ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

انتشار کتاب «دوست من عنکبوت» در آمریکای لاتین

همزمان با اکران فیلم سینمایی «محمد رسول الله» در سینماهای ایران، کتاب «دوست من عنکبوت» به منظور معرفی سیمای پیامبر رحمت در آمریکای لاتین منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته‌ای که گذشت اتفاقات و رویدادهای ادبی در کشورمان رخ داد که به اختصار به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

مهمترین رویدادهای ادبی داخلی

*براساس نتیجه جلسه 538 هیئت خرید و انتخاب کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 326 کتاب جدید در فهرست خرید این وزارتخانه قرار گرفت که در این میان بیشینه خرید 1000 نسخه مربوط به «قرآن کریم» ترجمه حسین انصاریان و «نهج‌البلاغه» است. کمینه خرید هم 50 نسخه و مربوط به چندین عنوان کتاب است. 

*نمایشگاه کتاب چین بیست و دومین دوره خود را با حضور ایران آغاز کرد. حضور بیش از دوهزار ناشر داخلی و خارجی و همچنین حضور 82 کشور در این نمایشگاه از ویژگی‌های آن است. بیش از 300 عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف از ناشران مختلف ایران از سوی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این نمایشگاه آسیایی حضور دارد. 

*در حالی که بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب مسکو، 11 تا 15 شهریور در کشور روسیه برگزار می‌شود، ایران مهمان ویژه این نمایشگاه است. از همین رو و در این رابطه سید عباس صالحی فردا در جمع خبرنگاران حاضر خواهد شد و در رابطه با نحوه حضور ایران در این نمایشگاه توضیح می‌دهد. ایران در این نمایشگاه با شعار «ایران، مهد فرهنگ و تمدن» حضور خواهد داشت. 

*همزمان با هفته دولت و در راستای تحقق هدف کتابخانه ملی مبنی بر تسهیل عضویت نخبگان در کتابخانه ملی، اعضای دولت، مدیران ارشد و معاونان رئیس جمهور در این کتابخانه عضو شدند.

*همزمان با اکران فیلم «محمد رسول‌الله» به کارگردانی مجید مجیدی در سینماهای ایران، قرار است کتاب «دوست من عنکبوت» نوشته بابک صابری از سوی گروه کودک و نوجوان «فانوس دریایی» برای کودکان آمریکای لاتین منتشر شود.

*در مراسمی که به همت اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران برگزار شد، از دست‌اندرکاران نمایشگاه کتاب بیست و هشتم تهران تقدیر شد.

*نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، از پرداخت معوقات کارکنان کتابخانه ملی در صورت اثبات‌شدن این حق، از شهریورماه امسال خبر داد.

*در هفته‌ای که گذشت، استاد عبدالحسین حائری نسخه‌نویس، فهرست‌نگار، مصحح نسخ خطی، پژوهشگر و چهره ماندگار کشورمان درگذشت. 




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.