اعلام حمایت رئیس جامعه سیاهپوستان کنگره آمریکا از توافق هسته‌ای

رئیس جامعه سیاه پوستان در کنگره آمریکا اعلام کرد به توافق هسته‌ای ایران رای مثبت خواهد داد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، "جِی کِی باتِرفیلد،" رئیس جامعه سیاه پوستان در کنگره آمریکا، روز جمعه گفت از توافق بین المللی هسته‌ای حمایت می‌کند.

باترفیلد تازه ترین فرد از قانونگذاران دموکرات است که این هفته اعلام خواهند کرد در حمایت از توافق هسته ای با ایران رای خواهند داد.

باترفیلد در بیانیه ای اعلام کرد :« زمانی که اعضای مجلس نمایندگان ماه سپتامبر ( شهریور) از تعطیلات تابستانی برگردند ، من در حمایت از توافق با ایران رای خواهم داد و در صورت ضرورت ، در حمایت از وتوی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مورد قانونی رای خواهم داد که موجب شکست این توافق مهم می شود. من معتقدم این توافق تنها گزینه معتبر موجود برای مانع شدن از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.»

حمایت باترفیلد کمک می کند اعضای بیشتری از جامعه سیاه پوستان در کنگره آمریکا از توافق هسته ای که دولت اوباما در مورد آن مذاکره کرده است حمایت کنند.

جامعه سیاه پوستان در کنگره آمریکا کمتر از پنجاه عضو دارد و ثابت کرده است ائتلافی مهم برای پیشبرد اولویت های قانونگذاری اوباما نظیر طرح تجاری محسوب می شود که پیشتر در تابستان امسال مطرح بود. 

بسیاری از اعضای این گروه در زمان سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در کنگره در خصوص مذاکرات توافق هسته ای ایران، حضور پیدا نکردند. این قانونگذاران با این اقدام خود قصد داشتند همبستگی خود را با اوباما اعلام کنند.

براساس بررسی پایگاه اینترنتی هیل ، از 188 نماینده دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا ، 77 نفر گفته اند در رای گیری ماه سپتامبر از توافق هسته‌ای ایران حمایت می کنند.

اوباما حتی اگر تا 43 رای از دموکرات های مجلس نمایندگان را بدست نیاورد، حق وتوی خود را حفظ می کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار