نمایش معضلات کودکان در «مترسک خودت باش»

نمایش «مترسک خودت باش» ترس از تنهایی یکی از معضلات کودکان را نشان می‌دهد.

نمایش معضلات کودکان در «مترسک خودت باش»امیر مشهدی عباس کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با توجه به استقبال از نمایش «مترسک خودت باش» در خصوص علت آن گفت: بیان یکی از معضلات و دغدغه‌های کودکان و نوجوانان و خانواده‌ آن‌ها یعنی ترس از تنهایی به صورت غیر مستقیم و در قالب یک نمایش فانتزی یکی از دلایل استقبال از این اثر است.

وی ادامه داد: فانتزی یکی از ارکان مهم آثار کودکان و نوجوان است که باعث ارتقا میزان جذابیت در اثر می‌شود و ما سعی کردیم فانتزی موجود در این نمایش را در طراحی صحنه، داستان، عروسک‌گردانی و بازیگری به صورت حساب شده پر رنگ نشان دهیم.

مشهدی عباس در خصوص طراحی صحنه این نمایش موزیکال و عروسکی اظهار داشت: طراحی صحنه در عین سادگی تلفیقی از فضای دو بعدی و سه بعدی است و ما نیز به غیر از اجرا در سالن‌های نمایشی به کمک یک تریلی که صحنه ما روی آن شکل می‌گیرد اجرا نمایش خود را به میادین و خیابان‌ها نیز کشانده‌ایم.

کارگردان «غولاقو» در خصوص وضعیت تئاتر کودک و نوجوان بیان کرد: شرایط تئاتر کودک و نوجوان نسبت به دو سال پیش بسیار بهتر شده اما در قیاس با تئاتر در اصطلاح بزرگسال به آن کم لطفی شده است در صورتی که میزان مخاطبان نمایش‌های کودک و نوجوان بیشتر بوده و حتی آثار ایرانی به روی صحنه رفته در خارج از کشور هم مخاطبان بسیاری را خود می‌کنند.

وی در مورد اهمیت به تئاتر کودک و نوجوان گفت: نمایش آثار با کیفیت کودک و نوجوان سبب ارتقا سطح سلیقه و آگاهی کودکان می‌شود و در نهایت در سنین بزرگسالی هر اثری نمی‌تواند آن‌ها را راضی نگه دارد امیدوارم در آینده شاهد توجه و حمایت بیشتری از سوی دولت باشیم.

گفتنی است نمایش «مترسک خودت باش» پس از بازگشت از استان گلستان از 10 شهریور در پردیس کوروش به روی صحنه می‌رود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.