ادعای واکر: در صورت پیروزی در انتخابات آمریکا توافق با ایران را باطل می‌کنم

یکی از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا گفت کنگره باید توافق هسته‌ای ایران را رد و تحریم‌ها را از نو برقرار کند.

ادعای واکر: در صورت پیروزی در انتخابات آمریکا توافق با ایران را باطل می‌کنم
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، اسکات واکر در گفتگو با این شبکه اعلام کرد؛ اگر رئیس جمهور آمریکا شود همان روز نخست توافق هسته ای ایران را کنار خواهد گذاشت.  

مجری سی‌ان‌ان گفت: شما گفته‌اید در همان روز نخست ریاست جمهوری خود توافق هسته‌ای ایران را باطل خواهید کرد. همانطور که می‌دانید این توافق شامل نظارت‌های گسترده و بیشتر از قبل بر برنامه هسته‌ای ایران نیز می‌شود. اگر شما این توافق را باطل کنید، چطور جلو شروع مجدد برنامه هسته‌ای ایران را می‌گیرید؟

واکر در پاسخ گفت: «من به این توافق همان روز نخست پایان خواهم داد. من سیزدهم ماه گذشته هنگام اعلام نامزدی خودم این حرف را زدم. برخی از هم حزبی های من گفتند خلاف این را گفته‌اند اما من گفته‌ام اگر این توافق بد است همان روز اول باید کنار گذاشته شود و نباید منتظر یک هفته یک ماه بمانیم. ما باید از همان روز اول ریاست جمهوری باید آماده هدایت آمریکا باشیم و این دقیقا همان چیزی است که من خواهم کرد. افزون بر آن، من تحریم هایی را که کنگره از قبل مجوزش را داده است و این رئیس جمهور می خواهد آنها را معلق کند، دوباره برقرار می کنم. من سپس به کنگره می روم و خواستار تحریم‌های بیشتر می شوم. من همچنین نزد متحدان آمریکا خواهم رفت و از آنها نیز همین را خواهم خواست. این را باید روشن کنم که من ساده لوح نیستم و می دانم که کار متقاعد کردن متحدان آمریکا آسان نخواهد بود اما این چیزی است که دولت آمریکا باید بر عهده بگیرد.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید مسعود
۲۲:۳۱ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
اگه ریاست جمهوری به این برسه جنگه.ولی اینو باید بدونه نقض توافق اطمینان نسل جدید به دشمن بودن امریکا است.ولی میدونم اخرش به غلط کردن می یوفته.
Iran (Islamic Republic of)
یا علی مدد
۱۹:۳۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
تا ما هستیم تا آخر جان می جنگیم .
آخرین اخبار