جاسوس ها و ابزارهای مدرنشان+تصاویر

جاسوسی معمولاً یک جرم سازمان‌یافته و در عین حال فراملی می‌باشد چرا که در آن اطلاعات حیاتی یک کشور از طریق یک نظام سازمان‌یافته و منابع انسانی، نه ابزاری مثل ماهواره‌های اطلاعاتی کشورها، در اختیار کشور یا کشورهای دیگر قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گارو حقوق دان غربی در تعریف جاسوسی بیان می‌کند: جاسوسی عبارت است از جمع آوری وتملیک اطلاعات و تعلیمات اسناد قابل استفاده یک کشور خارجی بر ضد امنیت کشور خارجی دیگر. جاسوسی ممکن است که در سطح و اجتماعات کوچک تر نیز روی دهد. به عنوان مثال ممکن است بعضی از افراد اطلاعات خصوصی دیگران را بنا به انگیزه‌های مختلف جمع آوری کنند. هم چنین ممکن است بعضی از سایت ها و یا نرم‌افزارها اطلاعات خصوصی افراد را جمع اوری کنند.


ابزار مورد علاقه جاسوسان+تصاویر///در حال کار



عملیات شناسایی:

 به عملیات‌هایی گفته می‌شود که برای بدست اوردن اطلاعاتی از دشمن انجام می‌شود. این اطلاعات معمولاً سری هستند. این اطلاعات عبارت‌اند از مختصات جغرافیایی پایگاهای دشمن، تعداد نفرات و تعداد جنگ افزارها می‌باشد.

عملیات شناسایی به قدری در جنگ مهم است که قبل از هر عملیات، عملیات شناسایی لازم است.

عملیات شناسایی به وسیله جاسوسان، افسران دوره دیده این کار و امروزه توسط هواپیماها و ماهواره‌های جاسوسی انجام می‌شود و در عملیات‌های آبی توسط غواصان و زیر دریایی‌ها انجام می‌شود که معمولاً این زیردریایی‌ها رادار گریز هستند.

ابزار مورد علاقه جاسوسان+تصاویر///در حال کار

تعدادی از مراکز جاسوسی:

اشلون (به انگلیسی: ECHELON) نام یک شبکهٔ اطلاعاتی برای جمع‌آوری و تحلیل داده است که از جانب پنج کشور امضاکنندهٔ پیمان اوکاسا یا فایو آیز(استرالیا، کانادا، نیوزیلند، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا) و برخی متحدان آنها مثل کشور ژاپن اجرا می‌شود.

بر طبق اسنادی در پارلمان اروپا، اشلون برای نظارت بر ارتباطات نظامی و دیپلماتیک اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی و همپیمانانش در بلوک شرق در زمان جنگ سرد و اوایل ۱۹۶۰ میلادی پایه‌گذاری شده است. پارلمان اروپا در گزارش خود در مورد پروژهٔ اشلون که در سال ۲۰۰۱ میلادی منتشر شد نتیجه‌گیری می‌کند که بر پایهٔ اطلاعات موجود اشلون این توانایی را داشته است که تماس‌های تلفنی، دورنگارها، ایمیل‌ها و دیگر شدآمدهای جهانی داده‌ها که از طریق انتقال ماهواره‌ای، شبکه‌های تلفن عمومی، و مایکرویو جابجا می‌شده‌اند را رهگیری و محتوایشان را بازرسی کند.

اداره تحقیقات فدرال و یا پلیس فدرال آمریکا (به انگلیسی: Federal Bureau of Investigation) 

معروف به اف‌بی‌آی از نهادهای رسیدگی به جنایات و جرایم فدرال است که وابسته به وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا می باشد.

این اداره در ابتدا وظیفه تحقیق از وزارت دادگستری آمریکا را بر عهده داشت اما بعد از انتصاب جان ادگار هوور در سال ۱۹۲۴ به ریاست آن، به تدریج کنگره ایالات متحده آمریکا بر وظایف آن افزوده و از سال ۱۹۳۵ به بعد وظیفه رسیدگی های مربوط به قوانین فدرال و همجنین اقدام علیه امنیت داخلی آمریکا به این نهاد محول شد.

مقر فرماندهی اف‌بی‌آی در ساختمان ادگار هوور در شهر واشینگتن دی سی.

اف بی آی قسمتي از وزارت دادگستري آمريکاست که به واسطه ی دادستان تحت نظر دادستان کل فعاليت مي کند و ماموراني براي اجراي قوانين فدرال در دسترس قرار دهد( قسمت هاي 533 ، 534 ، سند 28 از مجموعه قوانين آمريکا ) . با این حال دادستان کل خودش قدرت مستقيم بر اف بی آی اعمال نمي کند ، که البته اين کار از وظايف بازرسي کل میباشد.
تا سال 2002 ، بازرس کل مي توانست از اف بی آی تحقيق و تفحص بکند که البته مشروط به اجازه دادستان کل بود ، اما به دنبال چندين رسوايي در سال 2001 ،از جمله آشکار شدن اين مورد که مامور رابرت هنسن اسرار ايالت متحده را براي 15 سال به شوروي مي فروخته است کنگره به بازرس کل قدرت بيشتري داد .رئيس جمهور است که مديریت کل اف بی ای را براي 10 سال ( يک دوره ) تعيين مي کند .
 چندين معاونت در پايين تر از مقام مدیر کل قرار دارد و يک مدير اجرايي هر يک از 11 قسمت اف بی آی را سرپرستي مي کند .
 اين بخشها به طور کلي منطبق بر جرائمي میباشد که اف بی آی مسئول رسيدگي به آن است . شماری از قسمت های اف بی آی بدین شرح است: بخش فناوری اطلاعات ، بخش ضد تروریسم.

ابزار مورد علاقه جاسوسان+تصاویر///در حال کار

ام آی ۵ (به انگلیسی: Military Intelligence, Section 5) 

نام سازمان جاسوسی انگلستان که حوزه فعالیت آن در داخل خاک بریتانیا است.

وظایف این سازمان عملیات ضد اطلاعات و عملیات‌های امنیتی در داخل انگلستان است.


ابزار مورد علاقه جاسوسان+تصاویر///در حال کار


سازمان اطلاعات و امنیت داخلی (شاباک) یا (شین بت) (در عبری: שב"כ) 

نام سازمان اطلاعات و امنیتی داخلی کشور اسرائیل است. جمع آوری اطلاعات مربوط به داخل مرزهای اسرائیل و مناطق خودمختار فلسطینی و همچنین خنثی سازی فعالیت‌های تروریستی از اقدامات این سازمان مخفی اعلام شده‌است. این سازمان در فعالیتهای خود جنبه مخفیانه کار کردن را رعایت مینماید.


سازمان اطلاعات و وظایف ویژه (موساد) (به عبری: המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים)

نام سازمان اطلاعاتی خارجی رژیم صهیونیستی است،که جمع‌آوری اطلاعات و خنثی‌سازی فعالیت‌های علیه اسراییل از اقدامات این سازمان مخفی‌است. این سازمان در فعالیتهای خود جنبه مخفیانه کار کردن را رعایت می‌نماید. در رابطه با زمینه‌های مختلفی که توسط این سازمان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، می‌توان از روابط مخفیانه‌ای که کمک زیادی به بستن پیمان‌های صلح بین اسرائیل و کشورهای مصر و اردن داشته‌است، قضیه اسرا و مفقودین، تکنولوژی، پژوهش و تحقیق نام برد.


این سازمان در اول آوریل سال ۱۹۵۱ تشکیل شد. موساد توسط نخست وزیر وقت اسرائیل، دایوید بن گورین تأسیس شد. او هدف آن را اینگونه اعلام کرد:


برای کشور ما که از ابتدای تأسیس تحت فشار دشمنانش قرار داشته‌است، اطلاعات به عنوان خط مقدم دفاع ضروری‌است و ما باید به خوبی بیاموزیم و بدانیم که در اطرافمان چه می‌گذرد.


رژیم صهیونیستی مأموریت گردآوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل اطلاعات وانجام عملیات مخفیانه ویژه در خارج از خاک اسرزمین های اشغالی را، به عهده موساد واگذار نموده‌است. گفتنی‌است که دفتر اصلی موساد در تل آویو است. این مؤسسه در برآوردهای اخیر دارای ۱۲۰۰ نفر کارمند دفتری می‌باشد.


ابزار مورد علاقه جاسوسان+تصاویر///در حال کار


تعدادی از ابزار جاسوسی مدرن

ابزار مورد علاقه جاسوسان+تصاویر///در حال کار


ابزار مورد علاقه جاسوسان+تصاویر///در حال کار


ابزار مورد علاقه جاسوسان+تصاویر///در حال کار


ابزار مورد علاقه جاسوسان+تصاویر///در حال کار


ابزار مورد علاقه جاسوسان+تصاویر///در حال کار


ابزار مورد علاقه جاسوسان+تصاویر///در حال کار


گزارش:چکاوه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۴
فقط اسکای فال!
آخرین اخبار