ایستگاه مترو چهارراه ولیعصر (عج)، ميزبان موزه علوم و فناوری

معاون فرهنگي اجتماعي شركت بهره برداري مترو تهران گفت : پنجمين نمايشگاه فرهنگي زيرگذر وليعصر(عج)در شهر ناب زيزميني با موضوع علوم و فنون با همكاري موزه علوم و فناوري در حال برگزاري است.

محمد صائبي در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افزود: موزه‌ی علوم و فناوری از پنجم شهریورماه در محوطه‌ی زير گذرچهار راه ولیعصر (عج)برپاست تا مردم را در جریان دانش ایران زمین و فناوری‌های روز جهان قرار دهند. 

وي تصريح كرد: این موزه تا 15 شهریورماه در این محل فعال است و راهنمایان آن توضیحات لازم را درباره‌ هر یک از ابزارهای علمی که بیشترشان ریشه در دانش ایران زمین دارند، ارائه می‌دهند. 

صائبي با اشاره به اينكه محل اصلی موزه‌ی علوم و فناوری در ساختمان قدیمی کتابخانه‌ی ملی در خیابان سی‌تیر واقع شده، اما بازدیدکنندگان زیادی سراغ این موزه متفاوت نمی‌روند، اظهار كرد: موزه علوم و فناوری فرصت آشنایی و تماس با اشیاء و ابزارهای علمی را برای انجام آزمایش در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. گالری‌های این موزه شامل "ابزارهای جراحی"، "علم"، "علوم و فناوری‌های ایرانی و اسلامی"، "مورس تا موبایل" و "انرژی‌های نو" است. 

وي گفت: نمایشگاه سیار این موزه به فضای شهری و یکی از پرترددترین ایستگاه‌های متروی شهری آورده شده تا مردم از نزدیک با داشته‌های آن آشنا شوند. 

معاون فرهنگي و اجتماعي شركت بهره برداري مترو تهران، تصريح كرد: در شهر تهران بحث هاي علمي و آزمايشگاهي تا حدودي ناشناخته است لذا مترو به دليل جابه جايي روزانه 5/2 ميليون مسافر فضاي مناسبي براي آ:شنايي بيشتر شهروندان با اين مسائل است.
وي خاطرنشان كرد: شهروندان تهراني براي آشنايي بيشتر با دستاوردهاي هاي علمي، فناوري و انجام آزمايشات عيني مي توانند از ساعت 9 الي 21 در محل زيرگذر وليعصر(عج) حضور بهم رسانند.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار