انتصاب فرستاده ای ویژه برای پیگیری شرایط گروگانهای آمریکایی

باراک اوباما اولین فرستاده ویژه خود را برای پیگیری امور گروگانهای آمریکایی در کشورهای دیگر تعیین کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه،  اوباما روز جمعه فرستاده ای ویژه را برای پیگیری بازگرداندن اتباع آمریکایی که در کشورهای دیگر به گروگان گرفته شده‌اند تعیین کرد.

این اقدام بعد از بالاگرفتن انتقادات از پاسخ دولت این کشور به ربوده‌شدن و قتل چند آمریکایی در سوریه صورت گرفت.

بر اساس تصمیم باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، "جیم اوبراین،" دیپلمات ارشد آمریکایی به عنوان نخستین فرستاده رئیس‌جمهور در امور گروگان‌ها منصوب شد. وی در نقشی هماهنگ‌کننده با وزارت خارجه این کشور فعالیت خواهد کرد.

یک سال پیش، "جیمز فولی" و "استیون ساتلوف" دو خبر‌نگار آمریکایی توسط گروه تروریستی داعش به قتل رسیدند. از آن زمان درباره نحوه تعامل دولت آمریکا با این مسئله بحث‌های فراوانی در محافل سیاسی این کشور جریان داشته است.

جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت: "اوبراین یک هدف اصلی خواهد داشت و آن استفاده از دیپلماسی برای بازگرداندن آمریکایی‌هایی است که در خارج از این کشور به گروگان گرفته شده‌اند. "
وی افزود: "به همین منظور، اوبراین در تماس نزدیک با خانواده گروگان‌های آمریکایی خواهد بود و به منظور حمایت از گروگان‌ها، با مقامات خارجی دیدار خواهد کرد." کری خاطر نشان کرد:" اوبراین همچنین درباره مسایل گروگان‌ها با گروهی مرکب از دیپلمات‌ها، جاسوسان سیا و عوامل اف‌بی‌آی جلسه خواهد داشت."

این گروه به «حلقه جوش گروگان‌ها» موسوم است. اوبراین پیشتر به عنوان فرستاده رئیس‌جمهور در منطقه بالکان فعالیت کرده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار