تولید 210 تن طلای سرخ در خراسان جنوبی و رضوی

عضو شورای ملی زعفران بیان کرد: سال گذشته حدود 210 تن طلای سرخ در دو استان خراسان جنوبی و رضوی تولید شد.

علی حسینی عضو هیئت رئیسه شورای ملی زعفران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تولید زعفران در کشور اظهار داشت: هر سال تا حدودی سطح زیر کشت زعفران با وجود بهره برداری مزارع جوان در کشور افزایش پیدا می‌کند که اگر امسال گرمای شدید مسبب افت میزان محصول نشود قطعا نسبت به سال گذشته افزایش تولید خواهیم داشت.

وی با اشاره به تولید زعفران در سال گذشته خاطر نشان کرد: سال گذشته حدود 210 تن طلای سرخ در دو استان خراسان جنوبی و رضوی تولید شد.

حسینی در خصوص صادرات زعفران خاطر نشان کرد: صادرات طلای سرخ بعد از برداشته شدن اخذ عوارض از صادر کنندگان افزایش داشته که در ماه‌های اخیر به دلیل گرانی بی حد و مرز و زعفران که دلالان در بازار بوجود آوردند با کاهش صادرات مواجه شده‌ایم که امیدوارم با ثبات بازار در ماه‌های آینده این میزان جبران شود.

عضو شورای ملی زعفران تصریح کرد: بزرگترین خریداران زعفران کشور امارات، اسپانیا، چین و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا هستند.

وی در ادامه یادآور شد: قیمت زعفران در حال حاضر بین 6 الی 7 میلیون تومان است که تا حدودی قیمت‌ها به کیفیت زعفران بستگی دارد و از سویی باید قیمت‌ها قابل رقابت در بازارهای دنیا باشد زیرا افزایش افسار گسیخته‌ی قیمت‌ها مسبب از دست دادن بازارهای جهانی  خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار