گزارش/

پدیده‌ای که سهامداران را به گرداب انداخت

سهام پدیده شاندیز یکی از سهام‌هایی است که صدای سهامداران را در آورده،صدایی که تا به امروز به جایی نرسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها در کنار حال ناخوش بازار سرمایه از دور و اطراف خبرهایی می‌شنویم که دل‌زدگی سهامداران را به بورس بیش از بیش می‌کند.

سهام پدیده شاندیز از سهام‌هایی است که صدای سهامداران را در آورده،صدایی که تا به امروز آنچنان که سهامداران شاندیز می‌گویند به جایی نرسیده است؛ شنیده‌های حاکی از این است که تمام مسولین بار مسولیت و تعهد خود را روی دوش تبلیغات رسانه‌ای گذاشتند و آن را بهانه‌ای برای عمل نکردن به وظایف خود می‌دانند، و این بدان معناست که مسئولین کار خود را بی‌خطا و عمده مشکل را متوجه نحوه رسانه‌ای شدن مسئله معرفی می‌کنند.

داستان از اینجا شروع شد که سهامداران سال گذشته و با توجه به تبلیغات عظیم رسانه‌ها اقدام به خرید سهام پدیده شاندیز کرده‌اند و این شرکت در قبال خرید سهام هیچگونه تعهدی به جز تبلیغات در رسانه‌ها به سهامداران نداشته است.

در ابتدای امر قرار شد تا این گروه به سهامداران روزانه 6 ریال و در روزهای خاص تا 10 درصد مبلغ هر سهم به آنها سود پرداخت کند و در این میان وعده پرداخت سود سهام هر روز به تعویق انداخته شد تا اینکه پس از 8 ماه خبرهایی از ورشکستگی این سهام پدیده  به گوش رسید و سهامداران در این شرایط ناگزیر در مقابل شرکت مذکور تجمع کردند و مسولین به ناچار برگه‌ای به عنوان حق السکوت به سهامداران دادند تا برای مدت کوتاهی جلوی اعتراض‌ها گرفته شود.

پدیده‌ای که سهامداران را به گرداب انداخت


در این بین و با وجود خبرهای شنیده شد از ورشکستگی سهام شاندیز از سهامداران خواسته شد تا سهام خود را در کوتاه ترین زمان ممکن بفروش برسانند و زمانی که سهامداران اقدام به فروش سهام خود به دلالان بازار کردند متوجه شدند حتی دلالان حاضر به خرید این سهام حتی با قیمتی پایین‌تر از قیمت واقعی آن نیستند و تنها می‌توانند سهام خود را به ارزش بسیار کمتری از ارش واقعی به خود شرکت بفروشند.

پدیده‌ای که سهامداران را به گرداب انداخت

این سهامداران که دیگر راه چاره‌ای نداشتند مجبور به فروش سهام خود به شرکت مادر شدند و قرار شد طبق حواله‌ای در زمان مقرر اصل پول و سود ناچیز خود را از شرکت دریافت کنند ولی زمان حواله هم گذشت و بازهم شرکت پدیده به تعهدات خود عمل نکرد و حال سهامداران ماندند با یک حواله که هیچ ارزشی ندارد و صدای آنها به هیچ جایی نمی‌رسد جز به رسانه‌ها ....

پدیده‌ای که سهامداران را به گرداب انداخت


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۳۳ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
با سلام وخسته نباشيد خدمت شما. ازپيگيري شمادراين رابطه سپاس گزارم .ازقوه قضاييه خواهش مي كنم مثل صندوق قرض الحسنه ميزان حق مردم را از پديده بگيريد.
Canada
ارش
۲۱:۵۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
واقعا کجای کار می لنگه ؟تو یه کشور اسلامی این همه اختلاس و ربا و دروغ و حقه بازی بیداد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۲۱:۲۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
باسلام و احترام
خیلی ممنون که حداقل شما به درددل مردم گوش میدین و پیگیر هستین.ازتون عاجزانه میخوام این موضوع رو پیگیری کنید.واقعا تو این هشت ماه مردم داغون شدن اما واسه هیچ کدوم از مسولین مهم نبود.مردم چه گناهی کردن.اگه پدیده مشکل داشت چرا تو این پنج سال کسی جلوشو نگرفت و واسش مهم نبود و یه دفعه پدیده شد نقل همه عزیزان.توروخدا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۰۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
من در تبریزسهام خریدم حالا بسته هستش چیکار کنیم که سهام رو نفروختیم.
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۸:۲۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
حضورسازمان بورس راهگشااست
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۷:۱۷ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
با سلام
به شما تبریک میگم به عنوان اولین رسانه ای که بلاخره گوشه ای از درد 1 میلیون خونواده رو تو این خبرتون مطرح کردید.ما هنوز امیدواریم به قولی که استاندار محترم خراسان رضوی به مردم داده اند مبنی بر امضا مصوبه شورای محترم امنیت که ظاهرا داخلش خبرای خوبی برای مردم هست.ایشون قول داده اند تا دوشنبه 9 شهریور ماه این خبر خوش را به 1 میلیون خانواده ایرانی خواهند داد.
سهامداران به این قول ایشون و نیز 1000 قول دیگه ای که دولتمردان غزیزمون در این زمینه دادند و بخاطرش 8 ماه تمام داریم خون جگر نوش جان میکنیم امیدواریم.
Iran (Islamic Republic of)
Saeid
۱۵:۴۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
با عرض سلام
اينجا وطنم پاره تنم ايران است.
حق به حقدار حتما خواهد رسيد.
درسته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
درسته ...
آخرین اخبار