فیلم «محمد رسول الله» رادیکال‌های یهودی را نیز به سکوت واداشت

اولین نمایش جهانی این فیلم در افتتاحیه جشنواره مونترال با استقبال خیلی خوب و شکوهمند برگزار شد، حتی پیش‌بینی می‌َشد گروه‌های رادیکال یهودی به بحث بپردازند که این مورد هم شاهد نبودیم.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مجید مجیدی در اولین مصاحبه‌اش پس از اولین اکران جهانی «محمد رسول‌الله» با سایت اختصاصی این فیلم گفت: اولین نمایش جهانی این فیلم در افتتاحیه جشنواره مونترال با استقبال خیلی خوب و شکوهمند برگزار شد. برای نمایش اول با اینکه بلیت‌ها تمام شده بود اما صف طولانی متقاضیان تشکیل شد که البته برای آن جمعیت، اکران مجدد در آن روز میسر نبود.

وی با اشاره به اظهارات رئیس جشنواره مونترال بیان کرد: رئیس این فستیوال شور و هیجان خاصی داشت و حتی اعلام کرد اکران «محمد رسول‌الله» باعث افتخار این جشنواره است این شور و حرارت رئیس جشنواره برایم جالب بود.

مجیدی عنوان کرد: در کنفرانس خبری پس از نمایش فیلم، موضوعاتی مطرح شد که اولین بحث این بود که گروه‌های قطری قرار بود با همکاری هالیوود چند فیلم درباره پیامبر (ص) بسازند اما پس از اکران و تماشای این فیلم اعلام کردند که می‌خواهند با همکاری سینمای ایران و با استفاده از لوکیشن‌ این فیلم پروژه را تولید کنند. آنها به بازدید از لوکیشن‌ و ساخت فیلم در آن تمایل و علاقه نشان دادند.

وی تصریح کرد: نکته‌ی جالب، این بود که منتقدان از فیلم راضی بودند و استقبال خوبی از آن کردند آنها این پروژه را حرفه‌ای دانستند و هیجاناتشان پس از تماشای فیلم برایم جالب بود. منتقدان معتقد بودند که این فیلم در عرصه جهانی به یک اثر مطرح تبدیل می‌شود.

کارگردان «محمد رسول‌الله» با بیان این مطلب ادامه داد: در این کنفرانس خبری اعلام شد که قرائت این فیلم از اسلام با نگاه و روایات دیگر متفاوت بود و دریچه‌ای نو از زندگی پیامبر (ص) و اسلام را به روی مردم و مسلمانان جهان و اسلام گشوده است. حتی منتقدان مشتاق بودند بدانند سری بعدی فیلم چه زمانی ساخته می‌شود. چون اعتقاد دارند چنین فیلمی باعث می‌َشود مردم جهان و مسلمانان بیشتر با اسلام و پیامبر (ص) آشنا شوند.

این کارگردان سینما همچنین بیان کرد: نکته‌ای که بار منفی داشته باشد در این استقبال و اکران ندیدیم. حتی پیش‌بینی می‌َشد گروه‌های رادیکال یهودی به بحث بپردازند که این مورد هم شاهد نبودیم.

مجیدی با اشاره به اینکه یکی از بحث‌های مطرح شده در خصوص همکاری عوامل ایرانی و خارجی بود،‌گفت: زبان مشترک سینما موجب شد که همکاری و هماهنگی انجام شود برای منتقدان جالب بود که این هماهنگی چگونه ایجاد شده و اینکه شهرک و لوکیشن در چه بازه زمانی ساخته شد. آنها معتقد بودند چنین پروژه‌ای باید بسیار بالاتر از مبلغی که اعلام شده هزینه برده باشد اما با بررسی بیشتر تعجب کردند که پروژه عظیم «محمد رسول‌الله» یک سوم فیلم ریدلی اسکات هزینه صرف شده است. آنها این فیلم را عظیم و تاثیرگذار توصیف کردند.

وی با اشاره به موضوع بازتاب «محمد رسول الله» در عرصه جهانی گفت: یکی از سوالات مطرح شده از این کنفرانس این بود که پیش‌بینی ما از بازتاب جهانی فیلم چیست، چون برخی از اعراب با اکران چنین فیلمی مخالفند. ما هم پاسخ دادیم که قرائت‌هایی که از اسلام می‌شود متفاوت است آنها بدون تماشای این فیلم راجع به آن حکم و فتوا می‌دهند. گروه‌های رادیکالی با قرائت‌های خشن از اسلامی می‌خواهند این دین را اینگونه نشان دهند و معرفی کنند که البته که قرائت‌های آنها قرابتی با اسلامی واقعی ندارد.

مجیدی اظهار داشت: از خبرگزاری ‌c.n.n و b.c.c و الجزیره و ... تقاضاهای زیادی برای مصاحبه با عوامل فیلم مطرح شده است. سیل خبرنگاران پس از اکران اول سرازیر شد و استقبال مردم هم بسیار خوب بوده است به طوری که برای اکران دوم از سه روز قبل تمام بلیت‌های فروخته شده است.

وی افزود: روز یکشنبه یک نمایش در دانشگاه مک گیل خواهیم داشت که جمعیت زیادی از ایرانی و غیر ایرانی از سراسر کانادا به سوی محل اکران سرازیر شده‌اند.

مجیدی با اشاره به شعارهای گروه‌های افراطی برعلیه فیلم گفت: گروه افراطی که منتسب به جریان‌های سیاسی منحط هستند شعارهایی علیه من و فیلم می‌دادند. خیلی جالب بود که حتی نسبت به یک اثر فرهنگی هنری واکنش نشان می‌دهند. البته جمعیت کمی بودند و نمایش فیلم را محکوم می‌کردند آنها اعتراض داشتند که چرا مونترال باید یک فیلم اسلامی را اکران کند و به این طریق باعث تبلیغ اسلام شود. آنها اسلام را دینی می‌دانند که طول سال‌ها نگاه متحجرانه داشته است.

وی ادامه داد: متاسفانه نسبت دادن واژه ایرانی به این‌ها برای من که یک ایرانی هستم، زشت است. باید بگویم که هر پدیده‌ای می‌تواند شکل سیاسی به خود اختصاص دهد اما در مورد فیلم پیامبر (ص) نمی‌توان چنین نسبتی داد. آیا این حرکات همسو با جریان اسلام‌هراسی نیست؟ در طول مدت اعتراض با خودم می‌گفتم که ای کاش بجای داد و بیداد می‌آمدند و فیلم را می‌دیدند و بعد راجع به آن بحث می‌کردند.

مجیدی با ابراز خرسندی از واکنش مردم در این فستیوال گفت: مردم با عوامل فیلم صحبت می‌کردند و عکس می‌گرفتند و شور و هیجان خود را نشان می‌دادند. مردم ایرانی مقیم کانادا و همچنین کانادایی‌ها آنقدر شوق و هیجان داشتند که ایستاده فیلم را تماشا می‌کردند.

کارگردان «محمد رسول‌الله» عنوان کرد: از طرف کشورهای دیگر هم تقاضا برای اکران این فیلم در سینماها مطرح شده است که پیگیری این بخش به حوزه بین‌الملل فیلم سپرده شده است. امیدواریم استقبال در روزهای آینده بیشتر شود.

مجیدی با ابراز امیدواری از نمایش عمومی «محمدرسول‌الله» در جهان گفت: واکنش و استقبال با شکوه از فیلم «محمدرسول‌الله» نشان می‌دهد که یک اثر معنوی که به فطرت انسان نزدیک است تا چه حد می‌تواند با مخاطبان ارتباط برقرار کند. امیدواریم این فیلم با نمایش جهانی بتواند گوشه‌هایی از اسلام را در زندگی پیامبر (ص) به جهانیان معرفی کند.

وی در پایان بیان کرد: تماشای حال و هوای مردم پس از تماشای فیلم جالب بود حالت معنوی و برق چشمان آن‌ها از برکات وجودی پیامبر (ص) است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
بسیار زیبا بود.
Iran (Islamic Republic of)
بخشی
۲۱:۰۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
خسته نباشی آقای مجیدی
Iran (Islamic Republic of)
سلدوز
۱۶:۱۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
خیلی دلم میخاد فیلمش رو ببینم
Iran (Islamic Republic of)
مقدم
۱۶:۰۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
سلام -ان چنان زيبا ست نام حضرت محمد (ص) و محبتي كه در دلهاي ما دارد كه هر گونه خبر رساني از اين فيلم ما را به وجد مي اورد لحظه شماري مي كنم براي ديدن اين فيلم
آخرین اخبار