شریعتی پل ارتباطی سنت با جهان مدرن

بیژن عبدالکریمی نویسنده و منتقد گفت: کتاب های شریعتی پل ارتباطی سنت و تاریخ با جهان مدرن بوده و شریعتی با عقل مدرن خود مسائل سنتی را تحلیل می کرد.

بیژن عبدالکریمی نویسنده و منتقد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به نوع دیدگاه شریعتی اظهار داشت: من با نگارش کتاب «شریعتی و تفکرات ما» می خواستم نشان دهم که هنوز شریعتی برای ما زنده است و با این که سالیان درازی از درگذشتش می گذرد هنوز حرف های زیادی برای گفتن دارد.

وی بیان کرد: شریعتی از معدود کسانی است که هم با سنت قدیم و تاریخی ارتباط برقرار کرده و هم با جهان مدرن این کار را انجام داده است.

این نویسنده و منتقد ادامه داد: در حال حاضر شخصیت‌های فعلی یا با جهان مدرن در ارتباط هستند و با سنت‌گرایی. و با جهان قدیم نمی‌توانند ارتباطی برقرار کنند ولی شریعتی با هر دو جهان به خوبی ارتباط برقرار می‌کرد.

عبدالکریمی با بیان قول شیخ نعمت الله ولی افزود: ما احتیاج به شیخ چند کتابه که چندین کتاب با موضوعات مختلف را به رشته تحریر درآورده، داریم و شریعتی نویسنده ای بود که در حوزه‌های مختلف کاری دارای آثار گوناگونی بود.

وی اضافه کرد: شریعتی فردی بود که هم کتاب سنتی خوانده و با عقل و مدرن آشنا بود و هم اینکه دارای اثر مدرن با عقل سنتی بود و این نویسنده بزرگ تفکر آینده است که در زمان خودش عقل مدرن و سنتی‌گرا را با یکدیگر تلفیق کرد.

وی در پایان گفت تازه‌ترین اثرم 264 صفحه است که متاسفانه هنوز مجوز چاپ نگرفته و اگر این اثر به وسیله خوانندگان مورد مطالعه قرار گیرد سبب بروز ایده‌های فراوانی می‌شود و همین امر باعث پیشرفت بیشتر در جامعه کنونی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.