mehran
۱۰:۵۱ ۰۹ تير ۱۳۹۸
0.سلام
9.کسی هست راهنمایی کنه
3.ممنون میشم
0.ازدواج مرد ایرانی
1.همرا با دختر افغانی
7.مدتیه با هم اشنا شدیم
2.اما از قوانین اطلاع کافی ندارم
4.سفارت افغانستان باید برم
9.تفاوت رنگ کارتهای مهاجران افغان چیه
6.چرا با دارنده کارت ابی ازدواج ممنوع است
4.راهنمایی لطفا
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۰:۰۰ ۰۹ تير ۱۳۹۸
سلام به همه دوستان
۶ماه هست با دختر خانمی افغانی متولد ایران اشنا شدم
دوست داریم باهم ازدواج کنیم اما پدر دختر خانم اجازه ازدواج نمیده
کسی میتونه راهنمایی کنه چه کاری انجام بدیم تا ازدواجمون صورت بگیره
البته دختر خانم گفته از خانواده اش میگذره و با من همراه میشه
اما من اطلاع کافی برا انجام ازدواج با اتباع خارجی ندارم
ممنون میشم شخصی راهنمایی کنه
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۵۳ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سلام در هر صورت باید رضایت پدرشو جلب کنی و بعدش خیلی راحت میرید محضر عقد میکنید و بعدش میری پلیس مهاجرت اونجا اعلام میکنی که ازدواج کردین اونا هم بابد همکاری کنن و مراحل اداری رو طی کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۲۳:۱۲ ۰۶ تير ۱۳۹۸
سلام خدمت دوستان من ۴۴سالمه دنبال ی خانم مومن واقعی محجبه وپایبند به زندگی مشترک که وفادار باشه هستم لطفا اگر کسی میشناسه به ایمیلم پیغام بذارید ملیتش هم مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۲۱:۲۲ ۰۲ تير ۱۳۹۸
سلام من افغانی هستم وشوهرم ایرانی ۵سال هست ک باهم ازدواج کردیم یدونه دخترهم دارم هم من شاغل هستم هم شوهرم شناسنامه هم گرفتم واینکه میخوام برم افغانستان وازونجاکاری بهم پیشنهادشده میخوام باهمسرم ودخترم بریم خداروشکرزندگی خوبی هم داریم هرکی هم راهنمایی میخوادحاضرم کمکش کنم وایرانی های عزیزی ک میگن افغانی چیه ک میگیری من فقط میتونم بگم افغانی هاجربزه دارن اگ بگن هستم تااخرش هستند
Netherlands
ناشناس
۰۲:۱۹ ۰۹ تير ۱۳۹۸
سلام خوبی میشه برامن دخترزیبا ومومن افغانی براازدواج معرفی کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۵۶ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سلام من تا چند روز دیگه با یک دختر افغان دارم ازدواج میکنم دو ساله که با هم در ارتباط بودیم و بلاخره موفق شدیم رضایت خانواده ها رو جلب کنیم.الان یه سری مشکلات کوچیک داریم و به شدت مشاوره اختیاج دارم.فقط از کسی مشاوره میخوام که مثل خودم ایرانی و مثل خانمم افغان باشه.میتونید کمک کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۲۷ ۱۶ تير ۱۳۹۸
به شدت نیاز به مشاوره از همسرتون و خودتون دارم
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۱۴:۱۸ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
من دختر 21ساله هستم افغانم با پسری ایرانی دو سال دوستم همو میخوایم اما مادرم میگه باید قید ما بزنی پدرم اطلاع ندارع و از طرفی خانواده پسر هم مخالفن و به اصرار مادرم قرار با پسرعموم ک علاقه ای ندارم قرار ازدواج کنم و از طرفی پسر شرایط ازدواج نداره الان خدمت موندم چیکار کنم
Spain
ناشناس
۰۴:۰۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام با دختره افغانی ی ساله ک اشنا شدم میخام ازدواج کنم خونوادش نمیزارن چیکار کنم چ پیشنهادی میدی واس حل مشگلم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۱:۱۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
سلام
من یه دختر افغانی هستم تو ایران بزرگ شدم با یه پسر ایرانی دوستم و الانم پسره میخواد بیاد خواستگاریم خیلی هم همدیگه رو دوست داریم ولی من از داداشم و بابام خیلی میترسم تو رو خدا کمکم کنید تا بتونم اینا رو راضی کنم خانواده پسره همشون راضین فقط فک میکنم خواهرش راضی نیست من واقعا دوستش دارم و اونم همین طور ولی بخاطر خانوادم نمیتونم به عشقم برسم من یا باید واسه اون بشم یا واسه خاک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
سلام گلم من دوسال ازدواج کردم با پسر ایرانی ولی تا حالا دنبال شناسنامه نرفتم نمیدونم باید چی کار کنم میشه بهمون بگید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۳۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
به نظر بنده نژادپرستی هیچ فایده ای نداره .ایران و افغانستان نداره .
اصلن آدمایی که عاشق هم میشن مانعی نداره که باهم ازدواج نکنند .
خیلی از پسران کشور من افغانستان تو ایران بزرگ شدند چه اشکالی داره با دخترایه ایران ازدواج کنند .
خودمم عاشقه یه دختر ایرانی شدم.اون دختر خانوم هم منو دوست داره .
همین .
هرگز نمیرد دلی که زنده شد به عشق .
عشق ملیتو نژادو رنگ نمیشناسه و فقط برا زندگی عشق و دوس داستن و وفاداری مهمه .
Iran (Islamic Republic of)
ترانه
۱۲:۲۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
عشق مرزنمیشناسه!اماکسانی که باهویت افغانستانی وایرانی قصدازدواج دارن بایدتفاوت فرهنگ هادرنظربگیرن اکثرا،ایرانی هاماراپایین می بینن به دلیل مهاجربودنمون بایدبدونن راحت نیست توکشوری زندگی کنی که خودت سرنوشت وغربت روانتخاب نکردی باشی وبهت بهدچشم مهمان اجباری نگاه کنن وهرجابری صحبت ازافغانی بودنت باشه.شخصاخودم عاشق کشورمم فقط خانوادم نمیذارن برم به دلیل دختربودنم.به امیدروزی که برگردیم به کشورمون✋
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۴۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
اخذ تابعیت ایران و افغانستان, آمریکا
دوست دارم با یک خانم افغان آشنا بشم جهت ازدواج و برای مهاجرت به امریکا
Iran (Islamic Republic of)
Angel
۲۰:۳۸ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
منم میخواستم ولی خونوادم نذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
Raha
۱۳:۴۸ ۱۶ فروردين ۱۳۹۸
واقعا میخوای بری امریکا ؟ حالا چرا دختر افغان میخوای بگیری ?
Iran (Islamic Republic of)
Raha
۱۳:۵۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۸
سعی کن ی دختر تحصیلکرده روشن فکر پیدا کنی البته اگه واقعا میخوای ازدواج کنی و هر دختری رو بش پیشنهاد نده
Iran (Islamic Republic of)
عالیه
۱۱:۴۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
سلام من یک دختر ایرانی هستم .چند وقتیه بایک پسر افغانی در اینستاگرام آشنا شدم که خیلی به هم علاقه مند شدیم .عقایدمون یکی هست .البته شهر هام خیلی از هم فاصله دارن.من میترسم که باهاش ازدواج کنم بعدن بخاطر شناسنامه مشکل گیر کنیم.لطفا راهنماییم کنید
Netherlands
ناشناس
۰۲:۲۱ ۰۹ تير ۱۳۹۸
اشتباه نکن به افغانی نروبخدافردابدبخت میشی دوست داشتن واقعی نیست هوس
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۲۰:۳۵ ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
با من ازدواج کن ایرانی هستم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۱۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
به‌نظرمن‌دوست داشتن‌مهمه‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
من می تونم واسه زنم که اتباع هست مدارک بیگیرم
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۹:۵۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
من مادرام ایرانی پدر اهل افغانستان من دوتا زن ایرانی دارم زندگی خوبی دارم مشکلی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
shiragha
۲۳:۳۵ ۱۷ دی ۱۳۹۷
سلام مهم نیس مهم اینه بهم برسن آدم وقتی عاشق میشه دیونه میشه خودتون
خوب میدونین رسم دنیااینه مغرورنباش دریادل باش که دنیا۲روزه یاحق ♡♡♡
Iran (Islamic Republic of)
زندگی
۱۴:۴۲ ۱۱ دی ۱۳۹۷
من عاشقه یه پسر افغانی شدم که خیلی منو دوس داره منم اونو ایا به هم میرسیم طورو خدا بگین دارم دیوونه میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
من با یک پسره افغانی نامزد هستم فرقی نمی کنه که اون افغانی مهم دوست داشتن
Iran (Islamic Republic of)
Sara
۱۲:۵۵ ۰۷ آبان ۱۳۹۷
ارمین جان فقط دوست دارین یا عمقا هم راجبش فکر کردین ؟ اگه فقط یه احساس زود گذرهست،دیگران رو درگیرش نکنید ..چون قراره در زندگی واقعی راجبه حرفهاتون و رفتاراتون مسئولیتی بپذیرید...موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
Sara
۱۲:۵۵ ۰۷ آبان ۱۳۹۷
ارمین جان فقط دوست دارین یا عمقا هم راجبش فکر کردین ؟ اگه فقط یه احساس زود گذرهست،دیگران رو درگیرش نکنید ..چون قراره در زندگی واقعی راجبه حرفهاتون و رفتاراتون مسئولیتی بپذیرید...موفق باشید
Netherlands
دنیا..
۱۳:۲۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
عاقلانه تر و عمیق تر فکر کنیم بهتره اولویت هامونو از پول و قیافه تغییر بدیم..
Netherlands
دنیا..
۱۳:۲۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
عاقلانه تر و عمیق تر فکر کنیم بهتره اولویت هامونو از پول و قیافه تغییر بدیم..
Iran (Islamic Republic of)
Armin
۲۳:۱۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
سلام.
منم خیلی دوست دارم با یک دختر خانوم افغان ازدواج کنم اما نمیدونم کجا و چطوری
Germany
من هستم
۲۲:۵۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
من هستم
Germany
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
مطمعنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
واقعا جای تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۰۴ مهر ۱۳۹۷
والا همه چیزدست خداهست هرچی قسمت باشه همون میشه افغانی ایرانی نداره عزیزان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
مبارکشون باشه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۱:۳۰ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
سلام
بنده یه خانم افغانستانی هستم و با یه پسر تبریزی ازدواج کردم
هر دو هم وضع مالی مون خوبه
الان بعد گذشت یک سال بیشتر تفاوت ها رو احساس میکنم
اوایل فک میکردم عشق جدابگوی همه اختلافات فرهنگی هست ولی اینطور نیست
با اینکه از لحاظ فرهنگی و مالی و تحصیلات خانواده من خیلی سر تر و بهترن ولی احساس میکنم خانواده همسرم نگاه از بالا دارن به ما .
همسرم انسان خوبیه ولی این تفاوت ها واقعا ازار دهنده است چون من دوست ندارم از خانواده خودش جدا بشه و فاصله بگیره دوست دارم با اون ها رفت و امد کنیم اما رفتارهاشون برام ازار دهنده است
الان با این تجربه به دوستان پیشنهاد میکنم تا جای ممکن با هم زبان و هم فرهنگ ازدواج کنید
حتی ازدواج یه کرد و ترک هم سخته چه برسه از دو تا کشور .
Iran (Islamic Republic of)
Elmira
۱۶:۱۰ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
اخه چی بگم درسته ک هرکی با هم ملیتی خودش ازدواج کنه بهتره ولی دست کشیدن ازبعضی از دوس داشتن ها ادمو نابود میکنه مثلا یکی و بخای ولی چون میدونی بش نمیرسی مجبوری خودتو ی ادم بدردنخور جلوه بدی
Iran (Islamic Republic of)
مهستی
۲۰:۲۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۷
تمام اونایی که نوشتن ایرانی هستن و میخوان با افغانی عروسی کنن دروغه همشون افغانی ان اگه هم ایرانی بوده چندتا مورد محدود بوده..زود باور نباشین
Iran (Islamic Republic of)
ثریا
۱۶:۳۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۸
سلام خوبستید یه پسر افقانی گیر داده به من دوسش ندارم ولی اون منو دوست دارم ایا جور درمیاد افقانی با ایرانی ازدواج کند یا ن
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۹:۵۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
سلام من یه دختر ایرانیم ک عاشق پسر افغان شدم یسوال داشتم اگر این اقا پاسپورت نداشته باشه عقد انجام میگیره یا نه و چه راهکاری هست واسه حل این مسئله؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
چرا باید دروغ بگن . مهم اون عشق که بی نشون باشه.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۱۷ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
خواهر خانم بنده مدت ۳ سال با یک اقای افغان زندگی میکنه دو تا هم بچه دارن، هیچ مشکلی هم ندارن
Iran (Islamic Republic of)
نگين
۲۰:۵۲ ۲۸ مهر ۱۳۹۷
چجوري زندگي ميكنن مگه أقامت دارن اينجا
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۳:۳۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
واقعا مشکلی نیست؟ یعنی محدودیتهاشون چیه؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۰:۴۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
مشکل نداره چی افغانی چی ایرانی آرزو دارم خوشبخت باشن
Iran (Islamic Republic of)
غریبه آشنا
۰۳:۱۲ ۳۰ تير ۱۳۹۷
با سلام خدمت تمامی دوستان ، از نظر من ازدواج هر قومی با قوم و ملیت خودش موفق تر و آسون تر هستش، اختلاف فرهنگ در ازدواج باعث میشه آرامش زندگی انسان بهم بخوره و ازدواجی پر از تنش داشته باشن، هم ایرانی ها آفریده خدا هستن هم افغان ها، و در همه ملیت ها و اقوام خوب و بد وجود دارد ، اما ازدواج دو ملیتی شاید در اوایل به خاطری که نقش عشق پر رنگ تره اختلاف ها دیده نشه، اما به مرور زمان ک عشق کم رنگ میشه اختلاف ها باعث بحث و جنگ دعوا و در نهایت آرامش زندگی از بین میره، و مهم ترین چیز تو ازدواج آرامشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۹ تير ۱۳۹۷
باید اتباع افغانی به کشور خودش برگرددند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
اصلاّ این طور نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
چراجای شماراتنگ کردنندمن خودم ایرانی هستم باافغانی هیچ مشکلی ندارم شماهم بهتره کمی خوش فکرباشیداوناهاهم انسان هستند
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۵:۵۷ ۰۹ تير ۱۳۹۷
۴تا راه کار میزاشتین
Iran (Islamic Republic of)
ستاره
۱۳:۰۷ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
سلام من ی دختر افغانیم تحصیل کرده تو رشته روانشنای ب نظر من ربطی به ملیت نداره کسی رو که باهاش تفاهم داشتیدو اونم قبولتون داشت رو تو هر ملیتی پیدا کردید تردید نکنید ..برا همتون ارزوی موفقیت دارم
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۲۰:۳۹ ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
منو مخای ایرانی هستم منم دنبال ی دختر افغانم
Iran (Islamic Republic of)
فهیمه امینی
۱۶:۱۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
سلام به نظر من هر کی با کشور خودش ازدواج کنه بهتره منم یه افغانی ام و در ایران هم به دنیا اومدم هم بزرگ شدم
Iran (Islamic Republic of)
هیمن
۱۳:۰۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
سلام من آقایی ایرانی هستم که میخواهم با خانمی افغانی مقیم تهران ازدواج کنم ولی خانواده خانم رضایت ندارن و مانع ازدواجمون هستن میخواستم بدونم چ راهی برای ازدواج ما هست و آیا امکانش هست بدون رضایت خانواده خانم ازدواج کنیم لطفا راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۴۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
منم دوست دارم بایه دخترخوب افغان ازدواج کنم یه دخترافغانو دوست داشتم که دخترراضی بودامامتاسفانه خانواده اش ترسیدن ولش کنم قبول نکردن .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۴۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
منم دوست دارم بایه دخترخوب افغان ازدواج کنم یه دخترافغانو دوست داشتم که دخترراضی بودامامتاسفانه خانواده اش ترسیدن ولش کنم قبول نکردن .
Iran (Islamic Republic of)
سیروس
۲۱:۲۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
من خودم افغانیم ولی شناسنامه دارم یه زن ایرانی دارم یه زن افغانی وازهرکدومشون سه تابچــــــــــــــه دارم...وضع زندگیم عالیه وخداروشمرمیکنم وواسه برادرم یه دختر ایرانی مشهدی گرفتیم..به نطرمن عزدواج باایرانی خیلی اسونتر ازافغانیااست..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۰۲ آذر ۱۴۰۰
سلام. شرمنده مزاحمتون شدم. پیامتون رو خوندم خواستم ازتون سوال بپرسم اگه میشه لطفا راهنماییم کنید.من یه دختر ایرانی هستم ک عاشق یه پسر افغانی شدم. پسره هم تو کشور افغانستانه. اگه ماباهم ازدواج کنیم بهش شناسنامه ایرانی میدن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۵:۳۴ ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
یعنی چی آخه؟؟؟چرا ب افغانیا انقدربهامیدید....مگه پسر یادختر تومملکت خودمون کمه ک میرید عاشق افغانی جماعت میشید؟؟؟؟حداروشکر ک قانون کشورمون ب افغانی جماعت رونمیده.....جانممممم فدای ایران❤✌
Germany
زهرا
۱۲:۱۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
اتفاقا اونها خیلی باغیرت تر و باشعور تر از پسرای ایرانی هستن. امیدوارم که خدا مثل همیشه پشت و پناه ایران و اونا باشه.
Iran (Islamic Republic of)
انا
۱۶:۴۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
چقد سطح فرهنگ و تفکراتت پایینه دوست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
معلومه بدجور موندی که اینجوری به افغانی ها میتوپی
Iran (Islamic Republic of)
سام
۰۹:۱۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
ایولا
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۳:۲۵ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
تو کل دنیا هیچ چیزی با ارزش تر عشق نیست عشق دوطرفه حرف اولو میزنه
Bulgaria
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
واقا متاسفم ک توایران افغانی بودن جرمه انگار
خوشبخت بشین الهی
Iran (Islamic Republic of)
مهرسا
۱۶:۴۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
سلام من یه دختر ایرانی ام یه سالیه بایه پسر افغان اشناشدم از طریق اینترنت ولی نمیتونه برای دیدنم به شهرمون ییاد ولی گفته که بره دیدنم میاد نمیدونم این رابطه ادامه بدم یا نه واقعا توی دوراهیم کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
mohammad
۱۲:۴۰ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
بنظر من خوبه اگه بیاد بهتر میتونین آشنا بشین
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۳:۳۵ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
چون دختری بیشتر حواستو جمع کن
Iran (Islamic Republic of)
شکوفه
۰۸:۳۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
اخه ایرانی و افغانی رو چه بهم
کلی اختلاف دارن بعدشم بچه هاتون بدبخت میشن
انقدر راحت نگیرید این مسائلو
Germany
حمید
۰۶:۵۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
Gisoo
۲۳:۳۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام ۲سالی میشه باآقایی که اهل ایران هست آشناشدم بهم علاقه مندشدیم راجبشون بامشاورمشورت کردم که به این نتیجه رسیدم پایان بدم راجبه مشکلاتی که ممکنه سرراهمون باشه باهاش صحبت کردم دلم نمیخواست خودموبه خانوادش تحمیل کنم ویاروزی تحت فشارقراربگیرن وباهاشون خداحافظی کردم عصبی شدن فقط گفت مرگ من گردن توئه بعداشنیدم حالشون بهم خورده بردنشون بیمارستان جوطوری شدکه خیلی بهم ریختم ازشون عذرخواستم الان همه چی آرومترشده ۲۵ سالشونه رفتن خدمت سربازی بامادرشون صحبت کردن میخوادبیادخاستگاری ازخانوادم هراس دارم خیلی دلهردارم البته ازنظرایشون هیچ فاصله ای نداریم ومن بزرگش کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
هرکس یه نظری داره ولی نظر من اینه شما فرض کنید ایران افغان نبود حالا مثل شهر های دیگه باهم زندگی میکردند تمام
خوشبخت باشین
Iran (Islamic Republic of)
mohammad
۱۲:۴۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
ایول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
هرکس یه نظری داره ولی نظر من اینه شما فرض کنید ایران افغان نبود حالا مثل شهر های دیگه باهم زندگی میکردند تمام
خوشبخت باشین
United States of America
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
وااای اعصابم داغونه
United States of America
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
وااای اعصابم داغونه
United States of America
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
وااای اعصابم داغونه
۱۲۳
آخرین اخبار