اغلب آسیب دیدگی‌های ناگهانی دردناک ناشی از بد نشستن است

اغلب آسیب دیدگی‌های ناگهانی دردناک در ناحیه مفاصل، ناشی از بد نشستن در شرایط گوناگون است.

محمدرضا درستکار، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر مفصل بدون هیچ صدمه یا علتی دچار درد یا تورم شود، در آن صورت فرد ممکن است دچار التهاب مفصل شده باشد.

وی با بیان این که التهاب مفصل ناشی از عواملی  نظیر روماتیسم است، اظهار داشت: البته این موضوع چندان شایع نیست و التهابات مفصل در بسیاری از موارد ناشی از عوامل غیر روماتیسمی است.

درستکار افزود: در روماتیسم مشکل از غضروف شروع نمی‌شود، بلکه مفصل ملتهب شده و از آن مواد مضری ترشح می‌شود که در نهایت می‌تواند ساختمان مفصل را تغییر دهد.

وی گفت: غضروف، تاندون‌ها و زردپی در روماتیسم صدمه می‌بیند و فرد ممکن است تا سال‌ها درگیر بیماری‌ و عوارض شدید آن شود.

درستکار با اشاره به این که نحوه نشستن افراد جامعه مناسب نیست، تاکید کرد: اغلب آسیب دیدگی‌های ناگهانی دردناک در ناحیه مفاصل، ناشی از بد نشستن در شرایط گوناگون است و در این گونه موارد مفصل بدون هیچ صدمه یا علتی، ممکن است دچار درد شدید، تورم و التهاب شود.

وی یادآور شد: بد نشستن در مقابل تلویزیون، بد نشستن هنگام شنیدن یک سخنرانی و بد نشستن پشت میز، از مهمترین مصادیق بد نشستن است که می‌تواند موجب درد ناگهانی و دردناک مفصل شود.

درستکار با بیان این که علاوه بر موضوع فوق نشستن‌های طولانی مدت برای مفاصل و استخوان‌های بدن مضر است، خاطر نشان کرد: انجام حرکات ورزشی و نرمشی و گرم نگه‌ داشتن مفصل پس از هر نیم ساعت نشستن، دو اقدام بسیار مهم جهت پیشگیری از بروز آسیب مفاصل به ویژه درد، تورم و التهاب مفصل است.

انتهای پیام/



برچسب ها: بدنشستن ، روماتیسم ، مفصل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار