قالیباف در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

تکذیب توافق ساخت ساختمان های بیش از 12 طبقه

شهردار تهران گفت: اعضای شورای عالی شهرسازی با شهرداری تهران در خصوص ساخت برج های بیش از 12 طبقه توافقی نکرده و من این موضوع را تکذیب می کنم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر قالیباف در حاشیه مراسم افتتاحیه پنجمین مجمع شهرداران آسیایی با بیان اینکه در دو جلسه آینده ضوابط بلند مرتبه سازی نهایی به تصویب می رسد اظهار کرد: اعضای شورای عالی شهرسازی با شهرداری تهران در خصوص ساخت برج های بیش از 12 طبقه توافقی نکرده و من این موضوع را تکذیب می کنم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری پنجمین نشست مجمع شهرداران آسیایی که به میزبانی تهران برگزار می شود، افزود: در این نشست دو موضوع ترافیک و حمل و نقل و همچنین اقتصاد شهری با تاکید بر گردشگری مورد توجه است.

قالیباف با اشاره به برگزاری اولین نشست مجمع شهرداران آسیایی در هفت سال گذشته، یادآور شد: این مجمع به پیشنهاد تهران و سایر کشورها برگزار شده و افتخار می‌کنیم که بعد از 4 دوره، پنجمین آن در ایران برگزار می‌شود.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه دبیرخانه دائمی و مرکزی مجمع شهرداران در تهران است، گفت: ریاست دوره‌ای اجلاس با شهردار هایکو است.

وی با بیان اینکه نشست هیات اجرایی دو موضوع مهم ترافیک و حمل و نقل و همچنین اقتصاد شهری با تاکید بر گردشگری را مورد توجه قرار داده است، تصریح کرد: در کنار این اجلاس، بحث مربوط به uclg که بخش منطقه‌ای غرب آسیا است، با مسئولیت تهران برگزار می‌شود.

قالیباف با اشاره به افتتاحیه مجمع شهرداران آسیایی در تهران و اختتامیه آن در شهر قزوین است یادآور شد: به این منظور اختتامیه را در شهر قزوین برگزار می‌کنیم که قزوین عضو شهرهای آسیایی و با شهر هایکو خواهر خاندگی دارد.

شهردار تهران اضافه کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در نشست مجمع شهرداران آسیایی رخ می‌دهد تبادل نظر و انتقال تجربیات بین شهرها است چرا که در آسیا همه شهرها  با فرهنگ مشترک و مشکلات شبیه به هم مانند آسیب‌های اجتماعی، ترافیک، جمعیت، حاشیه نشینی، بافت‌های فرسوده و کودکان کار است که زمینه‌های و شناسایی ظرفیت‌ها برای تبادل نظر و  سرمایه گذاری فراهم می‌کند.

وی با اشاره به سفر خود به چین افزود: تاسیس کارخانه زباله سوز با همکاری چین اولین اقدامی بود که بعد از سفر به چین در تهران انجام شد.

قالیباف با توجه به  شرایط بین المللی که که برای جذب توریست در کشور فراهم شده است تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما شهرداری‌ها از قدرت لازم برای جذب توریست برخوردار نیستند مخصوصا شهرهایی که نوع  سیستم‌های آنها غیر متمرکز است.

شهردار تهران با بیان اینکه سیر توریست به تهران روانه شده است تاکید کرد: امیدواریم شهرداری بتواند نقش تاثیرگذاری  برای جذب توریست ایفا کند.

وی در ادامه با اشاره به سوالی مبنی بر اینکه سال گذشته اعضای شورای عالی شهرسازی با شهرداری تهران در خصوص ساخت برج‌های بیش از 12 طبقه توافقی انجام داده و امضاهای طلایی از طریق اشخاص حقیقی و حقوقی گرفت می‌شود یاداور شد: من تکذیب می‌کنم ما طرح جامع داریم.

قالیباف اضافه کرد: یک شخص مکلف کرده کمیسیون ماده 5 شهرسازی  دارد و ضوابط و قوانین که باید به تصویب برساند.

شهردار تهران  تاکید کرد: ضوابطی که در کمیسیون ماده 5 به تصویب می‌رسد عین قانون است و این کمیسیون 7عضو دارد و شهرداری تنها  یک رای در آن دارد و 6 عضو دیگر سایر نهادها و وزارت‌خانه‌ها از جمله راه و شهرسازی است.

وی با تاکید بر اینکه کمتر از یک یا دو جلسه  دیگر ضوابط بلند مرتبه سازی نهایی و به تصویب می‌رسد گفت: توافقی در خصوص ساختمان‌های 12 طبقه انجام شده این بوده که  شهرداری‌های منطقه براساس طرح تفضیلی حق  صدور مجوز را ندارند مگر اینکه مجوز به کمیسیون ماده 5 برود و در آنجا مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار