اوباما: تعهدی که ما در برابر اسرائیل داریم تعهدی مقدس است

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه نبود زیرساخت هسته ای در ایران، قابل قبول نیست؛ اعلام کرد: تعهد آمریکا به اسرائیل، مقدس است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا با شرکت در نشست پرسش و پاسخ سازمان های یهودی آمریکای شمالی درباره برنامه هسته ای ایران مدعی شد: در هیچ برهه ای در خصوص بکارگیری گزینه نظامی جهت حمایت از همپیمانان آمریکا تردید نکرده ام.

باراک اوباما در ادامه مدعی شد: هنگامی که من به ریاست جمهوری رسیدم یک رشته تعهدات و وعده ها به ملت آمریکا دادم. یکی از وعده های من این بود که ایران به سلاح هسته ای دست پیدا نمی کند. تعهد دیگر من این بود که من از روابط مستحکم میان آمریکا و اسرائیل محافظت و امنیت اسرائیل را تامین کنم.

وی افزود: من در هیچ برهه ای در اینکه برای حمایت از آمریکا و همپیمانان آمریکا در تمام نقاط جهان از گزینه نظامی استفاده کنم تردید نکرده ام. با این حال همیشه تلاش کرده ام و می کنم که به روش های دیپلماتیک متوسل شوم.

باراک اوباما مدعی شد: با توافقی که در زمینه هسته ای با ایران منعقد شد، من به تمام وعده های خود و در راس آن ها جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای عمل کردم.

وی گفت: چنانچه ایران توافق هسته ای را نقض کند ما دوباره این کشور را مورد تحریم قرار می دهیم.
باراک اوباما در ادمه ادعا کرد: به خاطر محدودیت های شدیدی که به ایران تحمیل کرده ایم و ایران این محدودیت ها را پذیرفته است اکثر جامعه جهانی این توافق را مورد پذیرش قرار داده است، طی پانزده سال آینده می توانیم به طور مستمر برنامه هسته ای ایران را تحت نظارت قرار دهیم.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: اسرائیل همپیمان راهبردی ماست و ما با یکدیگر همکاری کرده تا جلوی تهدیدها علیه اسرائیل را بگیریم از جمله اینکه تلاش می کنیم مانع ارسال سلاح از سوی ایران به حزب الله شویم.ما در برنامه ایجاد سامانه سپر آهنین که جان بسیاری از اسرائیلی ها را نجات داد همکاری کردیم.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: ما و اسرائیل در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای منافع مشترک داریم، تعهدی که ما در برابر اسرائیل داریم، تعهدی مقدس است؛ خواه حزب دموکرات سر کار باشد یا جمهوری خواه.

باراک اوباما گفت: چنانچه ایران مفاد توافق هسته ای را نقض کند تحریم های شدیدی علیه این کشور اعمال می کنیم.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: این که ایران هیچ زیرساخت هسته ای نداشته باشد واقعیتی است که قابل دستیابی نیست.

اوباما در ادامه اظهارات بی اساس خود در نشست مذکور، گفت: من می دانم بهترین حالت این است که ایران هیچ زیرساخت هسته ای نداشته باشد و این تنها تضمینی است که ایران هیچ وقت سلاح هسته ای نداشته باشد مگر این که از کره شمالی بخرد.
وی افزود: متاسفانه این واقعیتی است که قابل دستیابی نیست. کسانی که می گویند می خواهند توافق بهتری داشته باشند؛ علاوه براین که می خواهند ایران سلاح هسته ای نداشته باشد بلکه می گویند ایران هیچ برنامه هسته ای حتی صلح آمیز نداشته باشد. مشکل این است که حتی ایرانی هایی که با این نظام مخالف هستند، معتقدند ایران باید حق برنامه صلح آمیز هسته ای را داشته باشد.

وی گفت: همه جامعه جهانی نه فقط روسیه و چین، معتقدند براساس معاهده منع گسترش شما می توانید برنامه صلح آمیز هسته ای داشته باشید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار