اردبیل؛

فعالیت یک هزار و 812 تعاونی در استان اردبیل

رئیس اتاق تعاون استان اردبیل گفت: در حال حاضر در سطح استان اردبیل ۱۸۱۲ تعاونی فعال وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان  از اردبیل؛ صمد نورافکن افزود: خوشبختانه جایگاه شرکت‌های تعاونی در ایجاد اشتغال بر هیچ‌کس پوشیده نیست و در قوانین کشور نیز بخش تعاون اصول مهم و حائز اهمیتی داشته است.

وی گفت: تعاونی‌ها در استان اردبیل، از وضعیت مناسبی برخوردار هستند به‌طوری‌که 1812 تعاونی فعال و ده اتحادیه فعال با عضویت 764 هزار و 480 نفر بزرگ‌ترین تشکل اقتصادی در استان اردبیل است.

نورافکن تصریح کرد: 85 درصد مراکز بهداشتی و درمانی در استان اردبیل به شکل تعاونی اداره می‌شود و نیز در حوزه کشاورزی تولید بذر سیب‌زمینی و ذرت در منطقه مغان نیز به‌صورت تعاونی به انجام می‌رسد.

وی بیان کرد: استان اردبیل در صنعت گردشگری نیز در بخش تعاونی فعال است به‌طوری‌که در حال حاضر 15 تعاونی هتلداری در صنعت گردشگری با 439 اتاق و 1472 تخت به مسافران و گردشگران ارائه خدمات می‌کنند که امیدواریم موجب رونق صنعت گردشگری در اردبیل شود.

رئیس اتاق تعاون استان اردبیل گفت: وجود رقابت ناسالم، بی‌توجهی به اجرای سند بخش تعاون و عدم استفاده از ظرفیت‌های رسانه ملی برای ترویج تعاون از مشکلات حوزه تعاون در استان اردبیل است که امیدواریم این مشکلات با توجه مسئولان به‌ویژه وزیر تعاون در استان اردبیل برطرف شود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.